Calabria

Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Even geduld bij opstarten mediabox next

Goedenavond,
Ik heb sinds een paar dagen de mediabox next. Hij heeft het een paar uur goed gedaan, maar nu krijg ik steeds bij het aanzetten van de mediabox next de melding “Even geduld” in allerlei talen. Ik heb gemerkt dat als ik hem in de snel starten stand-by zet dat hij die melding niet geeft. Iemand anders hier ook problemen mee?
Alvast bedankt!
Calabria
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
K_Hlo

Level 8
  • 221Posts
  • 14Oplossingen
  • 94Likes
Calabria wrote:
Maar mijn vraag was ook of ik die melding ook krijg in de normaal stand, want ik heb hem nu in de normaal stand staan en krijg die melding ook.


Ja, want na een x aantal uren gaat de Next in de standby en krijg je deze melding bij het opstarten. Niks aan de hand dus. Normaal gedrag.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Met snel starten, zegt het al, start je de Next snel op zonder dat hij in diepe slaap staat, want op Eco stand komt de Media Box tot rust en kan deze ook niet benaderd worden. Box is dan geheel uit tot je hem aanzet. (Lamp Blauw/Wit- is ook uit)

Op Normaal staat de box wel op de zuinige stand, maar Ziggo kan nu wel update's toevoeren zonder dat dit de snelheid benadeeld met opstarten. De Next staat dan gewoon aan van binnen en uit van buiten lamp is ook blauw.

De snelstart dan start deze zoals gezegd snel op, en brand de Led altijd blauw.

Afhankelijk hoe jij hem instelt, die keuze kan je zelf maken.
Calabria
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Bedankt voor je snelle reactie.
Betekent je antwoord dat het dus normaal is dat ik die melding van “Even geduld” krijg in de normaal en eco stand?
Toen de monteur weg ging stond hij ook op normaal en de eerste uren kreeg ik die melding toen niet.
groet,
Calabria
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Klopt in Eco stand krijg je inderdaad de melding Even geduld Alstublieft omdat de Media Box hele cyclus moet opstarten.

Het kan zijn door een update dat de Media Box is terug gezet naar Eco stand. Dit kan je zelf aanpassen door op Homeknop - tandwiel op rechts en dan tabblad Systeem. Daar kan je de verbruik in standby zelf regelen Eco - Normaal - Hoog
Calabria
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Maar mijn vraag was ook of ik die melding ook krijg in de normaal stand, want ik heb hem nu in de normaal stand staan en krijg die melding ook.
K_Hlo

Level 8
  • 221Posts
  • 14Oplossingen
  • 94Likes
Calabria wrote:
Maar mijn vraag was ook of ik die melding ook krijg in de normaal stand, want ik heb hem nu in de normaal stand staan en krijg die melding ook.


Ja, want na een x aantal uren gaat de Next in de standby en krijg je deze melding bij het opstarten. Niks aan de hand dus. Normaal gedrag.
Calabria
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Oké dank je!

Uitgelicht topic