deRooijMark

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Elke dag coaxkabel tussen aansluitpunt en connect box wisselen

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en loop tegen een raar fenomeen aan die ik zo 123 niet elders kon vinden.

Ik heb sinds kort de connecct box in huis en heb na veel gedoe het modem geactiveerd. Nu loop ik tegen het feit aan dat de internetverbinding bijna elke dag minimaal 1 keer wegvalt. Het modem opnieuw opstarten is niet genoeg. Ik moet elke keer de coax kabel tussen het aansluitpunt en het modem verwisselen met een andere kabel. Daarna heb ik weer verbinding voor een dag, soms zelfs twee?

Iemand anders soortgelijke ervaringen? Wat kan er aan de hand zijn.

P.s.: ik verlang terug naar de Ubee.....
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Kijk ook even of je AOP goed geaard is (en de overige aansluitingen niet)
Anders krijg je oko dit soort vage storingen.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Dat is inderdaad een heel raar iets.
Het klinkt voor mij alsof je eens nieuwe connectoren aan die kabels moet zetten.
Of de aansluiting in je AOP is gaar.
deRooijMark
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Havanna wrote:
Dat is inderdaad een heel raar iets.
Het klinkt voor mij alsof je eens nieuwe connectoren aan die kabels moet zetten.
Of de aansluiting in je AOP is gaar.


Bedankt voor je reactie. De kabels zijn nieuw meegeleverd met de connect box dus daar zal het in mijn ogen niet aan mogen liggen.
Ik zal de AOP eens onder de loep nemen.

Wordt vervolgd!
Verwijderd account
Niet van toepassing
Even de helpdesk bellen, je hebt installatiegarantie.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Kijk ook even of je AOP goed geaard is (en de overige aansluitingen niet)
Anders krijg je oko dit soort vage storingen.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
@deRooijMark Je krijgt goed advies van de heren hierboven. Stuur anders voor de zekerheid een foto van je huidige AOP. We kijken graag met je mee!
deRooijMark
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Nick999 wrote:
Kijk ook even of je AOP goed geaard is (en de overige aansluitingen niet)
Anders krijg je oko dit soort vage storingen.


De AOP is goed geaard maar bijvoorbeeld de antenne versterker die het signaal naar de tv's / horizonbox verdeeld ook. Ik zal es testen wat er gebeurd wanneer ik die aardedraad er tussenuit haal.

Iedereen bedankt voor de tips, samen komen we verder!
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Kijk ook eens of het uitmaakt als je de voeding van de versterker en van de modem eens een paar minuten los haalt. Een voeding die te warm wordt kan ook dit soort storingen geven.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
deRooijMark wrote:
Nick999 wrote:
Kijk ook even of je AOP goed geaard is (en de overige aansluitingen niet)
Anders krijg je oko dit soort vage storingen.


De AOP is goed geaard maar bijvoorbeeld de antenne versterker die het signaal naar de tv's / horizonbox verdeeld ook. Ik zal es testen wat er gebeurd wanneer ik die aardedraad er tussenuit haal.

Iedereen bedankt voor de tips, samen komen we verder!


Er mag altijd maar één punt geaard zijn, anders krijg je een zgn "aardlus", met alle storingen van dien...

https://nl.wikipedia.org/wiki/Aardlus
Wajn

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Volgens mij mag er geen antenne versterker meer tussen het aansluitpunt en connectbox.
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Heeft hij ook niet:
'de antenne versterker die het signaal naar de tv's / horizonbox verdeeld '
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Nick999 wrote:
deRooijMark wrote:
Nick999 wrote:
Kijk ook even of je AOP goed geaard is (en de overige aansluitingen niet)
Anders krijg je oko dit soort vage storingen.


De AOP is goed geaard maar bijvoorbeeld de antenne versterker die het signaal naar de tv's / horizonbox verdeeld ook. Ik zal es testen wat er gebeurd wanneer ik die aardedraad er tussenuit haal.

Iedereen bedankt voor de tips, samen komen we verder!


Er mag altijd maar één punt geaard zijn, anders krijg je een zgn "aardlus", met alle storingen van dien...

https://nl.wikipedia.org/wiki/Aardlus


Maar zoals ts het aangeeft, mag dat geen issue zijn. De aardlus ontstaat vaak als je een kabel aan 2 zijden aan aarde legt. Maar ook dan hoeft het niet altijd mis te gaan, want men legt de kabel in de verdeelkast ook aan aarde. Alleen bleek dat ater niet afdoende en aard je dus in huis nogmaals de kabel om het potentiaalverschil op te lossen. Ik heb hier als elektromonteur veel mee te maken gehad, omdat de potentiaalverschillen voor veel ellende en vreemde storingen kunnen zorgen.

Eerder, en nog wel, zag je vaak dat men last had/heeft van een 50Hz brom in b.v. de geluidsinstallatie. Ik had hiervan last op mijn luidsprekers met ingebouwde actieve subwoofers en heb dat opgelost d.m.v. het maken van een steraarde. Men voorkomt het ook wel d.m.v. een 'groundbreaker' of mantelstroomfilter. maar dat is niet altijd een succes, daar de er nogal eens spontaan mee willen stoppen als het potentiaalverschil te hoog is.

Maar leg je de coaxkabel bij het AOP aan aarde, dan moet je dat dus niet nogmaals doen bij een 2e aansluiting welke je b.v. hebt gemaakt bij de Tv. Het mooist is een schone aarde voor je beeld en geluidsinstallatie, maar het laten slaan van een nieuwe puls is vaak niet goedkoop. Laat je een nieuw huis bouwen zou je kunnen vragen of men meteen 2 pulsen wil slaan.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Aan de versterker zit een aarde aansluitpunt, daar heb ik hem rechtstreeks op de aarde van de meterkast.

Willem-A
Nostalgie:
Leuk om weer eens te lezen over 50Hz brom in de geluidsinstallatie, ik heb in zoveel cafe's en discotheken die brom problemen opgelost als ik er ook was voor de computers.
Op de vraag nog andere problemen?
Ja de muziek bromt, maar daar kan jij niks aan doen, denk ik.
Vrijwel altijd kreeg ik te horen, ze kunnen het niet vinden en tegen mij, nadat de brom weg was, is dat alles? Ja, dat is alles.
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Ja, inderdaad nostalgie. Mantelstroomfilters plaatsen inderdaad. Voorkwam een hoop ellende, ook voor andere dingen dan de bekende 50Hz brom. Maar dan heb ik het over het zendamateur gebeuren.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ja, dat herken ik, in het klein, ook uit mijn 27MC tijd in de jaren 80, zeker als je nog een extra versterker gebruikte.(oeps, niet verder vertellen hoor, maar aan het einde van de nacht kwam je nog best ver met zo'n bakkie, antenne goed getuned uiteraard)
En dan het bakkie in een besteleend met een flink magneet antenne bovenop het dak.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Nou jongens toch. Wat leuk dat ik weer wat nostalgie bij jullie heb opgeroepen :wink:

Maar het is niet alleen nostalgie. Het speelt vaak nog.

Uitgelicht topic