Zvanwelie2014

Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Ervaringen Media Next

Gisteren de Media Next Extra besteld voor de slaapkamer. Ben reuze benieuwd hoe dat werkt.
82 Reacties 82
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dat werkt na aansluiting hetzelfde als met Next No 1.
De samenwerking tussen meer stuks Next verloopt via de Cloud.
Vergelijk dit met wat Ziggo Go nu al voor je doet met 1 Next.
Next en Ziggo Go zijn via de Cloud al vriendjes van elkaar.
Je kunt met Ziggo Go hetzelfde doen als met je eerste Next.
Dat gaat op een 2e Next niet anders. Idem voor Next 3 en 4.
rhmggerritsen

Level 2
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Wat betaal je voor die 2de Next per maand extra
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
5 Euro.
marcosieben

Level 1
  • 104Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb hem vandaag ontvangen maar komt niet aangemeld fout cs1010 en de klantenservice roept leuk wordt aan gewerkt.
Verwijderd account
Niet van toepassing
marcosieben

Kan zijn dat ze wat achter lopen met activeren vd Next. Kijk het nog even aan en op mijnziggo bij produkten televisie kun je zien of de Next er al staat. Ook extra,s die met de Next samenhangen zoals replay tv 7 days en opnemen 400 hours horen hier vermeld te staan.
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Hi Ziggovanwelie2014 , van harte welkom hier op de Community!

Super tof dat je de Extra Mediabox Next hebt besteld en dat je het avontuur met deze box aangaat. Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen. Deze mag je altijd via deze weg delen :grin:

Op het technische aspect geeft hanh precies aan hoe het in elkaar steekt en wat je van de Extra Mediabox Next kunt verwachten!

marcosieben Ik begrijp dat jij inmiddels de Extra Mediabox Next al in huis hebt, maar de foutmelding nog in de weg zit. Werkt het inmiddels al?
pietrucci

Level 9
  • 314Posts
  • 2Oplossingen
  • 71Likes
Marije Ziggo wrote:
Hi Ziggovanwelie2014 , van harte welkom hier op de Community!

Super tof dat je de Extra Mediabox Next hebt besteld en dat je het avontuur met deze box aangaat. Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen. Deze mag je altijd via deze weg delen :grin:


Op het technische aspect geeft hanh precies aan hoe het in elkaar steekt en wat je van de Extra Mediabox Next kunt verwachten!

marcosieben Ik begrijp dat jij inmiddels de Extra Mediabox Next al in huis hebt, maar de foutmelding nog in de weg zit. Werkt het inmiddels al?

Beste Marije,
Ik vind dit zo slecht. Gisterenochtend de extra mediabox next gekregen en aangrsloten. Vanaf het begin foutcode cs1010. Inmiddels 5 medewerkers gesproken en iedereen heeft een ander antwoord, maar niemand lost het op. Er is "een fout in de activatie" en die zijn we op aan het lossen". Hoe moeilijk kan dat zijn en hoe lang moet zoiets duren?
Enkele dagen geleden gevraagd om 2 smartcards te deactiveren (omdat ik anders die 2e next niet kon bestellen). Nummers doorgegeven, prima. Wat blijkt een dag later: één kaart verwijderd, de andere staat er nog gewoon. Hoe moeilijk is dat?
Sorry, je merkt denk ik wel dat ik momenteel erg boos en gefrustreerd ben. Dat zakt wel weer.
marcosieben

Level 1
  • 104Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Marije Ziggo

Nee werkt nog steeds niet.
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
marcosieben Duidelijk, dankjewel! Ik ben met je gaan meekijken.

De activatie voor je Extra Mediabox Next is vastgelopen, omdat in onze achterliggende systemen de box niet goed geregistreerd staat. Hierdoor werkt deze nog niet. Het probleem is bekend en er wordt al hard gewerkt aan een oplossing hiervoor!

Jammer genoeg kun je nu niets anders dan afwachten. Sorry voor het ongemak.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
pietrucci Hoeveel TV-produkten had je dan in Mijn Ziggo?
Ik had er 5 (is het maximum) en moest, omdat het allemaal Smartcards waren, 1 Smartcard opheffen om 1 Next te kunnen nemen. Dat klopt. Als je MBXL had dan is het gewoon een vervanging van die Mediabox XL en moet de rest worden gehandhaafd. Mocht je ook nog eens een MBXL Extra hebben gehad, dan verdwijnt die ook uit je abo, als het goed is. Dat levert een vrije plek op voor een 2e Next.

Voor een 2e Next zou ik opnieuw een Smartcard moeten opheffen om weer op 5 te kunnen blijven.

Hoe zit dit allemaal bij jou?

Hou in de gaten dat je niet onnodig een Smartcard gaat verliezen, door administratieve problemen.
Als je er nog eens een nodig hebt, die ten onrechte verdween, gaat je dat immers 2 Euro huur per maand kosten.
Oudere Smartcards die lang niet zijn gebruikt, maar nog in Mijn Ziggo (horen) te staan, kunnen prima worden geheractiveerd in Mijn Ziggo (met Zenders opnieuw ophalen).
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Hoi pietrucci ,

Ik kan mij voorstellen dat dit erg gevoelig bij je ligt. Bij het bestellen van een nieuw apparaat ga je ervan uit dat het allemaal soepel verloopt en wanneer dit niet zo is, is dit een behoorlijke tegenvaller. Zeker wanneer je er andere apparaten (je smartcards) voor op hebt moeten zeggen.

Jij ervaart dezelfde problemen die marcosieben ervaart met de foutcode. Dit heeft precies dezelfde reden, namelijk:

Marije Ziggo wrote:
marcosieben Duidelijk, dankjewel! Ik ben met je gaan meekijken.

De activatie voor je Extra Mediabox Next is vastgelopen, omdat in onze achterliggende systemen de box niet goed geregistreerd staat. Hierdoor werkt deze nog niet. Het probleem is bekend en er wordt al hard gewerkt aan een oplossing hiervoor!

Jammer genoeg kun je nu niets anders dan afwachten. Sorry voor het ongemak



Wat betreft de smartcards en hoe dit in elkaar steekt, geeft hanh je meer inzicht en informatie. Je kunt maximaal 5 apparaten actief hebben onder je abonnement. Om het verder toe te lichten heb ik hieronder een voorbeeld uitgetypt. Ik kan niet zien welk abonnement je precies hebt, dus ik heb gewoon een willekeurig abonnement als voorbeeld genomen.

Stel je hebt een Internet Complete en TV Complete Next pakket. Je hebt naast de Mediabox Next nog 4 smartcards actief staan, maar je wilt graag de Extra Mediabox Next. In dat geval moet er 1 smartcard opgezegd worden om ruimte te maken voor de Extra Mediabox Next. Het komt er dan als volgt uit te zien:

  • Je Mediabox Next
  • Je Extra Mediabox Next
  • Eigen smartcard
  • Eigen smartcard
  • Eigen smartcard

Zou je nog een 2e Extra Mediabox Next willen, dan moet er nog een smartcard opgezegd worden.

Heb je hier nog vragen over, dan hoor ik het graag! Aan de activatie met de Extra Mediabox Next wordt hard gewerkt. Super sorry daarvoor!
marcosieben

Level 1
  • 104Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Marije Ziggo

Hopelijk kan het komende nacht worden doorgevoerd het wachten is niet meer leuk.
Zvanwelie2014
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes
Zojuist de media extra aangesloten. Na het welkom beeld blijft hij hangen en blijven er twee rode pijltjes oplichten. Dus vooralsnog geen beeld. En nu? ?
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Super dat je de Extra Mediabox Next in goede handen hebt ontvangen Ziggovanwelie2014 ! Ik heb zojuist de activatie van de box een zetje gegeven, waardoor de installatie gemakkelijker moet doorlopen. Ik raad je aan om het nu nogmaals te proberen :wink:
Cowboy

Level 6
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes
Eergisteren de 2e mediabox next binnen gekregen. In 5 minuten tijd alles werkend.
Alles wat op de mediabox beneden staat , was alles gelijk gekopieerd en zelfs de koppeling met de TV ging automatisch. Zeer tevreden.
Zvanwelie2014
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes
Marije Ziggo Na twee pogingen geen succes. Na het welkom scherm melding geen signaal HDMI, vervolgens twee rode pijltjes (up & down) en geen vervolg scherm.
Misschien i.p.v. van een zetje een schop onder zijn komt? ?
Zvanwelie2014
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes
Cowboy wrote:
Eergisteren de 2e mediabox next binnen gekregen. In 5 minuten tijd alles werkend.
Alles wat op de mediabox beneden staat , was alles gelijk gekopieerd en zelfs de koppeling met de TV ging automatisch. Zeer tevreden.

Heerlijk toch?
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
De Extra Mediabox Next staat wel actief onder je abonnement Ziggovanwelie2014 . Wat als je de Extra Mediabox Next eens aansluit op de tv waar de Mediabox Next nu staat. Loopt de installatie dan wel door?
pietrucci

Level 9
  • 314Posts
  • 2Oplossingen
  • 71Likes
Marije Ziggo wrote:
Hoi pietrucci ,

Ik kan mij voorstellen dat dit erg gevoelig bij je ligt. Bij het bestellen van een nieuw apparaat ga je ervan uit dat het allemaal soepel verloopt en wanneer dit niet zo is, is dit een behoorlijke tegenvaller. Zeker wanneer je er andere apparaten (je smartcards) voor op hebt moeten zeggen.

Jij ervaart dezelfde problemen die marcosieben ervaart met de foutcode. Dit heeft precies dezelfde reden, namelijk:


Marije Ziggo wrote:
marcosieben Duidelijk, dankjewel! Ik ben met je gaan meekijken.

De activatie voor je Extra Mediabox Next is vastgelopen, omdat in onze achterliggende systemen de box niet goed geregistreerd staat. Hierdoor werkt deze nog niet. Het probleem is bekend en er wordt al hard gewerkt aan een oplossing hiervoor!

Jammer genoeg kun je nu niets anders dan afwachten. Sorry voor het ongemak

Wat betreft de smartcards en hoe dit in elkaar steekt, geeft hanh je meer inzicht en informatie. Je kunt maximaal 5 apparaten actief hebben onder je abonnement. Om het verder toe te lichten heb ik hieronder een voorbeeld uitgetypt. Ik kan niet zien welk abonnement je precies hebt, dus ik heb gewoon een willekeurig abonnement als voorbeeld genomen.

Stel je hebt een Internet Complete en TV Complete Next pakket. Je hebt naast de Mediabox Next nog 4 smartcards actief staan, maar je wilt graag de Extra Mediabox Next. In dat geval moet er 1 smartcard opgezegd worden om ruimte te maken voor de Extra Mediabox Next. Het komt er dan als volgt uit te zien:

  • Je Mediabox Next
  • Je Extra Mediabox Next
  • Eigen smartcard
  • Eigen smartcard
  • Eigen smartcard
Zou je nog een 2e Extra Mediabox Next willen, dan moet er nog een smartcard opgezegd worden.

Heb je hier nog vragen over, dan hoor ik het graag! Aan de activatie met de Extra Mediabox Next wordt hard gewerkt. Super sorry daarvoor!

Fijn dat je dat voorbeeld geeft. Daarom heb ik gevraagd om 2 smartcards te verwijderen, met nummer en al erbij. Maar blijkbaar lukte dat de medewerker niet, aangezien er maar één weg is in mijn lijst. Daardoor sta ik dus nog steeds op 5, zonder die extra mediabox. Ik hoop niet dat dit alles nog eens vertraagt???

Uitgelicht topic