John_050

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Engenius EZ Hotspot Repeater wil geen verbinding maken met Ziggo thuisnetwerk

Hallo, na het vervangen van de Ziggo Technicolor 7210 door de Connectbox, lukt het me niet om met de Engenius EZ Hotspot Extender draadloos verbinding te maken met mijn Ziggo thuisnetwerk. Bij de Engenius het volgende al gedaan: zachte reset, harde reset, fabrieksinstellingen, laatste firmware (3.99) erop gezet, backup van aanwezige firmware teruggezet, mac-adres aangepast. Bij de Technicolor router werkte dit perfect.
ik kan wel verbindingen met niet-Ziggo netwerken en met hotspots op telefoons. Wie helpt mij op weg om de Engenius met de Connectbox te laten verbinden.
7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Mogelijk dat dit topic een oplossing bied: Problemen met trage/slechte verbinding
De titel van dat topic dekt niet de hele lading, heel veel verbindingen worden er beter van.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Het gebruik van Extenders/versterkers is af te raden.
De in de praktijk max mogelijk snelheid tussen Hotspot en Extneder wordt verlaagd met 50%. De praktijdsnelheid is bovendien al lager dan wat theoretich max te halen is, tgv de afstand tussen de twee Wifi punten.
Het Wifi punt van de Engenius is bepaald ook niet state of the art.
Je bent beter uit met een Acces Point.. Bv
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-internetkabel/

Ik zie dat de Engenius alleen met 2.4 Ghz kan verbinden met de Hotspot.
Standaard zijn de namen van de SSIDs voor 2.4 en 5 Ghz gelijk op de Connectbox.
Maak ze verschillend en bekijk of je dan wel een 2.4 Connectie kunt maken.
John_050
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Thuisnetwerk uitbreiden met Ziggo apparatuur is bij mij geen optie (zowel door mijzelf als een Ziggo monteur geconstateerd) aangezien met Ziggo apparatuur de optimaledekking niet gehaald kan worden. Op aanraden van Ziggo heb ik Ubiquity AC LR ap's aangeschaft en achter de Ziggo router gehangen. Daarmee heb ik nu 95% dekking. Laatstje 5% (en tuin) is de Engenius voor (en daar is halvering van de snelheid geen issue). Ik ga nog testen op alleen 2.4 en laat de uitkomst weten.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok. Ubiquity is prima stuff. Voor zo'n laatste stukje maakt het niet zo uit natuurlijk.
Hoop dat verschillende namen helpt. Je ziet wel meer dat er problemen kunnen zijn bij gelijke namen.
Kun je de Engenius niet beter een AP van Ubiquity laten verstereken dan die van de ConnectBox. Of staat die het dichtste bij de tuin?
John_050
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat heb ik geprobeerd echter dhcp en andere zaken lopen via de Connectbox. Alternatief is de Connectbox in bridge-modus te laten zetten en een Ubiquity USG ervoor te zetten voor DHCP, Firewall, etc en dan te testen of het wel werkt. Betekent weer extra investeren daar waar de Engenius wel goed omging met de 'oude' Technicolor.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dat is gek en snap ik niet. Andere apparaten die via een Ubiquity een Connectie maken hebben toch een nette internetverbinding met het IP dat ze van de DHCP server krijgen?
Zie niet helemaal waarom je met de Engenius bij versterking van een Ubiquity AP daar een probleem mee zou kunnen krijgen. Is zeer waarschijlijk iets anders dan een DHCP probleem.
Wat, weet ik niet. Misschien vergelijkbaar met als de Connectie mislukt via de ConnectBox bij gelijke SSID namen voor 2.4 en 5 GHz.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi John_050, nog welkom hier!

Heb je nog een update van ons?

Uitgelicht topic