jek

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ConnectBox mac-filtering

Ik ben vorig weekend overgeschakeld van een Cisco router naar de ConnectBox. Ik ben meteen op zoek gegaan naar het instellen van een tijdtabel voor toegang tot internet voor mijn kinderen. Via Geavanceerde instellingen/ Beveiliging/ Mac-filtering heb ik de mogelijkheid gevonden om een filterlijst samen te stellen en een tijdtabel.

Er is een aantal beperkingen tov de Cisco:
- Je kunt aan de filterlijst alleen apparaten toevoegen die verbonden zijn, niet apparaten die uit staan/ niet verbonden zijn.
- Je kunt niet zelf de apparaatnaam bepalen, daardoor zijn sommige apparaten niet herkenbaar te maken.
- Apparaten met dezelfde apparaatnaam maar een verschillend MAC-adres kun je niet tegelijk in de lijst opnemen. Omdat bijv een laptop via ethernet een ander MAC-adres heeft dan via wifi, kun je beide MAC-adressen van dezelfde laptop niet vastleggen.

@Ziggo, zie ik iets over het hoofd, of klopt bovenstaande?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Hoi jek,

Je kan ook apparaten toevoegen die uitstaan. Er staat onder de tabel 'Voeg filterregel toe'. Daar kun je handmatig een apparaatnaam en MAC-adres invullen. Hiermee kun je gelijk de andere twee issues tackelen. Je kan niet de apparaatnaam wijzigen in de aangesloten devices maar door even het MAC-adres te kopiëren en het handmatig in te vullen kun je alles zelf bepalen.

Groet,
Thijs

Bekijk in context

1 Reactie 1
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Hoi jek,

Je kan ook apparaten toevoegen die uitstaan. Er staat onder de tabel 'Voeg filterregel toe'. Daar kun je handmatig een apparaatnaam en MAC-adres invullen. Hiermee kun je gelijk de andere twee issues tackelen. Je kan niet de apparaatnaam wijzigen in de aangesloten devices maar door even het MAC-adres te kopiëren en het handmatig in te vullen kun je alles zelf bepalen.

Groet,
Thijs

Uitgelicht topic