Ronnie

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

DLNA-server wordt niet volledig herkend op thuisnetwerk

Hallo,
sinds vandaag heb ik een mediabox xl en daar wil ik net als op mijn oude humax video's en muziek naar toe streamen.
Ik heb een modem van ziggo, maar geen verdere routers in het netwerk.
Ik kan een thuisnetwerk instellen (met een kabel van mediabox xl naar het modem). Als het netwerk ingesteld wordt loopt de balk maar tot ongeveer 30%. Daarna is het opnieuw instellen van de media bibliotheek wel heel snel klaar, soms wel de melding dat er geen DLNA server gevonden kan worden. Op andere devices zie ik de DLNA server gewoon verschijnen en kan ik er muziek van streamen, de server is dus up and running.
Als ik bij mijn apparaten kijk zie ik mijn DLNA server genoemd en kan ik ook bestanden selecteren. Muziek bestanden kan ik afspelen, video's helaas niet. Of er gebeurt gewoon niets of ik krijg wederom de melding DLNA server niet gevonden. Onder mijn video's staat helamaal niets, onder mijn muziek zie ik de muziek staan, maar hier kan ik het niet afspelen.
Heeft iemand hier ervaring mee? En nog belangrijker, een oplossing.

Bij voorbaat dank voor alle reacties
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Het word aangeraden de XL NIET in je netwerk op te nemen om issues daardoor te voorkomen. Hierover lopen al wat topics. Maar mensen welke de XL beter kennen, of in hun bezit hebben, zullen zeker ook nog reageren.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Het word aangeraden de XL NIET in je netwerk op te nemen om issues daardoor te voorkomen. Hierover lopen al wat topics. Maar mensen welke de XL beter kennen, of in hun bezit hebben, zullen zeker ook nog reageren.
Ronnie
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Willem-A,
bedankt voor het antwoord. Enig idee hoe ik dan muziek en video's kan streamen?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Ronnie,

dat durf ik zo niet te zeggen, maar ik ken de XL ook niet heel goed, en daar je deze eigenlijk nog niet moet opnemen in je netwerk, is er dus veel minder mogelijk dan gebruikelijk. Ik houd me meer bezig met de Humax, maar wellicht kan Be rt of robbo je hier meer over vertellen. Ik heb ze er bij deze bij geroepen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Helaas staat op de website van Ziggo dat je een thuisnetwerk in kan stellen met de afstandsbediening en met een UTP kabel tussen modem en Mediabox XL, maar er zijn al 3 jaar problemen mee door een bug in de software.
Tevens komen er 2 DHCP servers actief in verschillende IP ranges, 1 van het modem en 1 van de Mediabox XL, dus is het logisch dat het dan wel en dan niet te zien is of af te spelen.
Daarnaast allerlei storingen in replay, apps en on-demand.

Lees dit topic om alles weer in de standaard gebruiksstand te zetten: https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Na de wijzigingen de Mediabox XL nog even 30 seconden van de stroom voor een frisse netwerk startup.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dank Be rt!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Your Welcome Willem-A Graag gedaan.
Ronnie
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt bedankt, maar helaas. Nu kan ik nog steeds niet streamen. Moet ik mijn modem er ook tussen uit halen en alles via de mediabox doen?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Wat je wilt bereiken, kun je niet bereiken door de bug in de software en het feit dat een UTP kabel tussen modem en Mediabox XL storingen geeft.

Volg de stappen in dit topic om alles weer in de standaard gebruiksstand te zetten: https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Na de wijzigingen de Mediabox XL nog even 30 seconden van de stroom voor een frisse netwerk startup.
Ronnie
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt
Begrijp ik het goed, het is niet mogelijk om te streamen naar de mediabox xl? Dat zou behoorlijk waardeloos zijn. Het is een functie die ik veel gebruikt heb met mijn humax box.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ronnie Je begrijpt het goed, het kan even goed gaan, als je het al opgestart krijgt, maar na een update of herstart van één van de 2 apparaten gaat het toch weer mis en ook replay en apps en on-demand gaan haperen.
Ronnie
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt We hebben vandaag de heldesk gebeld en ook zij zeggen dat ze het opnemen van de mediabox in het thuisnetwerk niet ondersteunen. Toch jammer dat ze op hun site nog steeds beweren dat het wel werkt, zie https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/persoonlijke-media-afspelen/
Zit toch wel dicht tegen misleiding aan.
Heeft iemand misschien een goed alternatief om media te streamen naar de TV. Wat we nu gaan doen is de oude humax plaatsen voor het streamen en de mediabox xl voor live TV. Maar dit is natuurlijk een houtje touwtje oplossing.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Als je een smart tv hebt is dat de ideale oplossing. Ik heb eigenlijk alleen in de testfase de box in een netwerk opgenomen. De meeste smart tv's functioneren beter en ondersteunt meer codecs. Verder idd je kan de humax blijven gebruiken naast de mediabox xl.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ronnie Als je een beetje kaas hebt gegeten hoe netwerken in te richten en hoe handmatig IP adressen te geven aan computers en apparatuur, dan is er nog een mogelijkheid die Ziggo ook niet ondersteunt: https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/de-horizon-box-mediabox-xl-gebruiken-als-acces-point-21251

Uitgelicht topic