rttimrt

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

DNS servers niet automatisch

Xbox en ps4 geven allebei aan dat ze geen verbinding kunnen maken, na veel uitgeprobeerd te hebben de dns veranderd naar die van google. Laptops krijgen nu ook last van verbinding maken met verschillende sites, na paar minuten toch wel verbinding kunnen maken met die sites. Laptops geven steeds aan dat het iets met DNS te maken heeft. Voorheen kwamen de DNS servers automatisch van de router, kan ik dit weer aanzetten op de router of is er een manier om achter de juiste dns settings te komen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi rttimrt, welkom op de Ziggo Community! Wat vreemd dat zowel je Xbox als PS4 geen verbinding willen maken. Begrijp ik het goed dat het instellen van een andere DNS het probleem tijdelijk oplost? Ik raad je in ieder geval aan je modem even terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en de DNS instellingen van alle apparaten ter herstellen naar het origineel. Met deze instellingen zou alles normaliter moeten werken. Heb je dan toch nog proberen, dan kunnen we vanaf hier kijken waar het precies mis gaat.

Bekijk in context

4 Reacties 4
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
“Iets met DNS” ? Kun je daar wat duidelijker over zijn? Je hoort de DNS servers automatisch via DHCP van je router te krijgen, als je dat niet hebt veranderd.
rttimrt
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
OP de laptops krijg ik de melding "DNS-servers niet beschikbaar", na windows netwerkcontrole werkt het meestal weer een tijdje, maar dit kan soms meerdere controles duren en is elke keer na het opstarten van mijn laptop weer een probleem, heb al gekeken of het mijn laptop was, maar alle andere computers in huis hebben hier ook regelmatig last van. Voor zover ik weet staat DHCP niet uit, maar er is sinds kort wel een camera op het netwerk aangesloten, kan dit er wat mee te maken hebben?
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi rttimrt, welkom op de Ziggo Community! Wat vreemd dat zowel je Xbox als PS4 geen verbinding willen maken. Begrijp ik het goed dat het instellen van een andere DNS het probleem tijdelijk oplost? Ik raad je in ieder geval aan je modem even terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en de DNS instellingen van alle apparaten ter herstellen naar het origineel. Met deze instellingen zou alles normaliter moeten werken. Heb je dan toch nog proberen, dan kunnen we vanaf hier kijken waar het precies mis gaat.
rttimrt
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb de modem gereset, zette hem voorheen alleen aan en uit, maar het lijkt voor nu te werken, dankjewel!

Uitgelicht topic