Petertje001

Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes

Donker beeld te hoog contrast

goedenavond

ik heb twee next boxen de hoofd next en de extra next met de extra next super mooi en scherp beeld ik heb 2 dezelfde tv s met de extra next super beeld bij beiden maar met de hoofd next lijk er dat er veel contrast aanwezig is en vrij donker beeld waar door zal dat kunnen komen. ? Iemand een ideetje ?
6 Reacties 6
DrGonzo

Level 6
  • 238Posts
  • 12Oplossingen
  • 44Likes
Ik verwacht dat je op beide tv's dezelfde instellingen qua helderheid, beeldmodus etc. hebt ingesteld? Bij de meeste TV's kun je voor elke aparte HDMi ingang de instellingen aanpassen.

Check daarbij ook evt. dieper liggende instellingen zoals UHD aan/uitzetten. Hangt een beetje per type en merk tv af.

Wil je testen of het aan de Next zelf ligt, wissel dan de boxen om en laat verder alles hetzelfde. Wisselt het probleem mee dan is het iets in de box. Blijft het probleem gelijk dan zit het in de instellingen van de tv of heel misschien de HDMi kabel maar dat zou in de regel alles of niets zijn.

Succes!
Petertje001
Topicstarter
Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
DrGonzo wrote:
Ik verwacht dat je op beide tv's dezelfde instellingen qua helderheid, beeldmodus etc. hebt ingesteld? Bij de meeste TV's kun je voor elke aparte HDMi ingang de instellingen aanpassen.

Check daarbij ook evt. dieper liggende instellingen zoals UHD aan/uitzetten. Hangt een beetje per type en merk tv af.

Wil je testen of het aan de Next zelf ligt, wissel dan de boxen om en laat verder alles hetzelfde. Wisselt het probleem mee dan is het iets in de box. Blijft het probleem gelijk dan zit het in de instellingen van de tv of heel misschien de HDMi kabel maar dat zou in de regel alles of niets zijn.

Succes!

goedenavond
mij gebruik beide Tv s de zelfde instelingen ik gebruik een Samsung UE40NU7190 en een UE43NU7190
ik heb de hoofd next op beide getest helaas blijf het probleem met de extra next juist wel goed en mooi beeld dus daarom vond ik het beetje vreemd en ik ultra HD coler uit staan daar word beeld niet beter door hdmi kabel zou ik nog kunnen testen

bedank voor u recatie
Petertje001
Topicstarter
Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
bedank Voor u recatie hdmi kabel vervangen het heeft iets geholpen maar nog niet prefect zo als bij de extra next maat er zit verbetering in
DrGonzo

Level 6
  • 238Posts
  • 12Oplossingen
  • 44Likes
Mooi dat er al schot in de zaak zit! Toch wel vreemd dat je nog verschil ziet.

Staat de Next qua resolutie bij beide op volg de tv of misschien iets anders? Kun je zien bij de instellingen op de Next en dan beeld en geluid
Petertje001
Topicstarter
Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
DrGonzo wrote:
Mooi dat er al schot in de zaak zit! Toch wel vreemd dat je nog verschil ziet.

Staat de Next qua resolutie bij beide op volg de tv of misschien iets anders? Kun je zien bij de instellingen op de Next en dan beeld en geluid

Bij de staan ze nu op 1080p beeld is nu wel goed genoeg om er mee door te kunnen. Maar kan gewoon beter !
DrGonzo

Level 6
  • 238Posts
  • 12Oplossingen
  • 44Likes
Dan heb ik zo 123 ook geen ideeën meer. Wie weet heeft iemand anders nog een gouden tip!

Uitgelicht topic