casplo

Level 3
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Elke dag opnieuw opstarten, ook als kastje niet aanstaat

Tegenwoordig loopt Next vaak vast, ‘s ochtends doet ie niets als je hem aanzet, middels een harde reset krijg je hem dan wel weer aan.

Ook tijdens terug krijgen vaak vast lopen en nog steeds zeer veel problemen met internet, wat per dag 3 - 5 x uitvalt. Dit alles sinds nieuwe Arris en 3 monteurs verder. Nog steeds geen oplossing en ik blijf zitten met de gebakken peren, en dat voor € 92,00 per maand. Donderdag komt er weer een monteur, benieuwd wat hij gaat doen, alles is namelijk goed bij mij aan kabels etc.???

12 Reacties 12
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @casplo .

Zo te lezen gaat het verre van goed met je diensten. Ik zie inderdaad dat een vorige monteur een hoop heeft aangepast. Je geeft aan dat alles goed is bij jou qua kabels enz. Dat is natuurlijk juist top! Als er nog problemen worden veroorzaakt door iets in het signaal, lijkt het me toch dat Ziggo aan zet is om dit op te lossen. De monteur komt uitzoeken wat er nu precies nog aan de hand is. 

 

Wat betreft je vastlopende mediabox Next; dat ben ik eigenlijk nog nauwelijks eerder tegengekomen. Wat gebeurt er precies tijdens het vastlopen? Kan je hier iets meer uitleg over geven? 

 

We horen graag hoe het gaat na het bezoek van de monteur! 

casplo
Topicstarter
Level 3
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Lycke Ziggo wrote:

Hey@casplo .

Zo te lezen gaat het verre van goed met je diensten. Ik zie inderdaad dat een vorige monteur een hoop heeft aangepast. Je geeft aan dat alles goed is bij jou qua kabels enz. Dat is natuurlijk juist top! Als er nog problemen worden veroorzaakt door iets in het signaal, lijkt het me toch dat Ziggo aan zet is om dit op te lossen. De monteur komt uitzoeken wat er nu precies nog aan de hand is. 

 

Wat betreft je vastlopende mediabox Next; dat ben ik eigenlijk nog nauwelijks eerder tegengekomen. Wat gebeurt er precies tijdens het vastlopen? Kan je hier iets meer uitleg over geven? 

 

We horen graag hoe het gaat na het bezoek van de monteur! 

Hoi Lycke,

Dank voor je reactie. Hoe gaat het nu? De monteur is nu weer geweest en heeft gezegd dat als er nu nog steeds storingen zijn, dat het bij mij ligt. Hij heeft alles door gemeten en zegt dat er nergens een storing op zit. Het zal bij mij moeten liggen, zei hij, en als ik weer een monteur langs laat komen, moet ik weer € 50, 00 betalen, net zoals dat ik dat nu ook al moet betalen. Ik ben het hier niet mee eens, want ik heb ook een hoop ellende gehad en de 1e monteur zei dat ik hiervoor gecompenseerd moest worden. Dit lijkt mij geen vorm van compensatie….…

Op het moment gaat het nog steeds niet goed, als ik ‘s ochtends het kastje aanzet, gebeurt er niks en moet ik hem uit en aan zetten, pas dan start hij op. Als ik het dan ‘s middags weer aanzet, weer hetzelfde, weer uit en aan……

Mijn vrouw heeft een paar dingen op een ander kanaal gezet in de modem, daardoor valt de WiFi nu nog maar gemiddeld 1x per dag uit. Het blijft echter uitvallen, dus dat is nog steeds niet goed…..
Al met al ben ik dus eigenlijk nog steeds niet verder en hoef ik Ziggo Service ook niet meer te bellen, zijn mijn kosten…..en dat voor € 92,00 per maand. Monteur zei ook dat KPN een stabieler netwerk heeft, maar minder snel is, tsja, ik ben er langzamerhand wel klaar mee????

Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

toch moet er wat zijn . kun je vanuit je modem de voledige pagina s up en downstream posten . en wat foto s van de eeeste punt waar ziggo binnen komt met splitter of versterker 

 

JV1969

Level 4
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ik heb mezelf aangeleerd dat als ik klaar ben met kijken en de tv uitzet dan zet ik ook de next uit (via afstandbediening dus).

Doe ik dit niet en gaat de next in slaap stand dan geen beeld bij het opnieuw aanzetten de volgende dag. Dan is het stekker eruit en helemaal opnieuw opstarten.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@JV1969Hoe staat Wanneer in stand-by? Op 4 uur of 24 uur?

Als het goed is dan kunnen de Next en de TV met de rode knop samen uitgezet worden.

Is de TV gekoppeld aan de Next?

JV1969

Level 4
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Net even gekeken, 5 uur.

Zal hem eens op 24 uur zetten, oftewel dan gaat hij bijna niet in stand-by stand.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@JV1969 Jawel, je zet hem al in stand by met de rode knop.

Die tijdinstelling is om automatisch in stand by te gaan, mocht je in slaap vallen.

Hoe staat de stand by? In eco, hoog of midden?

JV1969

Level 4
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Stond op eco, nu op normaal gezet.

casplo
Topicstarter
Level 3
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Fester 538 wrote:

toch moet er wat zijn . kun je vanuit je modem de voledige pagina s up en downstream posten . en wat foto s van de eeeste punt waar ziggo binnen komt met splitter of versterker 

 

Hai ik heb een bestandje gemaakt in Word want ik kan de plaatjes niet toevoegen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat je het bestandje binnenkrijgt?

 

casplo
Topicstarter
Level 3
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
casplo wrote:
Lycke Ziggo wrote:

Hey@casplo .

Zo te lezen gaat het verre van goed met je diensten. Ik zie inderdaad dat een vorige monteur een hoop heeft aangepast. Je geeft aan dat alles goed is bij jou qua kabels enz. Dat is natuurlijk juist top! Als er nog problemen worden veroorzaakt door iets in het signaal, lijkt het me toch dat Ziggo aan zet is om dit op te lossen. De monteur komt uitzoeken wat er nu precies nog aan de hand is. 

 

Wat betreft je vastlopende mediabox Next; dat ben ik eigenlijk nog nauwelijks eerder tegengekomen. Wat gebeurt er precies tijdens het vastlopen? Kan je hier iets meer uitleg over geven? 

 

We horen graag hoe het gaat na het bezoek van de monteur! 

Hoi Lycke,

Dank voor je reactie. Hoe gaat het nu? De monteur is nu weer geweest en heeft gezegd dat als er nu nog steeds storingen zijn, dat het bij mij ligt. Hij heeft alles door gemeten en zegt dat er nergens een storing op zit. Het zal bij mij moeten liggen, zei hij, en als ik weer een monteur langs laat komen, moet ik weer € 50, 00 betalen, net zoals dat ik dat nu ook al moet betalen. Ik ben het hier niet mee eens, want ik heb ook een hoop ellende gehad en de 1e monteur zei dat ik hiervoor gecompenseerd moest worden. Dit lijkt mij geen vorm van compensatie….…

Op het moment gaat het nog steeds niet goed, als ik ‘s ochtends het kastje aanzet, gebeurt er niks en moet ik hem uit en aan zetten, pas dan start hij op. Als ik het dan ‘s middags weer aanzet, weer hetzelfde, weer uit en aan……

Mijn vrouw heeft een paar dingen op een ander kanaal gezet in de modem, daardoor valt de WiFi nu nog maar gemiddeld 1x per dag uit. Het blijft echter uitvallen, dus dat is nog steeds niet goed…..
Al met al ben ik dus eigenlijk nog steeds niet verder en hoef ik Ziggo Service ook niet meer te bellen, zijn mijn kosten…..en dat voor € 92,00 per maand. Monteur zei ook dat KPN een stabieler netwerk heeft, maar minder snel is, tsja, ik ben er langzamerhand wel klaar mee

Mijn vrouw is verder gegaan met zoeken en kwam op het idee om andere kanalen te gaan proberen in de router. Uiteindelijk gaat het nu al 3 dagen goed zonder uitval en elke keer opnieuw opstarten van de Next. Ik hoop dat het zo blijft……

Misschien kunnen de heren monteurs hier ook nog iets van leren…...???

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @casplo . Goed dat er een oplossing gevonden lijkt! Je zei overigens dat 6 dagen geleden ook al een ander kanaal geprobeerd was. Ging dit om iets anders? 

Ik moet zeggen dat ik een klein beetje kwijt ben wat er nu exact aan de hand was en wat er nu wel/niet speelt. Je had zowel problemen met de internetverbinding als een mediabox Next die vastliep, toch? Is dat nu beide “opgelost”? 

casplo
Topicstarter
Level 3
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Lycke Ziggo wrote:

Hey@casplo . Goed dat er een oplossing gevonden lijkt! Je zei overigens dat 6 dagen geleden ook al een ander kanaal geprobeerd was. Ging dit om iets anders? 

Ik moet zeggen dat ik een klein beetje kwijt ben wat er nu exact aan de hand was en wat er nu wel/niet speelt. Je had zowel problemen met de internetverbinding als een mediabox Next die vastliep, toch? Is dat nu beide “opgelost”? 

Hoi Lycke,

Het gaat hier om kanalen in de modem. Mijn vrouw heeft hem nu op een nr. Gezet, ik weet niet welke, en nu lijkt het erop dat dat het was. De Next box start tot nu toe elke keer gewoon op en al een paar dagen ook geen last van uitval internet. Dus ik ga ervan uit dat dat het is....

Uitgelicht topic