ceesvanschie

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Eindafrekening

Ziggo incasseerd bij beeindiging van het abonnement nog een volledig bedrag voor het abonnement. Vervolgens duurt het een volle maand voor de afrekening wordt toegezonden. Als blijkt dat je nog geld tegoed hebt van Ziggo, neemt het bedrijf nog tot acht, jawel 8 weken om het bedrag terug te storten. Onbehoorlijk en onnodig. Geen reclame voor Ziggo.
3 Reacties 3
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi ceesvanschie,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Zoals je zegt, het is niet echt een goede reclame voor Ziggo. Maar uit ervaringen van mensen die hun abonnement opzeggen duur het vaak niet zo lang als dat ze per mail of per telefoon aangeven. Het is een standaard tekst om er zeker van te zijn dat het in die tijd is overgemaakt en rond is. Maar goed, soms kan het ook wel eens zo lang uitlopen, ligt er maar net aan hoe de betalingen lopen van Ziggo op dat moment.

Maar kan me voorstellen dat het niet echt klant vriendelijk overkomt. En zeker als je net op het moment dat ze gaan incasseren voor de nieuwe maand opzegt, dan komt het helemaal zuur over 😞
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
ceesvanschie

Tegenwoordig is de termijn dat men een incasso kan storneren (allemaal nieuwe EU-regelgeving:relaxed: ) 56 dagen. Dus dat Ziggo die termijn afwacht voor dat zij restitueren, is daarom niet zo gek.

Zie b.v. linkje naar ING.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Veel kranten houden ook de storneringstermijn aan tot terugbetaling, vanwege de vele mensen die snel ook nog storneren als ze het geld al teruggestort zien op hun rekening voordat de storneringstermijn is verlopen.
En zie dan als leverancier je geld maar weer terug te krijgen.

Uitgelicht topic