kzin

Level 3
  • 328Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes

Eenmalige bijdrage van €29,95 voor 2e tuner

Is de eenmalige bijdrage van €29,95 een soort borg, of moet ik het meer zien als administratiekosten?
Met andere woorden, als iemand zijn 2e tuner niet meer nodig heeft omdat hij het abonnement beeindigd, of een nieuwe TV aanschaft die CI+ ondersteunt, en hij stuurt de tuner terug, krijgt hij dan het geld terug?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @kzin. Goede vraag! De kosten zijn een eenmalige bijdrage en worden niet teruggestort wanneer de Digitale Ontvanger na afloop van het abonnement wordt teruggestuurd. Het gaat hier dus niet om een borg.

De Digitale Ontvanger is inderdaad wel in bruikleen, dus wordt er een vervangingswaarde in rekening gebracht, mocht hij niet worden geretourneerd.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @kzin. Goede vraag! De kosten zijn een eenmalige bijdrage en worden niet teruggestort wanneer de Digitale Ontvanger na afloop van het abonnement wordt teruggestuurd. Het gaat hier dus niet om een borg.

De Digitale Ontvanger is inderdaad wel in bruikleen, dus wordt er een vervangingswaarde in rekening gebracht, mocht hij niet worden geretourneerd.
basco

Level 1
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
vlgns google is er bij een bruikleen overeenkomst nooit spraken van een betaling !!!!! het woord zegt het al je leent iets je koopt dus niets en je betaald ook niets. hoe zit het nu met die nw decoders die je moet betalen ,maar wel moet inleveren als je bv bij ziggo weg gaat. waarom verhuurt of verkoopt ziggo dit niet gewoon, wat voor vage constructie zit hier achter , als er sprake is van een borg zou er ook terug betaald moeten worden bij beeindiging van het ziggo abonn. kortom zo iets vaags verwacht je niet bij zo,n groot bedrijf wees er eens helder over
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Er is hier geen sprake van een borg, zoals ik hierboven ook al aangeef. Er is hier sprake van een eenmalige bijdrage. Je geeft aan "wees hier eens helder over". Kan je me vertellen wat er niet helder is, en waar we de informatie die je zoekt niet geven? Uiteraard willen we het graag zo duidelijk en helder mogelijk maken.
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Ik denk niet dat het veel duidelijker kan dan "eenmalige bijdrage". Eventueel met de toevoeging "onbeperkte garantie".
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21926Likes
basco De uitzondering, getoetst door de rechter:

Een servicekosten vergoeding mag gevraagd worden bij bruikleen, mits deze vergoeding reëel is.
Deze kosten zijn gebaseerd op verzend-, administratie-, materiaal- en afhandelingskosten.
basco

Level 1
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
een een malige eigen bijdrage , borg , bruikleen. vele namen zijn gepasseerd vandaag weer een nw naam ,, service,, kosten !!!!! het blijft vreemd allemaal het is mij wel duidelijk dat ziggo zelf ook worsteld met de betaling van een extra decoder en dat allemaal omdat ziggo de wildgroei van deze goedkope ziggo decoders wil voor komen, wat ik wel terecht vind
basco

Level 1
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
onder het woord service versta ik alles wat een bedrijf doet om problemen op te lossen en dat service ook gratis behoord te zijn
Witteveen

Level 7
  • 194Posts
  • 7Oplossingen
  • 24Likes
Je kunt er wel moeilijk over gaan doen, maar het is voor Ziggo wel verstandig om het zo te doen.
Zou je ze echt gratis uitdelen, gaat dat heel veel kosten voor Ziggo (lees de klanten)
Dan geef je mij er ook maar 2. Ik heb nl. nog wel een beeldbuistv en een hdd recorder. Nu heb ik ze echt niet nodig. Een deel van de mensen zal nu gaan kiezen voor een moderne tv. Dit omdat de decoder geld kost en stroom verbruikt. Terwijl een nieuwe beter beeld heeft en van zichzelf al veel zuiniger is.
basco

Level 1
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
heeft ziggo ook nagedacht over tv,s in caravans en bungalows op studenten kamers en overige kamer bewoning want het was wel makkelijk ouwe tv van iemand gekregen coax stekkertje er in en kijken maar en juist op deze plekken waar relatief weinig tv gekeken word en dus digi kwaliteit niet belangrijk k is maken honderduizenden mensen hier gebruik van ik vind het nogal wat hier zijn vlngs mij 800.000 mensen de dupe van dat is heel veel
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
800.000 mensen lijkt me wel erg veel, waar ben je dat aantal tegengekomen?

Ziggo kan zich niet laten leiden door een kleine groep mensen die oude techniek gebruikt, want dat zal voor Ziggo fikse achteruitgang betekenen. Ze hebben een goed alternatief en als je meer oude tv's hebt dan dat Ziggo je aan digitale ontvangers kan leveren, kun je met zelf een kleine investering ook andere apparatuur kopen.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
basco,

service is een dienstverlening van een commerciële instelling om klanten tevreden te houden, zij mogen daar indien noodzakelijk een vergoeding tegenover stellen. Natuurlijk zou het mooi zijn indien alle service gratis zou zijn maar dan draaien wel alle klanten op voor de kosten. En voor de afgelegen plekken is er altijd nog Digitenne.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
basco wrote:
heeft ziggo ook nagedacht over tv,s in caravans en bungalows op studenten kamers en overige kamer bewoning


Een Ziggo aansluiting in een caravan?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21926Likes
Van de 4.000.000 miljoen klanten zijn het 300.000 klanten = 7,5%, die digitaal kijken met in totaal 800.000 analoge TV's.

En al deze mensen krijgen alvast één Digitale ontvanger gratis en hebben caravans, bungalows en studenten dus geen verdere kosten, wil je meer digitale ontvangers dan is het maar éénmalig de servicekosten en als hij defect raakt, dan wordt hij vervangen.

Als Ziggo iedereen een paar van gratis digitale ontvangers geeft, dan weet ik zeker dat volgend jaar de abonnementskosten meer gaan stijgen dan je lief is.

Uitgelicht topic