Lionman

Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes

Extra functionaliteiten Ziggo GO bij een Mediabox XL

Heeft deze mediabox XL een Internet verbinding nodig om met Ziggo Go te communiceren???? Dit maak ik op uit de App zelf, maar een helpdeskmedewerker beweert dat dit niet nodig is en alles via de coax loopt.
(Let wel: ik bezit deze box op dit moment nog niet!)
15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
De Mediabox XL heeft een aparte IP verbinding voor alle TV gerelateerde zaken via de coax zoals het plannen van een opname via Ziggo Go TV en de Ziggo Go app op de Mediabox XL.
En in oud UPC gebied een apart IP adres voor het modemdeel.
Alles verloopt via de coaxkabel.

Mijn box heeft geen enkele verbinding met mijn apart modem in oud Ziggo gebied en ik kan opnamen inplannen via Ziggo Go TV en de Ziggo Go app.
Maar verwacht je nog meer communicatie tussen Mediabox XL en Ziggo Go TV en Ziggo Go app?
Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes
Ik overweeg een switch naar een Horizon XL, maar wil deze box aansluiten op dezelfde wijze als mijn oude Cisco box:
Netvoeding, HDMI en een (nagenoeg) rechtstreekse coax aansluiting. In de meterkast een (UPC) splitter t.b.v. modem en mediabox.
Kan ik dan beschikken over alle (basis)functionaliteiten die ik nu ook heb?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Volgens mij nog meer functionaliteiten dan nu.
Let wel op dat je een retourgeschikte AOP hebt en retourgeschikte splitters, maar als je een nieuw apparaat krijgt heb je ook recht op installatie garantie.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/installatiegarantie
Tekst op de webpagina:
Als je je aanmeldt als nieuwe klant, een nieuw apparaat bestelt of als je verhuist, garanderen we dat de opstart van internet, tv en bellen moeiteloos verloopt. We noemen dat de installatiegarantie. Deze garantie geldt voor 1 televisietoestel, 1 computer en 1 telefoon.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur
Gratis (tot 8 weken na ontvangst pakket). Want dat garanderen we: onze diensten werkend op 1 televisietoestel, 1 computer en 1 telefoon.
Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes
Er zit verder niets tussen AOP en modem + mediabox. Direct achter de coax welke de woning binnenkomt zit een UPC splitter. Daar vandaan rechtstreeks naar modem en de andere rechtstreeks naar de mediabox. Minder ertussen kan eigenlijk niet. Ook de huidige mediabox moet kunnen 'retouren' en doet dit m.i. prima. Splitter betreft een degelijke, wandgemonteerde UPC splitter.
Dus wat coax aansluiting betreft zouden er geen problemen verwacht mogen worden. Coax kabels zijn van een degelijke (recente) kwaliteit en op de aansluiting van de mediabox is een f-connector gebruikt. De aansluitingen op de splitter zijn schroefaansluitingen, net als die op het modem.
Beter kan het nauwelijks.

Maar ga je de app (Ziggo Go) bekijken, dan zie je na het klikken op "meer" in het popup venster, dat verschijnt bij een poging een (huidige Cisco) mediabox te verbinden, een hulptekst waarin gekozen moet worden " hoe de mediabox met Internet(!) verbonden is. Vandaar eigenlijk mijn startvraag..... (lees: twijfel)
Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes
Retificatie:
Ik bedoelde een stalen aansluitsteker achterop de box. Alle andere zijn f-connectors.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Welke huidige Mediabox heb je nu en is die met een UTP kabel verbonden of via Wifi?

Het "meer" wat je bedoelt kan ik niet vinden, waar zie je dat?
Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes
Huidige mediabox is een "oude" UPC Cisco box. Zoals gemeld aangesloten via coax. De 2 andere aansluitingen betreffen voeding en HDMI naar smart tv.

Ziggo Go app: menu, instellingen, mijn mediaboxen. Hierin een popup venster dat de "Horizon box niet gevonden kan worden in dit netwerk". Blijkbaar worden andere boxen niet meer ondersteund. Tot enkele maanden geleden, want toen kon de app nog prima met mijn Cisco box communiceren en zelfs opnemen op afstand ging prima. Nu wil de app blijkbaar alleen een Horizon box zien.
Bij mij verschijnt een popup venster zoals gezegd met onderin een clickable "meer". Hierin moet een keuze worden gemaakt op welke wijze de box met Internet is verbonden....
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ah, oud UPC ken ik minder goed.
Daar moet maar eens iemand naar kijken die hier meer van weet.

De Ziggo app geeft ook op de Horizon en Mediabox XL problemen om op te nemen.
Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes
Nou ja, mogelijk is er nog een oud UPC'er die wat antwoorden kan geven(?)
Ik hoop nog wel op een vervolg......
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi Lionman,

De pop-up die je ziet gaat over het koppelen van de Ziggo GO met je thuisnetwerk. Dit is alleen nodig voor de Mediabox XL (voorheen Horizon mediabox). Hiermee kan je de Ziggo GO app instellen als afstandsbediening voor de Mediabox XL. Deze functionaliteit geldt niet voor andere mediaboxen.

Opnemen op afstand hoort wel te werken op andere mediaboxen, waaronder jouw Cisco mediabox. Lukt het opnemen op afstand wel via Ziggogo.tv?
Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes
Hartelijk dank voor je reactie. Ik had de moed al opgegeven.....
Maar door de tip heb ik eerst nu via de website geprobeerd om een programma op afstand op te nemen. Dit ging perfect!
En dus nog maar weer de App nog eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Vreemd genoeg, maar tot grote vreugde, blijkt het opnemen op afstand ook hier nu weer te werken!!!

(Net als maanden geleden overigens, totdat-ie er enige weken geleden de brui aan gaf. Wat er ook is geprobeerd, ook verwijderen en opnieuw installeren van de App, niets hielp. Zou er dan toch iets bij Ziggo scheef hebben gezeten???)
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi Lionman,

Jouw vreugde maakt mij ook weer blij! Top dat het via Ziggogo.tv en na een herinstallatie van de app toch is gelukt. Dat wordt weer lekker opnames inplannen, waar je ook bent 😉

Ik durf niet te zeggen waar het hem in zat. Het is altijd goed om de laatste versie van de Ziggo GO app te gebruiken.
Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes
Ik had de laatste versie. Maar desondanks.....
junior

Level 10
  • 443Posts
  • 19Oplossingen
  • 99Likes
Marianne Ziggo wrote:
Hi Lionman,

De pop-up die je ziet gaat over het koppelen van de Ziggo GO met je thuisnetwerk. Dit is alleen nodig voor de Mediabox XL (voorheen Horizon mediabox). Hiermee kan je de Ziggo GO app instellen als afstandsbediening voor de Mediabox XL. [...]

Alleen zodra je de Mediabox XL gaat koppelen met je thuisnetwerk, als dat überhaupt al lukt :sunglasses: , kom je mogelijk in een wereld van onverklaarbare problemen terecht. Dat werkt niet altijd even lekker, zullen we maar zeggen en de stabiliteit van je Mediabox XL gaat ook behoorlijk achteruit. Ik gebruik om die reden de 'afstandsbediening' van de Ziggo Go App niet, maar ik kan wel gewoon een opname inplannen (trouwens ook via 4G buitenshuis).
Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes
Het blijft een onbetrouwbaar geheel:

Nadat het bijna 2 weken prima gelukt is om een opname op afstand in te stellen (evenals maanden geleden), krijg ik nu weer steevast de mededeling dat het instellen van de opname mislukt is. De mededeling blijkt fake, want de opname is (gelukkig) wèl ingesteld.
Zo verliep het de vorige keer ook, totdat er een periode volgde dat het instellen van de opname daadwerkelijk mislukt was.....
Mogelijk volgt deze periode "dus" binnenkort ook weer???
Wat voor mij 100% duidelijk is, is dat het probleem niet aan mijn kant ligt.

En dus, tja, is het dus toch maar afwachten tot het moment dat e.e.a. wèl betrouwbaar gaat verlopen......

Uitgelicht topic