JOHNE3

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Down-up snelheid laag

Ik heb een ziggo abonnement met 500 mb download. Alleen haal ik deze snelheid bekabeld niet volgens ziggo speed Speedtest 

 

wat is mijn situatie

Ik heb een conectbox welke in de bridge stand staat. Hier is een linksys velop op aangesloten. Mijn laptop en die van mijn dochter hebben een netwerkkaart die 1 gb aan kan. De kabels zijn cat5e of cat6. De snelheid die binnenkomt  is conform mijn abonnement ( vandaag gemeten door een ziggo monteur) Toch haalt mijn laptop en die van mijn dochter maar een download snelheid (bekabeld) van  rond de 250 mb. Zowel als hij rechtstreeks in de modem, als ook via de linksys velop is aangesloten. De ziggo monteur denkt dat dit toch aan de laptop ligt, maar ik betwijfel dit.

wat kan er aan de hand zijn ?

35 Reacties 35
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Dan wordt het even dieper graven naar de specificaties van de laptops.

Welk merk, model, cijfers en letters zijn de laptops?

JOHNE3
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dell latitude e7240 met een startech usb 3.0  to gigabit ethernet netwerkadapter

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Dat zou op zich geen probleem moeten zijn.

Heb je de laatste software voor de netwerkadapter geïnstalleerd?

Zo nee, hier kun je die vinden: https://www.startech.com/nl/productondersteuning

JOHNE3
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de laatste software 

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Staan in de eigenschappen Geavanceerd Duplex op Automatisch of 1 Gbit/s?

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Be rt wrote:

Staan in de eigenschappen Geavanceerd Duplex op Automatisch of 1 Gbit/s?

 

Denk dat je op de goede weg zit @Be rt  , maar voor de zekerheid kan de TS ook nog even een andere utp kabel gebruiken om te testen als hij dat nog niet heeft gedaan.

Ook twijfel ik wel een beetje aan de  usb 3.0  to gigabit ethernet netwerkadapter kan die het echt wel aan ? en kan USB 3.0 zo een snelheid wel hebben ? dat weet ik eigenlijk niet.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

De snelheid van USB 3.0 is een veelvoud van 1 Gbps. Dan moet de adaptor wel op een USB 3.0 poort worden aangesloten. Op een USB 2.0 poort is het max 480 Mbps.
Aan de kabel zal het niet gauw liggen. Als die meer dan 100 Mbps levert dan is het een 1 Gbps verbinding.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Ronihd Deze adapter zou het wel aan moeten kunnen als ik de diverse specificaties zie van diverse varianten van deze adapter.

JOHNE3
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

JOHNE3
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Andere kabel heb ik idd al geprobeerd

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Dit ziet er allemaal goed uit en is vlgs mij geen oorzaak van je pijn, waar je nu al dieper naar zou moeten gaan kijken.
Voor alle zekerheid: Heb je nog een andere optie voor een bekabelde test? Laptop buurman  ofzo. Verwacht dat dit niet uitmaakt. Maar ok, je weet maar nooit.
Anders moet er naar je Internetverbinding gekeken worden. Wat is nodig?

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

De monteur van Ziggo heeft geconstateerd dat de snelheid op zijn laptop in orde was @hanh dan mag je er vanuit gaan dat die waarden goed zijn

JOHNE3
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn connectbox staat in de bridge mode; deze kan ik dan toch niet benaderen.

Mijn Linksys velop, laat het volgende zien

 

 

JOHNE3
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

OP mijn linksys Velop is een Netgear GS724Tv4 switch aangesloten. Vervolgens zijn op de switch alle apparaten aangesloten

 

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik had hetzelfde probleem met mijn Dell laptop. Kon ook niet achter de oorzaak  komen in eerste instantie. Zojuist de netwerkkaart op full duplex gezet en voilá. Volle bak 500 Mbps en 40 up. (bekabeld)

Wat opvalt is dat de snelheden sterk variëren. Ook heb ik energie efficiënt ethernet uitgeschakeld, echter zonder merkbaar resultaat. Ik vermoed dan ook dat de kwaliteit van de door de fabrikant van de laptop gebruikte componenten, hierop van invloed is.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@JOHNE3 schreef: “Mijn connectbox staat in de bridge mode; deze kan ik dan toch niet benaderen.”

Jazeker wel. @hanh gaf je de link

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van...

naar gebruiksaanwijzing al eerder in dit topic en daar staat in vette letters: 

Staat je modem in bridge? Gebruik dan http://192.168.100.1/ om de Web Pages te kunnen openen van je modem/router.

JOHNE3
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

JOHNE3
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

JOHNE3
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Uitgelicht topic