Philly

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dagelijks uitvallend internet? Tv werkt wel

Hallo allen en ziggo team,
Sinds enkele dagen heb ik last van een vervelend probleem. Internet valt dagelijks uit (wifi werkt vaak nog wel). Wired en wireless internet is niet bruikbaar. Alleen bij aan/uit van modem is het weer werkend. (voor een onbepaalde tijd, uurtje of wat, daarna hetzelfde euvel).
Wij hebben ook tv via de mediabox xl (model name CH7465LG-ZG) + ‘upc mediabox hd digital video recorder’ van ziggo. De tv blijft wel gewoon werken.
Kabel kom uit muur en direct in box. Alles werkte voor een jaar, nu opeens problemen. Geen verandering in situatie.

is er een oplossing?
6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Even een bosje vragen om één en ander uit te sluiten of om het probleem te vinden:

Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot of copy/paste?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Philly
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ha bert, alvast dank voor de hulp.
Ik heb een Connect box (ik moet even in de Ziggo-Lingo komen).
met betrekking tot de up- en downstreamwaardes, zie toegevpegde afbeeldingen. Altijd standaard geweest lijkt me.
Na de connect box directe kabel (van ziggo monteur) naar de upc box. Dus geen mediabox xl.
Signaalsterkte tv is uit uitmuntend.



Het lijkt mij wat softwarematige instellingen te zijn, maar kan er zelf de vinger niet op leggen...

wat extra info toegevoegd van netwerkstatus errors.

en:
Hardware versie:5.01
Software versie:CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Juist dat scherm met de "post rs errors" wat je niet helemaal laat zien is van belang.
En signaalsterkte uitmuntend kan te hoog zijn.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Er lijkt een foto weggevallen in je bericht hierboven.

Ik zie op het eerste gezicht geen afwijkingen.

Je netwerk fouten kan ik niet goed plaatsen, misschien kan hier iemand anders nog naar kijken. ArChie.DVB
Steefb
Ziggo moderators komen hier ook langs, eens in de paar werkdagen en kunnen dieper in je modem en verbinding kijken.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Philly
Na de connect box directe kabel (van ziggo monteur) naar de upc box. Dus geen mediabox xl.

Snap dit niet. In je profiel staat MediaBox XL.
Er loopt een UTP-kabel naar 'de upc box'. Welke Box is dat dan?
Een Horizon?

Bert schreef:
Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.


Verder leesvoer:
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Gr Han
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Philly . Welkom hier! Super dat je ons gevonden hebt voor hulp.
Zoals je ziet zijn er veel mensen die zich inzetten om jou van de problemen af te helpen. Hoe gaat het nu? Heb je een update voor ons?

Uitgelicht topic