Visgraat

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

electrosmog

Goedemorgen. Door alle electrische apparaten, vooral ook de wifi worden we bloodgesteld aan straling. Nu wil ik 's nachts daarom mijn wifi uitschakelen. Er zijn aanbieders waarbij je dat in je account kan regelen aar dat is volgens mij bij Ziggo niet. Andere optie is een tijdschakelaar erop zetten of heeft iemand een andere praktische oplossing?
3 Reacties 3
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Je kan voor de nacht je Media Box XL en Modem van de stroom halen, dit bevorderd niet het opstarten ervan, houd rekening dat het kan duren voor alles weer online is.

Tijdschakelaar kan je gebruiken.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Tijdschakelaar is inderdaad een goede optie. Er zijn ook andere opties, bijvoorbeeld een externe router gebruiken die wel die gewenste functie (wifi op bepaalde tijdstippen uit) heeft. Bij ASUS-routers kan dit volgens mij.

Mocht je ook een Mediabox XL hebben, dan kan je de wifi-functies daarvan zelf (of door de Klantenservice laten) uitschakelen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Alle apparaten van de stroom halen betekent wel dat er vrijwel zeker geen updates gedraaid worden op de Mediabox XL en de gids leeg kan raken, er geen serie opnames mogelijk gepland worden en geen updates op het modem komen die noodzakelijk zijn voor de veiligheid.

Mogelijk zijn er andere mogelijkheden om de smog te verminderen.

Een andere router, zoals AlexHelpt adviseert, lijkt me een goede oplossing.

Uitgelicht topic