flex

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Diverse websites willen niet meer laden - verbindingsprobleem

Heel vreemd want ik heb gewoon internet met games en de meeste sites maar bepaalde sites kom ik gewoon niet meer op, ik kom dan op de ziggo foutopsporing pagina die vervolgens de problemen niet kan op lossen.

 

30 Reacties 30
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

“de ziggo foutopsporing pagina" ???

Kun je hier een screenshot laten zien van die pagina?

flex
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

jazeker

hier is ie 🙂

 

en als ik daar dus op klik krijg ik dit :

 

 

Ik heb andere browsers geprobeert maar daar is het hetzelfde probleem. Via wifi en via kabel

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Dit is een modem probleem, geen website probleem

 

Als je inlogt op het modem op http://192.168.178.1 ga dan eens naar Tabblad Geavanceerde Instellingen en klik eens op beveiliging. Open dan de Firewall eens, hoe staat deze aangeduid.

En daarna eens naar Hulpmiddelen en laat eens een screenshot van je Netwerkstatus: Up stream, Downstream, Configuratie en Netwerklog zien. 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @flex

Hoe staat het er momenteel voor? Had je nog kunnen kijken naar de informatie uit het modem en zou je deze met ons willen delen? 🙂

flex
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
firewall instellingen
 

 

flex
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
downstream
 
upstream
configuratie
Netwerk Historie
 

 

flex
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bij mijn firewall instellingen staat alleen IPv6 en geen IPv4. Mischien heeft dat er iets mee te maken?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Het kan inderdaad aan de IPv6 liggen, want niet alles is nog IPv6 geschikt, misschien dat @Gianna Ziggo  deze op IPv4 kan zetten.

 

Welke virus programma of firewall gebruik je zelf, gewoon eerst te kijken of we daar nog iets mee kunnen doen.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Zou je een screenshot willen plaatsen van de met het modem verbonden apparaten?

Er is een downloadprobleem naar het lijkt.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@flex

Je hebt IPv6 DS-Lite Firmware op je Connectbox. Er is dan alleen een IPv6 Firewall.
Je Connectbox heeft bij DS-Lite uitsluitend een IPv6 verbinding met het Ziggo netwerk.
Benodigde IPv4 verbindingen met de buitenwereld verlopen met een truuk via die IPv6 verbinding.
Mijn vragen.

  • Kun je wat voorbeelden geven van Sites die wel en Sites die niet bereikbaar zijn?
  • Mijn voorspelling: www.google.com wel en www.ziggo.nl niet. Komt die uit?
    Zo ja, dan heb ik meteen een vermoeden wat de oorzaak is.
  • Wat laat https://www.whatismyip.com/ voor adressen zien? Ik verwacht IPv6 en IPv4. Is dat zoWat is het IPv4 adres?

Dat IPv4 adres kun je hier veilig laten zien, want het is bij DS-Lite van een publiek bereikbare Server van Ziggo en niet van je Connectbox. Jouw aansluiting is door iemand met kwade plannen niet te bereiken via dat IPv4 adres.
Als je een plaatje wilt laten zien, maak het IPv6 adres dan deels onzichtbaar.

flex
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@hanh 

google en ziggo site kan ik allebei wel bereiken. maar bijvoorbeeld games.AsoBrain.com of https://hwbot.org niet. lijkt erg random te zijn.

dit geeft whatsmyip.com:

 

  • Your Public IPv6 is: 2001:1c03:****:****:4192:5ece:dc7c:dcb6
  • Your IPv4 is: 213.127.101.130

  • Location: Utrecht, UT NL 
  • ISP: Ziggo B.V.
flex
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@KBX458

Hier een screenshot van de verbonden apparaten waar inderdaad een onbekend apparaat ttussen staat die niet van mij is.

ook staat er bij mijn wifi lijst ineens TP-Link extender_2.4Ghz en TP-linkextender_5Ghz. dit was eerst nooit. weet niet of dit er mee te maken heeft.

flex
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Dave- 

Ik gebruik alleen de standaard windows firewall geen extra beveiligings programmas

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ok. Wat ik dacht dat er aan de hand zou kunnen zijn, blijkt niet goed.
Dat kwam neer op: Sites die ook over IPv6 te bereiken zijn, gaan goed (www.google.com), Sites die alleen over IPv4 te bereiken zijn (de meeste) gaan fout. Dat komt wel eens voor, maar niet bij jou.

De twee voorbeelden die je gaf zijn IPv4 only sites en ik kan ze prima bereiken.
Kijk eens naar mijn plaatje. Kun je dat ook eens proberen? Hoe ziet dat er bij jou dan uit?

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
flex wrote:

@Dave-

Ik gebruik alleen de standaard windows firewall geen extra beveiligings programmas

Dan is dat het probleem niet.?

 

Maar je wordt uitstekend geholpen door andere en die weten meer als ik.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Dat is de status pagina. Klik eens op verbonden apparaten. Misschien geeft dat meer informatie.

flex
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
de onderste is voor mij onbekend

 

flex
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Kan denk ik het beste wifi zolang even uit zetten ofniet?                                                                                                                                

flex
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@hanh bij mij ziet dat er zo uit:

                                                                                                                       

Uitgelicht topic