WillemD

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

E19-4 foutmelding om 1 uur s'nachts

Ik krijg sinds kort ( 4 dagen achter elkaar ) om precies 1 uur s'nachts een E19-4 foutmelding.
Ik heb dan even geen beeld een minuut of zo en daarna lijkt alles weer goed te werken. Ik heb al de zenders opnieuw opgehaald volgens de instructies van de Ziggo E19-4 foutmelding website, is er misschien iets veranderd of aan de hand ? Ik laat mijn TV box overigens altijd aanstaan.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Vervelend probleem, WillemD! Ik heb in ons systeem de rechten van je kaarten ververst. Overigens is het wel aan te raden je decoder in standby te zetten wanneer je deze niet gebruikt. Wat voor decoder gebruik je precies?

Bekijk in context

11 Reacties 11
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Vervelend probleem, WillemD! Ik heb in ons systeem de rechten van je kaarten ververst. Overigens is het wel aan te raden je decoder in standby te zetten wanneer je deze niet gebruikt. Wat voor decoder gebruik je precies?
WillemD
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Thijs,

Dank je wel. Ik zal de decoder voortaan in standby zetten :-).

Het is een samsung SMT C7140. Ik ga kijken of hij vandaag geen foutmelding meer geeft.

Gr,
Willem
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Top, hoor de afloop graag. Mocht je hem aan laten staan vanwege de opstarttijd dan kun je aanpassen wanneer je Samsung in diepe standby gaat. Dat kan via Instellingen > Time-out diepe standby.
WillemD
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Thijs,
Super het is opgelost hoor geen foutmelding meer om 1 uur. Bedankt voor de snelle reactie en acties! :cool:
Gr,
Willem
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Mooi zo! Graag gedaan en een fijne dag nog Willem. 🙂

Groet,
Thijs
Hans.0

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hmmm, gebeurt het vaker dat de rechten van de kaart(en) moeten worden ververst? Wij hebben dat probleem namelijk ook! En het opnieuw ophalen van de zendertabellen (en de gekoppelde kijkrechten) lijkt niet te werken.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Hoi Hans,

Het probleem komt wel eens voor, met name bij het gebruik van een smartcard. De smartcard krijgt om de zoveel tijd een puls van het netwerk die hem laat weten welke zenders hij mag vrijgeven. Wanneer de kaart deze puls voor een langere tijd niet ontvangt dan 'vergeet' de smartcard welke zenders hij mag vrijgeven. Gebruik je de smartcard dus enkele weken niet dan zal hij zijn rechten opnieuw moeten ophalen via een puls. Deze puls kun je dus in Mijn Ziggo aanvragen. Is het inmiddels gelukt?

Groet,
Thijs
Hans.0

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Thijs. Die trigger op "mijn ziggo" werkte dus niet.
We hebben ondertussen je collega's gebeld. De smartcard was uit ons abonnement "verdwenen".
Daarom zagen we dan ook alleen de standaard zenders.
Na het terug toevoegen van de card door de Ziggo servicedesk en het pushen van het zenderoverzicht werkt alles nu weer.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Bedankt voor je update, Hans! Goed te horen dat het na de actie van de helpdesk weer voor je werkt. 🙂
truffel50

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
ik hen de foutmelding E19-4 nu ook. Heb de instructies gevolgd na 20 min gebeurd er niets. het gaat om de smartcard op de tv boven. Ik kan Ziggo niet bellen want ben doof. Vreemd dat er geen andere contactmogelijkheden zijn.
Graag hulp.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi truffel50,

Je kunt hier het contact formulier invullen. En als het niet te druk is, dan zie je daar soms ook de optie om te chatten.

Hopelijk kom je er zo wel uit!

Groet,
Evert

Uitgelicht topic