dvtechniek

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Enkele poort bruikbaar bij forward (connect box)

Vandaag een Connect box ontvangen en deze geïnstalleerd. Verbinding is in orde alleen loop ik tegen twee vervelende dingen aan.

Het IP van de box (gateway) is niet aan te passen. Mijn IP-range is 192.168.1.x. De DHCP scope heb ik aangepast maar ik wil dat het modemIP 192.168.1.254 is in plaats van 192.168.1.1. Nu heb ik op alle apparatuur handmatig de Gateway moeten aanpassen. Totaal onnodig naar mijn idee.

Dit is nog niet het ergste. Bij het aanmaken van de port forwards wil twee verschillende externe poorten op hetzelfde interne IP laten binnenkomen. Ik wil bijvoorbeeld webdav vanuit de mobiele toestellen gewoon op een normale manier binnen laten komen en als ik op een netwerk zit waar de poorten dicht staan, wil ik via 443 toch op webdav binnen komen.

bijvoorbeeld:
5005 extern => 5005 intern
443 extern => 5005 intern

Helaas Geeft de connect box dan aan dat dit adres (5005) al is aangemaakt en kan ik de tweede met geen mogelijkheid aanmaken. Melding: Poortnummers zijn dubbel.

Dit vind ik erg storend aangezien met de Ubee die ik hiervoor had, hier geen probleem mee had.

Heeft iemand een oplossing?
4 Reacties 4
dvtechniek
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ineens treed er nog een probleem op:

Je bent al ingelogd op het modem vanaf een ander apparaat in je thuisnetwerk. Log hier eerst uit.

Dit kan niet aangezien dit het systeem is vanwaar ik ingelogd ben 😞
level4

Level 1
  • 2516Posts
  • 129Oplossingen
  • 153Likes
Ik vrees dat er niets aan te doen is momenteel, anders dan een eigen router gebruiken met het modem in bridgemodus, je bent niet de eerste die het vraagt.

Er zit overigens wel verschil in de firmware, in sommige gebieden kan je 192.168.x.x aanpassen, in de andere 192.168.178.x.
dvtechniek
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
level4 wrote:
Ik vrees dat er niets aan te doen is momenteel, anders dan een eigen router gebruiken met het modem in bridgemodus, je bent niet de eerste die het vraagt.

Er zit overigens wel verschil in de firmware, in sommige gebieden kan je 192.168.x.x aanpassen, in de andere 192.168.178.x.


Heb vanuit de NAS via UPNP de poort wel kunnen toevoegen. Hierop waren er wel wat poorten verdwenen die ik opnieuw aan heb gemaakt. UPNP hierop weer uitgeschakeld en de poort staat er nog bij. Aankomende week even testen of hij ook werkt.

Aanpassen van de DHCP scope is wel gelukt alleen het x.1 is niet aan te passen naar x.254
dvtechniek
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Door middel van UPNP was het wel mogelijk om een dubbele forward in te stellen.

Omdat dit niet de manier is zoals ik het graag heb, heb ik ook maar een Edgerouter besteld, als deze binnen is, kan het modem in Bridge mode.

Wel jammer dat ik tegenover een oude Ubee minder mogelijkheden heb en nu een extra device moet toevoegen

Uitgelicht topic