joepwillemsen

Level 1
  • 105Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Email template voor indienen verzoek update dan wel release Apple TV en Android Ziggo app

Beste allemaal, nav een een actie die door user @110Arnoldus is geïnitieerd betreffende de Ziggo Apple TV en android app, heb ik met zijn goedkeuring alles even bij elkaar gezet in een nieuwe post.

Bij deze het verzoek aan iedereen die wil even een mail te sturen. De woorden tussen [ ] even zelf invullen. Dank!

Mvg.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

communications@libertyglobal.com

 

Subject: Repeated request ignored by Ziggo Holland

 

[DD-MM-YYYY), [Plaats] Holland

Dear Madam/Sir,

As a customer from services provided by Liberty Global's subsidiary, Ziggo Holland ( TYPE ABONNEMENT ) I request an update regarding Ziggo go android and Apple TV app. 

Ziggo released press statements, announcing development and future availability of this app years ago. However, to this date, refuses to provide any information regarding its development, and current status. On the contrary, streaming services provided on the Ziggo go website are actively being restricted.. e.g. smart tv web browsers are suddenly not supported anymore. Moreover, a version of the app, obtained by users within the EU, serviced by UPC, running in holland, is actively blocked. 

Ziggo fails to provide any arguments regarding actions above, combined with the significant delay in app release. With other operators in Holland already providing android and Apple TV apps for replay, Ziggo seems to intentionally delay release. Announcement of this app years ago, results in an obligation, as customers (including myself) where influenced by this choosing a service provider. 

I kindly request ( as with me hundreds of thousands of other users) to release these apps as soon as possible, or provide an update on its development at least.  

Yours Sincerely,

[NAAM]

6 Reacties 6
110Arnoldus

Level 1
  • 62Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Dank je wel Joep,

Misschien kun je ook nog even de e-mail adressen uit Engeland er aan toe voegen. Dan kunnen leden de brief daar naar toe sturen.

Van de Nederlandse bestuurders zijn geen e-mailadressen bekend. Die worden goed afgeschermd.

Nog een fijne dag

Arnold

joepwillemsen
Topicstarter
Level 1
  • 105Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

We kunnen dit ook gewoon naar de raad van bestuur versturen, mail of brief t.a.v. Raad van bestuur. Denk dat individueel mensen mailen, niet helemaal de juiste weg is, en zelfs voor irritatie kan zorgen. 

110Arnoldus

Level 1
  • 62Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Je hebt gelijk Joep. Ik maak het weer moeilijker dan nodig is. Er zal toch wel een e-mail adres te vinden zijn of een postadres van de Raad van bestuur? Dat moeten we nog even uitzoeken. En dan sturen we de brief daar naar toe . Groeten Arnold ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
110Arnoldus

Level 1
  • 62Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Dank je wel Bert. Alle uitleg in je bericht zal wel kloppen maar laat onverlet dat andere streamingsdiensten wel in staat zijn op dit moment apps aan te bieden voor zowel telefoon en tablet als voor de pc en ook voor Android tv streaming app en Apple tv streaming  app. Ik denk aan Disney, NPO start, VTM (België) Apple tv ook sinds kort als nieuwe aanbieder. Er zullen er nog wel meer zijn. Dus waarom kunnen deze providers wel wat Ziggo/Liberty Global niet kan? Verder is duidelijk dat, ik meen in Polen maar kan ook elders zijn , daar een WERKENDE versie van een Android app en Apple tv app  beschikbaar is. Dan vraag je je toch in goede gemoede af waar ze mee bezig zijn bij Ziggo. 

110Arnoldus

Level 1
  • 62Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Smit. Smits heeft het volgende geschreven:

Apple gebruikt een geheel ander soort DRM (Digital Rights Management) voor de bescherming van de content. Dit moet in Ziggo GO geïmplementeerd worden en dat is niet een kleine klus. Heel Ziggo GO moet daarvoor omgebouwd worden en daarna moet ziggogo.tv nog. Voor Apple TV geldt precies hetzelfde.  

Het is waar dat apple een eigen DRM heeft https://en.wikipedia.org/wiki/FairPlay maar dat is voor al hun macOS en iOS al jaren hetzelfde. Om een technische discussie te vermijden dit argument... Ziggo heeft al jaren GO voor iOS ( iPhone en iPad ...en AppleTV ) dus dat DRM, als het een issue is, is al jaren geleden getackeld, en ben dan ook heel erg geïnteresseerd wat er dan omgebouwd moet worden? 

Is/wordt er nu wel of geen rookgordijn opgetrokken door Ziggo? Dat vraag ik en met mij vele anderen met mij nu wel ernstig af.

 

Uitgelicht topic