Ruud Sma

Level 1
  • 168Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes

Connectbox netwerk diagnose.

Krijg opeens de melding dat er iets bedraad niet goed zit terwijl alles bekabeld keurig werkt.
Hoe zit dit Ziggo ???
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ruud Sma
Topicstarter
Level 1
  • 168Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes
Serkan Ziggo wrote:
Hi Ruud,

We hebben zonet natuurlijk al even telefonisch contact gehad en de verbdingin met je accespoint was wel gigabit.

Wat heb je precies gewijzigd?


Kabel uit de switch nu rechtstreeks in het modem naar het AP punt toe.

Bekijk in context

24 Reacties 24
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Misschien zit er een apparaat in je netwerk welke een 100Mbps ethernetaansluiting heeft en geen 1 Gbps...
Verwijderd account
Niet van toepassing
acoster wrote:
Misschien zit er een apparaat in je netwerk welke een 100Mbps ethernetaansluiting heeft en geen 1 Gbps...

Klopt, bij punt 5 staat het antwoord, de modem ziet een 100mb apparaat en geeft aan dat dat beter kan, niet echt een fout, meer een cryptische opmerking.
Ruud Sma
Topicstarter
Level 1
  • 168Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes
acoster wrote:
Misschien zit er een apparaat in je netwerk welke een 100Mbps ethernetaansluiting heeft en geen 1 Gbps...


Het extra wifi punt is inderdaad 100mbps.
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
N.N. wrote:
acoster wrote:
Misschien zit er een apparaat in je netwerk welke een 100Mbps ethernetaansluiting heeft en geen 1 Gbps...

Klopt, bij punt 5 staat het antwoord, de modem ziet een 100mb apparaat en geeft aan dat dat beter kan, niet echt een fout, meer een cryptische opmerking.


Of het klopt zal Ruud Sma enkel kunnen beantwoorden natuurlijk... maar fijn dat je het eens bent..

Oh..en dat heeft hij net gedaan zie ik ;-).
Ruud Sma
Topicstarter
Level 1
  • 168Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes
acoster wrote:
N.N. wrote:
acoster wrote:
Misschien zit er een apparaat in je netwerk welke een 100Mbps ethernetaansluiting heeft en geen 1 Gbps...

Klopt, bij punt 5 staat het antwoord, de modem ziet een 100mb apparaat en geeft aan dat dat beter kan, niet echt een fout, meer een cryptische opmerking.


Of het klopt zal Ruud Sma enkel kunnen beantwoorden natuurlijk... maar fijn dat je het eens bent..




Dat is hem.
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
@Ruud Sma,
Ik zie dat je in het verleden een extra wifipunt van Ziggo hebt aangeschaft. Deze kan op 1Gbps functioneren en de vraag is waarom jouw verbinding op 100Mbit draait.

Heb je een oudere UTP kabel in gebruik of een soort van een "koppelstuk"? Of zit er een tussenaansluiting? (bijv. een UTP wandaansluiting)
Ruud Sma
Topicstarter
Level 1
  • 168Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes
Serkan Ziggo wrote:
@Ruud Sma,
Ik zie dat je in het verleden een extra wifipunt van Ziggo hebt aangeschaft. Deze kan op 1Gbps functioneren en de vraag is waarom jouw verbinding op 100Mbit draait.

Heb je een oudere UTP kabel in gebruik of een soort van een "koppelstuk"? Of zit er een tussenaansluiting? (bijv. een UTP wandaansluiting)


Hij gaat rechtstreeks van het modem naar het wifipunt(cat6).
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
CAT6 moet goed zijn. Wil je toch eens een andere UTP kabel testen?
Ruud Sma
Topicstarter
Level 1
  • 168Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes
Serkan Ziggo wrote:
CAT6 moet goed zijn. Wil je toch eens een andere UTP kabel testen?


Gedaan, blijft 100mbit.

Toch even wat veranderd, nu wel 1000.
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
Hi Ruud,

We hebben zonet natuurlijk al even telefonisch contact gehad en de verbdingin met je accespoint was wel gigabit.

Wat heb je precies gewijzigd?
Ruud Sma
Topicstarter
Level 1
  • 168Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes
Serkan Ziggo wrote:
Hi Ruud,

We hebben zonet natuurlijk al even telefonisch contact gehad en de verbdingin met je accespoint was wel gigabit.

Wat heb je precies gewijzigd?


Kabel uit de switch nu rechtstreeks in het modem naar het AP punt toe.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Dan is de switch kapot of een poort in de switch of de switch kan niet meer aan dan 100Mb/s
Ruud Sma
Topicstarter
Level 1
  • 168Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes
N.N. wrote:
Dan is de switch kapot of een poort in de switch of de switch kan niet meer aan dan 100Mb/s


Switch is niet kapot, ander apparaat werkt wel op die poort op de switch.
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
@Ruud Sma,
Wat is het merk/model van je switch? Dan weten we ook of hij gigabit geschikt is of niet.

Ik denk zelf dat er een ander apparaat (dat is aangesloten op de switch) draait op 100Mbps, waardoor de switch dat ook aangeeft.
Ruud Sma
Topicstarter
Level 1
  • 168Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes
Serkan Ziggo wrote:
@Ruud Sma,
Wat is het merk/model van je switch? Dan weten we ook of hij gigabit geschikt is of niet.

Ik denk zelf dat er een ander apparaat (dat is aangesloten op de switch) draait op 100Mbps, waardoor de switch dat ook aangeeft.



TP-Link TL-SG1008D

De TP-Link TL-SG1008D is een gigabit switch met 8 poorten om apparaten in het netwerk op te nemen. Met een switch verbind je dus meerdere geschikte apparaten met het bestaande netwerk. Gigabit staat voor de snelheid van de verbinding. Een gigabit verbinding haalt snelheden tot wel 1000 Mbps. Heb je nog een netwerk van 10 of 100 Mbps? Geen probleem. De TP-Link switch detecteert zelf met welke snelheid de gegevens doorgegeven moeten worden, en past zichzelf automatisch aan. Daarnaast detecteert hij ook hoeveel energie er nodig is en bespaar je tot wel 80% in energieverbruik. De TP-Link TL-SG1008D is plug & play, je hoeft dus geen software te installeren.
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
Heb je nog een netwerk van 10 of 100 Mbps? Geen probleem. De TP-Link switch detecteert zelf met welke snelheid de gegevens doorgegeven moeten worden, en past zichzelf automatisch aan.


Ik denk dat het verhaal helder is, toch Ruud? 🙂
Ruud Sma
Topicstarter
Level 1
  • 168Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes
Serkan Ziggo wrote:
Heb je nog een netwerk van 10 of 100 Mbps? Geen probleem. De TP-Link switch detecteert zelf met welke snelheid de gegevens doorgegeven moeten worden, en past zichzelf automatisch aan.


Ik denk dat het verhaal helder is, toch Ruud? 🙂


Ja en nee, nu werkt de AP wel op 1000 rechtstreeks vanaf het modem.
Nu de mediaplayer in de poort van de switch gedaan waar eerst het AP zat en werkt
nu op 1000. Dus zeg het maar ???? Ik denk dat de connect box er een beetje moeite mee heeft.
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
Ik denk dat er niets aan de hand is met de Connect Box, maar dat het lijkt alsof je een 100Mbps verbinding hebt op het moment dat er een apparaat is ingeschakeld (verbonden met je switch) dat met een maximale snelheid van 100Mbps communiceert.
Ruud Sma
Topicstarter
Level 1
  • 168Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes
Serkan Ziggo wrote:
Ik denk dat er niets aan de hand is met de Connect Box, maar dat het lijkt alsof je een 100Mbps verbinding hebt op het moment dat er een apparaat is ingeschakeld (verbonden met je switch) dat met een maximale snelheid van 100Mbps communiceert.


Hij kan 1000 hebben, dus jouw verhaal klopt nu niet.

Uitgelicht topic