Rillas

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

E06-4 Melding - Smartcard vanuit UPC Decoder in Quantis 1.3 CI+ Module

Beste,

Vandaag een Quantis 1.3 CI+ Module gekocht in de hoop dat ik van mijn UPC digitale ontvanger incl. afstandbediening af zou zijn. De UPC Smartcard werkt / is geactiveerd en kijk al een aantal maanden digitaal tv via mijn decoder. Begin maart een nieuw abonnement gestart bij Ziggo.

Bij het instellen van de CI+ Module heb ik de volgende handelingen uitgevoerd:
1. TV naar fabrieksinstellingen
2. DVB-C installatie gestart
3. De UPC Frequentie en netwerk code gebruikt (164,00 + 43136)
(Ziggo frequentie en netwerk code worden geen kanalen gevonden)
4. Alle kanalen succesvol gezocht
5. Op Ned 1. de CI+ Module geplaatst (Smartcard op de juiste manier ingestoken)
6. Authenticatie is gelukt, zenders van mijn bestellingen zijn geactiveerd en zou ik kunnen gaan gebruiken

Maar zodra ik verder dan NED 3 zap dan krijg ik alsnog allemaal gecodeerde zenders te zien.
De melding is E06-4, Smartcard niet uit te lezen (mogelijk verkeerd in het slot etc.) echter heb ik alle instellingen al meerdere malen gecontroleerd.

Nu zag ik op een postcode check specifiek voor de Quantis 1.3 CI+ Module dat de module zelf ongeschikt is voor mijn regio. Gezien alle stappen 1 t/m 6 wel zijn gelukt inclusief authenticatie van mijn producten, is dit dan daadwerkelijk de oorzaak van de gecodeerde kanalen? Ik lees op het internet namelijk niets over geblokkeerde of niet ondersteunde regio's voor CI+ Modules wat betreft Quantis.

Zijn er nog opties die ik kan proberen of resteert alleen nog het retour sturen van de Quantis module en het maar via de module van Ziggo zelf te proberen (incl. helaas de € 2,- euro extra per maand)?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Nee, de module kun je retour sturen. Deze kan alleen een irdeto-smartcard lezen. De upc-smartcard is een nagra-smartcard.

Bekijk in context

2 Reacties 2
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Nee, de module kun je retour sturen. Deze kan alleen een irdeto-smartcard lezen. De upc-smartcard is een nagra-smartcard.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Kijk maar eens op onderstaande link:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/
fUPC-regio kent maar 1 soort CI+kaart en ondersteunt géén interactieve CI+, dat kan alléén in fZiggo-regio.
Er is ook niets meer te koop, je kunt alléén nog op huurbasis een extra CI+kaart bij Ziggo krijgen voor € 2,- per maand of een standaard CI+kaart bij je pakket i.p.v. een Ziggo Mediabox.

Uitgelicht topic