DGarciaMunoz

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ConnectBox Ziggo Cat6a internetkabel

Hallo Ziggo Community,
Nadat ik alles heb aangesloten op een One Connect Box behorend bij Samsung Q7 tv. Had ik wat vreemde problemen. Met een internetkabel Cat5e werkte alle apparatuur naar behoren. Ik dacht wellicht kan het data verkeer wat beter dus plug een Cat6a kabel tussen. Met de Cat6a kabel begonnen de problemen.
De One Connect Box zag wel de kabel, maar kon geen internetverbinding maken en ook de PS4 console had problemen met de kabel Cat6a. Oplossing de oude kabel erin Cat5e opnieuw alles aanmelden/ verbinding maken. Toen de Cat6a kabel er weer tussen en de boel blijft verbonden. Hoe kan dat?
Kabels niet doorgemeten en zijn niet langer dan 1 meter, geen getwiste Cat6a kabels etc. Zou het iets in de Rj45 connector zijn of andere kern/ aders van de kabel???

Tweede vraag 'Moet de apparatuur dit ook kunnen ondersteunen? of maakt dat niet uit?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Cat 5e is goed genoeg voor 1 Gbps kabel-verbindingen.
Cat 6 is 'beter' & zou geen probleem moeten zijn. Weet de apparatuur veel over dit verschil?
Denk dat die Cat6 kabel een probleem heeft. Meestal is het de connector.
Of misschien een keer toch niet goed aangedrukt.
Gr Han

Bekijk in context

3 Reacties 3
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Cat 5e is goed genoeg voor 1 Gbps kabel-verbindingen.
Cat 6 is 'beter' & zou geen probleem moeten zijn. Weet de apparatuur veel over dit verschil?
Denk dat die Cat6 kabel een probleem heeft. Meestal is het de connector.
Of misschien een keer toch niet goed aangedrukt.
Gr Han
Ray_mon

Level 4
  • 60Posts
  • 8Oplossingen
  • 11Likes
Dan moet het simpelweg aan de kabel hebben gelegen, is de kabel 100% koper of is het zo'n goedkope aliexpres kabel?

Die goedkopere versies willen namelijk nog wel eens problemen geven omdat ze van slechte kwaliteit zijn.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Een ali kabel wil wel eens ijzerdraad zijn of deels.

Uitgelicht topic