Bram2017

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dvd recorder panasonic DMR-EH49 aansluiten

ik heb een Ziggo Mediabox XL naar alle tevredenheid. Ik wil mijn dvd recorder van Panasonic, DMR-EH49, weer gaan gebruiken om dvd af te spelen. Hoe zit dat met aansluiten nu ik de Ziggo Mediabox Xl heb?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Bram2017 wrote:
ik heb een Ziggo Mediabox XL naar alle tevredenheid. Ik wil mijn dvd recorder van Panasonic, DMR-EH49, weer gaan gebruiken om dvd af te spelen. Hoe zit dat met aansluiten nu ik de Ziggo Mediabox Xl heb?



Hier heb je een probleem voor wat betreft het opnemen met de DVD recorder als er geen analoog signaal meer is. De XL werkt alleen middels HDMI en de Tv, als deze al een scart aansluiting heeft, zal het signaal dat via HDMI binnenkomt, niet omzetten naar een analoog signaal middels scart. Op die manier opnemen kan dus niet.

Maar alleen het weergeven van een DVD'tje is vaak geen probleem. De EH49 beschikt over een HDMI uitgang, dus deze kan zo op je Tv worden aangesloten. Geen HDMI ingangen genoeg? Dan is een HDMI switch/splitter een oplossing.

Bekijk in context

3 Reacties 3
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Aansluiten op een geschikte Input van je TV.
-----------------
EDIT zag later dat deze Recorder een HDMI Output heeft. Die heeft uiteraard de voorkeur om op een TV aan te sluiten.
-------------------
Met een Scart kabel, zoals vanouds.
Als er geen Scart Input is, dan verloop Scart naar Composite gebruiken,
als die Input er wel is. Bv
https://www.allekabels.nl/tv_en_video_kabel/scart_kabel/scart-composiet.html
Er zijn TV's die een Scart Input hebben, waarvoor een extra speciale kabel nodig is.
Rustig het Manual doorbladeren, zou ik zeggen.
Manual kwijt? Zoek met Google op Merk en Type en gij zult vinden.
Gr Han
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Bram2017 wrote:
ik heb een Ziggo Mediabox XL naar alle tevredenheid. Ik wil mijn dvd recorder van Panasonic, DMR-EH49, weer gaan gebruiken om dvd af te spelen. Hoe zit dat met aansluiten nu ik de Ziggo Mediabox Xl heb?



Hier heb je een probleem voor wat betreft het opnemen met de DVD recorder als er geen analoog signaal meer is. De XL werkt alleen middels HDMI en de Tv, als deze al een scart aansluiting heeft, zal het signaal dat via HDMI binnenkomt, niet omzetten naar een analoog signaal middels scart. Op die manier opnemen kan dus niet.

Maar alleen het weergeven van een DVD'tje is vaak geen probleem. De EH49 beschikt over een HDMI uitgang, dus deze kan zo op je Tv worden aangesloten. Geen HDMI ingangen genoeg? Dan is een HDMI switch/splitter een oplossing.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Bram2017. Goed dat je hier een topic over opent :-). Hebben de antwoorden hierboven je vraag volledig beantwoord, of is er nog onduidelijkheid?
We horen graag van je!

Uitgelicht topic