SuperBoos

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

E-mails verdwijnen uit het niets uit postvak-in

Sinds een maand of 4 verdwijnen er mails op alle apparaten, en zelfs op Ziggo Mail. Behalve op de pc. Daarom weten we dat ze verdwijnen.

Ik heb Ziggo gebeld en na een uur oeverloos gezeik werd de verbinding verbroken. Ik heb ook alles over dit onderwerp alhier gelezen en kom tot maar 1 conclusie: het ligt niet aan ons.

Want alles is goed ingesteld: op de pc via POP3 én het vinkje aan om kopieën op de server te bewaren. Alle andere apparaten staan goed ingesteld op IMAP. En toch blijven mails verdwijnen op de laptop en mobiels.

Hoe is het mogelijk dat Ziggo hier niets aan doet? En dat de helpdesk van niets lijkt te weten? En dat dit probleem al zo lang blijkt te bestaan?

 

6 Reacties 6
Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Hoi @SuperBoos  welkom op het forum 

Normaal gesproken verdwijnen mail niet zomaar en dat gebeurd eigenlijk niet want ze blijven wel staan op het apparaat waar je pop hebt ingesteld zeg je toch ?
Je kan het vrij eenvoudig testen denk ik  .

Stel je gebruikt die pc een aantal dagen niet (echt uitlaten) “verdwijnen” de mails dan ook nog op de andere apparaten ? Als dat niet zo is dan zit het toch echt op die pc in de mailsoftware/instellingen.

Waarom denk je dat dit probleem aan Ziggo zou liggen en al heel lang zou bestaan ?

 

 

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Als je die pc nou ook gewoon instelt op imap. Ondanks dat het vinkje van kopie bewaren op server bij pop3 aanstaat lijkt hier toch iets mis te gaan. Waarom niet gewoon overal imap gebruiken?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@SuperBoosschreef: “Hoe is het mogelijk dat Ziggo hier niets aan doet? En dat de helpdesk van niets lijkt te weten? En dat dit probleem al zo lang blijkt te bestaan?”

Dit begrijp ik niet, ik heb dit probleem wel eens gelezen hier op het forum, maar dit bleek altijd te liggen aan een verkeerde instelling of gebruik van POP met een bepaald aantal dagen ingesteld of geen vink bij kopie achterlaten.

Hier heb ik al 18 jaar 5 dezelfde mailboxen en sinds Ziggo 5 erbij = 10 mailboxen en geen mail, zonder zelf te verwijderen, verdwenen met alleen de opdracht kopie achterlaten en/of Van server verwijderen na XXX dagen.

Kan het zijn dat iemand anders je inlog gegevens heeft?

Als je heel zeker weet dat bij jouw alles goed staat, dan zou ik het wachtwoord veranderen van de mailadressen waar de mail uit verdwijnt.

SuperBoos
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Schiksie wrote:

Hoi @SuperBoos  welkom op het forum 

Normaal gesproken verdwijnen mail niet zomaar en dat gebeurd eigenlijk niet want ze blijven wel staan op het apparaat waar je pop hebt ingesteld zeg je toch ?
Je kan het vrij eenvoudig testen denk ik  .

Stel je gebruikt die pc een aantal dagen niet (echt uitlaten) “verdwijnen” de mails dan ook nog op de andere apparaten ? Als dat niet zo is dan zit het toch echt op die pc in de mailsoftware/instellingen.

Waarom denk je dat dit probleem aan Ziggo zou liggen en al heel lang zou bestaan ?

 

 

Die test kunnen we wel eens doen. Maar al onze apparaten zijn al járen op deze manier ingesteld en er zijn geen instellingen gewijzigd. En al die jaren was er niets aan de hand. Tot een maand of 4 geleden.
Als je hier in de community gaat zoeken op dit onderwerp, blijken heel veel mensen tegen dit probleem aangelopen te zijn. En de eerste meldingen gaan al een paar jaar terug. En veel mensen blijven volhouden dat hun probleem nog steeds niet is opgelost, dus...

SuperBoos
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:

@SuperBoosschreef: “Hoe is het mogelijk dat Ziggo hier niets aan doet? En dat de helpdesk van niets lijkt te weten? En dat dit probleem al zo lang blijkt te bestaan?”

Dit begrijp ik niet, ik heb dit probleem wel eens gelezen hier op het forum, maar dit bleek altijd te liggen aan een verkeerde instelling of gebruik van POP met een bepaald aantal dagen ingesteld of geen vink bij kopie achterlaten.

Hier heb ik al 18 jaar 5 dezelfde mailboxen en sinds Ziggo 5 erbij = 10 mailboxen en geen mail, zonder zelf te verwijderen, verdwenen met alleen de opdracht kopie achterlaten en/of Van server verwijderen na XXX dagen.

Kan het zijn dat iemand anders je inlog gegevens heeft?

Als je heel zeker weet dat bij jouw alles goed staat, dan zou ik het wachtwoord veranderen van de mailadressen waar de mail uit verdwijnt.

Nee, niemand heeft onze inloggevens, maar voor de zekerheid zouden we het wachtwoord kunnen wijzigen.
Dit probleem wordt wel degelijk door veel mensen genoemd. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Welkom op de Ziggo Community @SuperBoos

Knap irritant dat uit het niets zomaar e-mails verdwijnen. Een e-mail account met een eigen willetje, daar zit je natuurlijk niet op te wachten. Uit je bericht begrijp ik dat de e-mail op één apparaat is ingesteld middels POP3 en op de overige apparaten via IMAP. Wanneer je meerdere apparaten gebruikt om de e-mail te benaderen, dan adviseren wij om op alle apparaten de e-mail in te stellen met behulp van de IMAP gegevens. Net zoals @Wlmpie raad ik je aan om ook op jouw PC het e-mailaccount via IMAP in te stellen. Daarnaast heb je van @Be rt en @Schiksie ook nog andere tips gekregen. Altijd fijn om te zien dat er zo actief wordt meegedacht. Zodra je in de gelegenheid bent geweest om dit alles te testen, houd je ons dan op de hoogte? 

 

Uitgelicht topic