joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

Extra Mediabox Next (andere topics gesloten

Omdat Sander Ziggo alle betreffende topics over de Extra Mediabox Next heeft gesloten ben ik genoodzaakt een nieuwe aan te maken.

Het volgende is aan de hand:
Na de melding van Sander Ziggo dat vanaf vandaag mensen, die nu in het bezit zijn van een Extra Mediabox XL, ook een Next (met Extra Next) kunnen bestellen, heb ik gelijk via de chat mijn abonnement proberen om te zetten. Alles leek goed te gaan, totdat ik in plaats van een bevestigingsmail een annuleringsmail ontving. Ik zou teveel boxen hebben en daarom kon de bestelling niet worden afgerond.

Na wederom een chat te hebben opgestart bleek dat de Extra Mediabox XL niet automatisch wordt opgezegd als de XL wordt opgezegd. Daarom zou ik op 6 boxen komen en dat accepteert het systeem niet. Ik heb ook 3 smartcards, dus samen met de Next, de Extra Next en de niet geannuleerde Extra MBXL is dat inderdaad 6, terwijl 5 het maximum is.

Er gaat dus nog iets niet goed...

De chatmedewerker zou mijn geval escaleren, en zorgen dat ze contact met mij opnemen zodra het probleem is opgelost. Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Het moet allemaal kunnen, maar het werkt administrartief nog niet goed.
Na een vervanging van een MBXL door een Next, moet een evt MBXL Extra ook uit je abo vallen. Die kan immers niks meer zonder opgeheven hoofdBox. Dat is helaas niet gebeurd.

Dat levert een extra vrije plek op voor het kunnen bestellen van een tweede Next. Ihb als je oorsponkelijk 5 TV-Produkten had in je Mijn Ziggo.
Hou in de gaten dat je Smartcards niet verdwijnen uit je abo! Maak Screenshot.

Als je een derde Next wilt en je hebt al 5 TV-produkten, dan zul je een Smarcard moeten opofferen. Etc.

Bekijk in context

27 Reacties 27
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes
Dat kan wel kloppen, als je de 3 smartcards verwijderd uit het systeem dan kan je wel extra Next boxen bestellen. SmartCards worden ook gezien als Media product.

Je kan het beste even Contact Opnemen met Ziggo dan kunnen zij je meer vertellen over de voorwaarden. En ik denk voorlopig dat er een Max van 3 Next boxen is totdat de voorraad word bijgewerkt. over een paar maanden kan je meer bij bestellen. ( 100% zeker kan ik niet zeggen )
joepke-m
Topicstarter
Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes
Zoals gezegd heb ik al opnieuw contact opgenomen met Ziggo.

Ik wil maar 1 Extra Next en mijn huidige 3 smartcards houden, totaal 5 (wat ik had) . Ik ga nog maar even niet mijn huidige smartcards uit het system laten halen, voordat die ook niet meer terug gezet kunnen worden...
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Je kan toch ook de XL opzeggen en dan 2 X de next bestellen ? joepke-m

De next is veeeeeeel beter als de XL

Dus de grote XL en de extra box die draait op de XL opzeggen en daarvoor in de plaats 2 X een next.
Je kan dan op de 2e next ook de opgenomen programma's bekijken die je op de 1e next opneemt in de cloud.
joepke-m
Topicstarter
Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes
Lezen is moeilijk schijnbaar. De XL is opgezegd, maar het probleem is dat de Extra XL niet automatisch mee opgezegd wordt (dat schijnt niet te werken in het Ziggo systeem). Hierdoor blijft de Extra XL achter en telt mee als 1 van de 5. En daardoor kan de hele bestelling niet verwerkt worden.

Volgens mij moet het niet zo moeilijk te zijn. Ziggo verwerkt eerst de opzegging van de Extra XL en vervolgens de opzegging van de XL. En maakt daarna een nieuw contract met 2x de Next. Maar ik zal het wel te simpel zien
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
joepke-m wrote:
Lezen is moeilijk schijnbaar. De XL is opgezegd, maar het probleem is dat de Extra XL niet automatisch mee opgezegd wordt (dat schijnt niet te werken in het Ziggo systeem). Hierdoor blijft de Extra XL achter en telt mee als 1 van de 5. En daardoor kan de hele bestelling niet verwerkt worden.

Volgens mij moet het niet zo moeilijk te zijn. Ziggo verwerkt eerst de opzegging van de Extra XL en vervolgens de opzegging van de XL. En maakt daarna een nieuw contract met 2x de Next. Maar ik zal het wel te simpel zien



Ik dacht het goed te hebben gelezen sorry hoor 😉
joepke-m
Topicstarter
Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes
Is goed hoor Ronihd :wink:

Ik geef het alleen maar aan, zodat andere overstappers in een vergelijkbare situatie (nu het maximum van 5 apparaten) weten dat het mogelijk nog niet gaat lukken. En ik hoop natuurlijk dat Sander Ziggo iets kan betekenen
Babbel

Level 6
  • 230Posts
  • 5Oplossingen
  • 141Likes
Ook hier geen afmelding gehad van de extra xl. Net zoals jij een post gedaan, webcare heeft me een retourdoos opgestuurd, en daarmee was het voor mij opgelost. Zal voor jou toch ook wel werken?
joepke-m
Topicstarter
Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes
Nee, dus niet. Mijn bestelling werd direct na beeindigen van de chat weer geannuleerd omdat ik met de Extra XL erbij 6 apparaten had (2x Next, 1x Extra XL (die er nog in stond) en 3x smartcards meer dan het aantal toegestane apparaten (5) in het systeem heb.

Maar ze schijnen er druk mee bezig te zijn
Chivlikiroli

Level 6
  • 89Posts
  • 8Oplossingen
  • 26Likes
Ik moest eerst de extra xl opzeggen, daarna is de gewone xl opgezegd. De next heb ik toen ontvangen en een gewone standaard de humax 5300 besteld. Was allemaal geen enkel probleem. Heb ook iets van 3 smartcards. Nu heb ik de gewone box weer opgezegd en de extra next besteld gaat prima, dus er gaat iets fout bij jou
fvanheel

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Vandaag ook een mediabox next extra besteld na bericht dat dit nu kon. Dit is dus de 2e extra. Na een paar uur annuleringsmail gehad. Klantenservice gebeld en deze zei doodleuk..Nee u kunt maar 1 extra next bestellen terwijl Ziggo op de site gewoon aangeeft dat er 2 extra mogelijk zijn . Ik heb voor de zekerheid maar 2 smartcards die niet meer in gebruik zijn laten verwijderen en dan maar weer opnieuw proberen te bestellen.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
fvanheel wrote:
Vandaag ook een mediabox next extra besteld na bericht dat dit nu kon. Dit is dus de 2e extra. Na een paar uur annuleringsmail gehad. Klantenservice gebeld en deze zei doodleuk..Nee u kunt maar 1 extra next bestellen terwijl Ziggo op de site gewoon aangeeft dat er 2 extra mogelijk zijn . Ik heb voor de zekerheid maar 2 smartcards die niet meer in gebruik zijn laten verwijderen en dan maar weer opnieuw proberen te bestellen.


Er kan er maar 1 extra next besteld worden dus totaal in huis 2.

Dat is voor nu , of het in de toekomst kan ?
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Vooralsnog lijkt het (mij in ieder geval) niet te lukken om naast de normale XL, alleen de next als 2de box te bestellen. Optie staat er ook niet bij.
joepke-m
Topicstarter
Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes
Dat kan ook niet
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
joepke-m wrote:
Dat kan ook niet


Volgens de site dus wel. Er staat nl nergens dat je al een Next moet hebben om er een als 2de box aan te vragen.


  • Om de Extra Mediabox Next te kunnen bestellen heb je een Internet & TV pakket nodig.
  • Je mag op één adres maximaal 5 digitale ontvangers (o.a. mediaboxen, Ci+ modulen) hebben.
  • Voor de Extra Mediabox Next heb je een coaxkabel nodig en een wifiverbinding.
  • De Extra Mediabox Next werkt niet in combinatie met de Extra Mediabox XL.

En aangezien Ziggo ook geen Pace meer levert, kunnen ze moeilijk iedereen die een tweede box wil met interactieve mogelijkheden, dwingen om een nieuw (jaar) abonnement te nemen voordat ze een "extra" box met een opzegtermijn van een maand kunnen bestellen. (nog even los van het feit dat dit op nogal gespannen voet staat met de wet koppelverkoop, maar dit terzijde)
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Het moet allemaal kunnen, maar het werkt administrartief nog niet goed.
Na een vervanging van een MBXL door een Next, moet een evt MBXL Extra ook uit je abo vallen. Die kan immers niks meer zonder opgeheven hoofdBox. Dat is helaas niet gebeurd.

Dat levert een extra vrije plek op voor het kunnen bestellen van een tweede Next. Ihb als je oorsponkelijk 5 TV-Produkten had in je Mijn Ziggo.
Hou in de gaten dat je Smartcards niet verdwijnen uit je abo! Maak Screenshot.

Als je een derde Next wilt en je hebt al 5 TV-produkten, dan zul je een Smarcard moeten opofferen. Etc.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Wil je dat ik een Mod een alert geef om je probleem te helpen oplossen?
In principe kan een servicemedwerker dat ook voor je doen, maar dat kan soms stroef verlopen. Laat maar horen.
joepke-m
Topicstarter
Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes
hanh wrote:
Het moet allemaal kunnen, maar het werkt administrartief nog niet goed.
Na een vervanging van een MBXL door een Next, moet een evt MBXL Extra ook uit je abo vallen. Die kan niks meer zonder zonder hoofdBox. Dat is niet gebeurd.

at levert een vrije plek op voor het kunnen bestellen van een tweede Next, als je oorsponkelijk 5 TV-Produkten had in je Mijn Ziggo.
Hou in de gaten dat je Smartcards niet verdwijenen uit je abo.

Als je een derde Next wilt en je hebt 5 TV-produkten, dan zul je een Smarcard moeten opofferen.

Juist, zo zit het. Als ik de laatste chatmedewerker mag geloven gaan ze dat ook doen. Eerst m’n Extra XL eruit, daarna het abonnement omzetten naar Internet&TV Complete Next + 1 Extra Next. Zou binnen 3 werkdagen voor elkaar moeten zijn.

Ik zie in MijnZiggo ook al de abonnementswijziging naar Internet&TV Complete Next. De 3 smartcards zijn er nog en de Mediabox XL ook. De Extra Mediabox XL zie ik niet meer staan. Het verversen van zenders op de smartcards gaat niet, krijg een melding dat er een bestelling loopt
joepke-m
Topicstarter
Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes
hanh wrote:
Wil je dat ik een Mod een alert geef om je probleem te helpen oplossen?
In principe kan een servicemedwerker dat ook voor je doen, maar dat kan soms stroef verlopen. Laat maar horen.

Als je dat tegen mij hebt: nee ? maar toch bedankt
Verwijderd account
Niet van toepassing
Nick999

Je schrijft dat Ziggo geen Pace meer levert wat voor optie heb je dan in fUpc gebied?. Zie wel overigens dat je gewoon een start pakket kan bestellen met een mediabox. Of bedoel je geen tweede Pace box per klant?. Weet wel dat ze een poosje geleden even niet leverbaar waren.

Uitgelicht topic