mama_chan

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

dns server aanpassen op de connect box

Eerder hadden wij een cisco router van de upc en daarop kon ik de dns servers aanpassen zodat we de nodige filters konden toepassen.

Nu hebben wij van de week een nieuwe router ontvangen van de ziggo, de connect box.
Daarvan wilde ik ook de dns servers aanpassen maar ik kan het nergens terug vinden.
Iemand die toevallig weet of dit kan?
Bij de klantenservice konden ze me in ieder geval niet verder helpen. Hij dacht dat het wel kon, maar wist niet waar...
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
mama_chan wrote:
Eerder hadden wij een cisco router van de upc en daarop kon ik de dns servers aanpassen zodat we de nodige filters konden toepassen.

Nu hebben wij van de week een nieuwe router ontvangen van de ziggo, de connect box.
Daarvan wilde ik ook de dns servers aanpassen maar ik kan het nergens terug vinden.
Iemand die toevallig weet of dit kan?
Bij de klantenservice konden ze me in ieder geval niet verder helpen. Hij dacht dat het wel kon, maar wist niet waar...

Niet mogelijk met de connect box, per computer aanpassen.

Bekijk in context

50 Reacties 50
Verwijderd account
Niet van toepassing
mama_chan wrote:
Eerder hadden wij een cisco router van de upc en daarop kon ik de dns servers aanpassen zodat we de nodige filters konden toepassen.

Nu hebben wij van de week een nieuwe router ontvangen van de ziggo, de connect box.
Daarvan wilde ik ook de dns servers aanpassen maar ik kan het nergens terug vinden.
Iemand die toevallig weet of dit kan?
Bij de klantenservice konden ze me in ieder geval niet verder helpen. Hij dacht dat het wel kon, maar wist niet waar...

Niet mogelijk met de connect box, per computer aanpassen.
Brenkster

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En gaat dit nog komen in een toekomstige firmware? Ik mis dit soort basis instellingen wel. Ziggo. #ziggowebcare
Verwijderd account
Niet van toepassing
Brenkster wrote:
En gaat dit nog komen in een toekomstige firmware? Ik mis dit soort basis instellingen wel. Ziggo. #ziggowebcare

Is wel de bedoeling.
Rensvdnolle

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zou ook graag via de router een DNS toewijzen, is dit ondertussen al mogelijk? ik kan het niet vinden in de router.
level4

Level 1
  • 2516Posts
  • 129Oplossingen
  • 153Likes
Nee, dit topic is van krap 14 dagen geleden..

Er is geen datum bekend voor de levering van nieuwe firmware, evenmin geen zekerheid of deze optie er dan in zit.
Siewert

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
level4 wrote:
Nee, dit topic is van krap 14 dagen geleden..

Er is geen datum bekend voor de levering van nieuwe firmware, evenmin geen zekerheid of deze optie er dan in zit.


Vind dat de meeste simpele en standaard optie nu wel toegevoegd kan/moet worden.
Eigenlijk belachelijk dat z'n optie welke standaard behoort te zijn is weggepoetst.
Zeker na vandaag blijkt het maar weer (Landelijke storing) dat een eigen dns belangrijk is.
Moet nu met kunst en vlieg werk mijn internet omhoog houden.
Snap wel, er is anders geen tracking meer als iedereen geen gebruik van de ziggo server gebruik maakt 😉
level4

Level 1
  • 2516Posts
  • 129Oplossingen
  • 153Likes
Siewert wrote:
Vind dat de meeste simpele en standaard optie nu wel toegevoegd kan/moet worden.
Eigenlijk belachelijk dat z'n optie welke standaard behoort te zijn is weggepoetst.


Mee eens, maar het blijft afwachten. Om die reden bridge ik al jaren het modem, geen afhankelijkheid meer.. veel beter!
Siewert

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
level4 wrote:
Siewert wrote:
Vind dat de meeste simpele en standaard optie nu wel toegevoegd kan/moet worden.
Eigenlijk belachelijk dat z'n optie welke standaard behoort te zijn is weggepoetst.


Mee eens, maar het blijft afwachten. Om die reden bridge ik al jaren het modem, geen afhankelijkheid meer.. veel beter!


Is ook een mogelijkheid maar ben van mening dat je ook zonder restricties geen onnodige extra apparatuur te moeten aanschaffen om van het grote WWW te kunnen genieten.
Zelf een Raspberry als dns server draaien om te probleem op te vangen.
Smoking Rabbit

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je zou eerder verwachten, dat deze optie al reeds mogelijk zou zijn.
Dus, ik zit ook met hetzelfde euvel. Geen DNS servers kunnen toevoegen.
Dijkstsss

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Graag deze basis optie. Kom op zeg.
touwer

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Plus1
nubro01

Level 5
  • 84Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Het is een grof schandaal, dat medewerkers niet aangeven wat het verschil tussen een Cisco 3925 en deze Connectbox is. Ik heb ook op aanraden van een medewerker mijn Cisco 3925 vervangen door deze Connectbox, waar ik nu spijt van heb, want ik wilde mijn Raspberry Pi gaan gebruiken als advertentie blokkeerder en daartoe moet ik ook de DNS server aanpassen en dat gaat dus niet.
Het is echt ongelooflijk dat deze standaard zaken NIET mogelijk zijn en ik ga dus weer bellen, want ik wil perse de baas zijn over mijn eigen netwerk instellingen. IN Bridge mode zetten is geen optie, ik ga geen extra router 24x7 onder stroom houden.
leenve

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook jaren lang met het vorige modem probleemloos gewerkt via dyndns.org.
Eigen website op eigen server achter de UPC-modem/router. Ging prima.
En nu met de Connect Box van Ziggo? Hoe moet dat nu?
Kom op Ziggo, in de benen!
Wildcheese

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
nubro01 wrote:
Het is een grof schandaal, dat medewerkers niet aangeven wat het verschil tussen een Cisco 3925 en deze Connectbox is. Ik heb ook op aanraden van een medewerker mijn Cisco 3925 vervangen door deze Connectbox, waar ik nu spijt van heb, want ik wilde mijn Raspberry Pi gaan gebruiken als advertentie blokkeerder en daartoe moet ik ook de DNS server aanpassen en dat gaat dus niet.
Het is echt ongelooflijk dat deze standaard zaken NIET mogelijk zijn en ik ga dus weer bellen, want ik wil perse de baas zijn over mijn eigen netwerk instellingen. IN Bridge mode zetten is geen optie, ik ga geen extra router 24x7 onder stroom houden.


Simpele oplossing: dhcp server in de connect box uitzetten en de RPI de DHCP laten verzorgen. Als je een adblocker kan installeren dan lukt dat je ook wel 😉
Wildcheese

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Blijft raar die beperkte mogelijkheden in de connect box. Ik gebruik OpenDNS voor extra beveiliging en ik kon tenminste doorwerken toen Ziggo die DDOS op de DNS servers had. OpenDNS (en er zijn anderen) beschermen je gelijk tegen malware en vage sites.

DUS....zeker na de uitgebreide aanvallen van vandaag...óf laat iedereen zelf de DNS server instellen op de modem óf lever een fatsoenlijk DNS service.

Ziggo gaat dezelfde fouten maken als KPN bij de vorige reeks modems..alles dicht getimmerd niets zelf kunnen wijzigen. Gelukkig heeft KPN dat losgelaten bij de nieuwste modems. Ziggo, volg KPN zou ik zeggen.
Edwin Jungman

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
nubro01 wrote:
Het is een grof schandaal, dat medewerkers niet aangeven wat het verschil tussen een Cisco 3925 en deze Connectbox is. Ik heb ook op aanraden van een medewerker mijn Cisco 3925 vervangen door deze Connectbox, waar ik nu spijt van heb, want ik wilde mijn Raspberry Pi gaan gebruiken als advertentie blokkeerder en daartoe moet ik ook de DNS server aanpassen en dat gaat dus niet.
Het is echt ongelooflijk dat deze standaard zaken NIET mogelijk zijn en ik ga dus weer bellen, want ik wil perse de baas zijn over mijn eigen netwerk instellingen. IN Bridge mode zetten is geen optie, ik ga geen extra router 24x7 onder stroom houden.


ik ben het helemaal met nubro01 eens. De DNS servers van ziggo hebben er al meerdere malen uitgelegen. En deze simpele functie zou standaard moeten zijn. Stukje bij beetje wordt het internet gebruik ingeperkt door isp,s ze hebben al poorten dicht gezet, nu met hun eigen dns servers bepalen ze ook nog eens wat we zien.

Door hun eigen (schil) over de interface van het modem te drukken kan sommige netwerk apparatuur UPNP niet meer automatisch configureren.
omdat die stomme ziggo pagina in de weg zit.

Waarom een (redelijk) modem leveren die vooralsnog alles kan, maar dat is helaas uitgeschakeld. en wil je iets meer . moet je het modem maar uitschakelen en zelf een plaatsen.

relatief gezien betaal je best veel voor ziggo. maar de keuze wordt steeds minder.

PS ,, gebruikers Level4 en N.N.
beste mensen ,, ziggo heeft zelf de optie om een dns te wijzigen uitgeschakeld. dit hebben ze al bij veel oudere modems gedaan.
Dus geen de mensen nou geen hoop " dat het wellicht, misschien, allicht nog wel komt "
Want dat is geen beslissing van of door jullie. me andere woorden hou op iets te beweren waar je zelf niet eens het fijne over weet.




ik vind dit een kwalijke zaak
Edwin Jungman

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mee eens, maar het blijft afwachten. Om die reden bridge ik al jaren het modem, geen afhankelijkheid meer.. veel beter!

Geen afhankelijkheid..


Je zit nog steeds op de DNS van ziggo.
Je kan alleen je lokaal netwerkje zo instellen zoals jij het wil.

Hoezo geen afhankelijkheid ??
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Je kunt toch per gebruikers apparaat aangeven welke DNS servers je wilt gebruiken?
Edwin Jungman

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tuurlijk bert..

maar...
Ik wil graag dat de DHCP dat doet voor mij. Dat wanneer een nieuwe client op mijn netwerk komt. Deze meteen de juiste adressen krijgt, "gateway,DNS"

Ziggo vond het niet nodig dat de gebruiker dit zelf kan veranderen.

Uitgelicht topic