Lex Kuijt

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connectbox Port Forwarding op max. aantal van 32, maar niet door mij.

Ik heb sinds kort een Connectbox en wil een Port Forwarding doen voor een webcam. Ik heb hiervoor, conform instructies, onder DHCP een IP address "gereserveerd" Maar ik kon niet onder Port Forwarden een "regel toevoegen". Button bleef greyed out. Nu blijkt dat dat waarschijnlijk komt doordat er al 32 Ports zijn geForward. Allemaal naar 2 IP-adressen: 192.168.178.234 en 192.168.178.235. Als ik ze ping zijn ze niet bereikbaar.
Ik heb ze er niet in gezet. Wie weet hoe ik daar aan kom?
En hoe kan ik checken of ze nog van belang zijn/werken? Want ik wil er vanaf.
Kan het zijn veroorzaakt door de Homegroup en het bij elkaar inloggen op verschillende PC's in de Homegroup?
Bij voorbaat dank voor enige reactie.
22 Reacties 22
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Even voor de zekerheid:

Zie je hier een IPv6 IP adres? http://ipv6-test.com

En staat UPnP aan in het modem?
Lex Kuijt
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee, géén UPnP. heb ik nooit aan staan bij de webcams. Bij IPv6 connectivity staat: (zegt mij niet zo veel)
IPv6 Supported 
Address 2001:***:a12e:7890 
Type Teredo 
Teredo server 157.***.215 
v4 address 94.***.111:57652 
SLAAC No 
ICMP Not tested 
Hostname None

** Aangepast door moderator (Mark Ziggo) **
Publieke IP adressen verwijderd i.v.m. privacy
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Dan staat je Connect box op Dual Stack Lite en kun je geen IP forwarding doen, want je IPv4 wordt gedeeld met 20 anderen.
Waar de port forwards vandaan komen is mij ook een raadsel.

Ziggo bellen en vragen of ze je box op IPv4 willen zetten, dan kun je weer port forwarding toepassen.
Lex Kuijt
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik had al 2 poorten geforward en dat werkt gewoon. OK, ik had er 30 andere forwards bij, geen 32. Maar ik bel Ziggo wel.
Bedankt zover.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Be rt wrote:
Dan staat je Connect box op Dual Stack Lite en kun je geen IP forwarding doen.


Dat is onjuist Bert, dit modem krijgt van ons alleen een IPv4 adres (uniek, niet gedeeld met anderen). IPv6 support wordt in dit geval door Teredo geregeld zo te zien.

Waar de forwards vandaan komen? Geen idee, maar je kunt ze gewoon verwijderen als je ze niet hebt ingesteld. Een fabrieksreset (reset knopje achterop ingedrukt houden met een pen/potlood) zou dat ook gedaan krijgen, maar die wist ook alle andere instellingen die je al gewijzigd hebt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Mark Ziggo Oei, dat is een misser, die had ik over het hoofd gezien.:thinking:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Mark Ziggo Be rt
Als TS Port Forwards kan doen op de ConnectBox staat ie inderdaad in IPv4 mode.
Dat Toredo IPv6 address begrijp ik niet zo, maar dat is mijn beperking wellicht.
De rare Forwords die TS ziet, kunnen afkomstig zijn van UPnP, zover ik weet.
Met een Reboot van de ConnecBox moet je ze kwijt zijn. Ze komen terug
als TS software draait die van UPnP gebruikt maakt, als dat tenminste aan staat op de ConnectBox.
Dit helpt allemaal niet zoveel, geloof ik, maar ik laat mijn inzichten desondanks weten.
Gr Han
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
hanh

In Windows 10 -> Apparaatbeheer -> Netwerkadapters -> hierna bovenin Beeld aanklikken en Verborgen apparaten weergeven.
In Netwerkadapters verschijnt Teredo tunneling Pseudo-Interface en deze is actief.

Ik meen me te herinneren dat ik vroeger ook teredo zag als ik een IPv6 test uitvoerde toen ik nog geen IPv6 op het modem had.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
hanh wrote:
De rare Forwords die TS ziet, kunnen afkomstig zijn van UPnP, zover ik weet.
Met een Reboot van de ConnecBox moet je ze kwijt zijn. Ze komen terug
als TS software draait die van UPnP gebruikt maakt, als dat tenminste aan staat op de ConnectBox.


UPnP, dat is een goeie. Alleen zouden deze automatische forwards niet mee moeten tellen in de handmatige port forwards die je in kunt stellen. Dit heb ik even nagevraagd en er lijkt inderdaad een bug in de Connect Box te zitten waardoor dit voor kan komen.

Een reset (5sec de stroom er af) zou de lijst moeten legen en daarna kun je je eigen port forwards direct instellen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Mark Ziggo,
er lijkt inderdaad een bug in de Connect Box te zitten waardoor dit voor kan komen.

Welke Ziggo Connectbox, de Compal of de Arris?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
N.N. Onbekend of dit op één of beide types speelt.

Lex Kuijt Zou je voor ons een screenshot kunnen maken van de volle lijst met port forwards en checken of UPnP inderdaad aan staat?
Lex Kuijt
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Iedereen dank voor de suggesties. Ziggo had mij. naar verwachting, niks te bieden. De eerste medewerker zei dat dat zo hoorde (!!!). De 2e kwam niet verder dan een reset to factory defaults.
Ik had alle Port Forwards eruit gegooid maar zie dat ze ook gewoon weer terug komen, allemaal naar hetzelfde IP adres en dat is, blijkt nu, van mijn mobiele telefoon (Galaxy S5). Aan de PF lijst op mn router is verder niets bijzonders te zien. Ze zijn allemaal UDP. Zie bijgaand.
Ik wil nu alleen weten welke service/ welke acties Port Forwards van verschillende poorten naar mijn mobiele telefoon instelt. UPnP staat ècht uit.

Alvast weer bedankt.
Lex Kuijt
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry, ging iets fout bij uploaden plaatje. Nu 3x.
....en weer gecorrigeerd. Doe dit niet zo vaak:grinning:
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hoi Lex, ik heb je net even gebeld m.b.t. de oplossing voor dit probleem. Ik wijzig een regel in onze administratie waardoor jouw modem opnieuw op zal starten en een nieuwe configuratie zal laden. Hierdoor ben je dadelijk even je internetverbinding kwijt tot het modem weer opnieuw is opgestart.
Lex Kuijt
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok, alvast bedankt.
Lex Kuijt
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Mark, waar is nu mijn Port Forwarding gebleven in mn Connectbox menu?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ja hij staat nu in zgn standaard 'IPv6 DS-Lite mode'.
Dan onbreekt Port Forwarding- geen details hier waarom.
Hij moet naar 'IPv4 mode'.
HelpDesk bellen of wachten op Mark. Weet niet of hij na 17:00 nog beschikbaar is vandaag.
Gr Han

Cc Mark Ziggo
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Lex Kuijt wrote:
@Mark, waar is nu mijn Port Forwarding gebleven in mn Connectbox menu?


Ben ik nog mee bezig, geen zorgen! Het verwijderen van de "foute" regel is gelukt, alleen het toevoegen van de juiste regel duurde wat langer dan gehoopt. Die heb ik er zojuist ingeschoten en zal binnen enkele uren worden verwerkt waarmee port forwarding weer beschikbaar wordt (en ook nog eens correct functioneert).
Lex Kuijt
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Laten we het hopen. Ben benieuwd.

Uitgelicht topic