Beste,
Vandaag een Quantis 1.3 CI+ Module gekocht in de hoop dat ik van mijn UPC digitale ontvanger incl. afstandbediening af zou zijn. De UPC Smartcard werkt / is geactiveerd en kijk al een aantal maanden digitaal tv via mijn decoder. Begin maart een nieuw abonnement gestart bij Ziggo.
Bij het instellen van de CI+ Module heb ik de volgende handelingen uitgevoerd:
1. TV naar fabrieksinstellingen
2. DVB-C installatie gestart
3. De UPC Frequentie en netwerk code gebruikt (164,00 + 43136)
(Ziggo frequentie en netwerk code worden geen kanalen gevonden)
4. Alle kanalen succesvol gezocht
5. Op Ned 1. de CI+ Module geplaatst (Smartcard op de juiste manier ingestoken)
6. Authenticatie is gelukt, zenders van mijn bestellingen zijn geactiveerd en zou ik kunnen gaan gebruiken
Maar zodra ik verder dan NED 3 zap dan krijg ik alsnog allemaal gecodeerde zenders te zien.
De melding is E06-4, Smartcard niet uit te lezen (mogelijk verkeerd in het slot etc.) echter heb ik alle instellingen al meerdere malen gecontroleerd.
Nu zag ik op een postcode check specifiek voor de Quantis 1.3 CI+ Module dat de module zelf ongeschikt is voor mijn regio. Gezien alle stappen 1 t/m 6 wel zijn gelukt inclusief authenticatie van mijn producten, is dit dan daadwerkelijk de oorzaak van de gecodeerde kanalen? Ik lees op het internet namelijk niets over geblokkeerde of niet ondersteunde regio's voor CI+ Modules wat betreft Quantis.
Zijn er nog opties die ik kan proberen of resteert alleen nog het retour sturen van de Quantis module en het maar via de module van Ziggo zelf te proberen (incl. helaas de € 2,- euro extra per maand)?