Kasper van Wijk

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ConnectBox blijft zichzelf herstarten

Beste allemaal,

Sinds een maand ervaar ik een hoop ellende met m’n router/ConnectBox;

Deze blijft zich herhaaldelijk herstarten, waardoor er geen normaal gebruik van kan worden gemaakt.

De router is aangesloten dmv een verlengde signaal kabel. Dit is reeds een jaar zo en heeft tot voorkort niet tot problemen geleidt. Ik geloof niet dat hier iets loos is.

Zelf opnieuw opstarten, rebooten en alle instelling terugzetten heb ik uiteraard geprobeerd, zonder succes.

Bij netwerkstatus staat: Partial Bonding.

Uit een netwerk diagnose komt niks naar voren.

Ik kan helaas geen afbeelding uploaden. Het systeem weigert mee te werken. Dus bij deze tekstueel:

Gebundelde downstream-kanelen

kanalen 1 t/m17:
Pre-RS-errors allemaal een waarde van 15,000,000-19,000,000
Post-RS-errors allemaal een waarde van 0-6, kanaal 2 op waarde 19, kanaal 16 op 4683 en kanaal 17 op 1,463,224.

kanaal 18:
13 Pre- en 686,530 Post-RS-errors

kanaal 19:
2 Pre- en 21 Post-RS-Errors

kanalen 20 t/m 24:
Pre-RS-errors allemaal een waarde van 18,000,000
Post-RS-Errors respectievelijk 6, 4062, 2721, 5, 6

Gebundelde upstream-kanalen

kanaal 1:
1 maal een T3 Timeout

verder alles op 0

Graag uw hulp bij het herstellen van een normale internetverbinding!

BVD!
22 Reacties 22
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Je hebt waarschijnlijk last van (4g) instraling. Ik zou het toch eens zonder die verlengde kabel proberen. Dat je eerst geen last had zegt niet zoveel, situaties veranderen.

Je Pre-RS-errors zeggen niet zoveel dit is een bug van het modem, Veel Post-RS-errors op enkele kanalen duidt op instraling.
Kasper van Wijk
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Steef, Bedankt voor je antwoord!

4G instraling; is een mogelijkheid. Ik sluit het niet uit. Maar wat betreft de oplossing; dat wordt wel wat lastig. Gezien het feit dat het aansluitpunt zich achter mijn bankstel bevindt. En omdat de connectbox ook bekabelde apparaten heeft en dus niet zonder rompslomp verplaatst kan worden. Als er echt niks anders op zit wil ik het met alle liefde proberen! Maar niet voordat andere, wellicht meer voor de hand liggende aspecten, zijn uitgesloten.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Het kan het AOP zijn, maar Ziggo zegt niet voor niets "Plaats de wifi-modem binnen 1 meter van de hoofdaansluiting"
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Kasper van Wijk,

Wat voor AOP heb je? Valt het modem helemaal uit? (dus uptime is dan weer 0?) of valt alleen WiFi uit?
Kasper van Wijk
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
bedankt voor je reactie!

AOP is de aansluiting!? Dat is een muurcontact met 2 uitgangen. in 1 vd 2 zit een splitter, met vervolgens een kabel voor tv en voor de connectbox.

Lampjes op de connectbox worden rood. Weet niet precies wat je met uptime is 0 bedoeld, maar het gehele apparaat start dus opnieuw op en ik heb ook niet via het bekabelde netwerk internet.
Kasper van Wijk
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Steefb wrote:
Het kan het AOP zijn, maar Ziggo zegt niet voor niets "Plaats de wifi-modem binnen 1 meter van de hoofdaansluiting"


Ik snap dat je hiermee het probleem van 4g instraling praktisch uitsluit. Echter is het zeer onpraktisch om zo te werk te gaan. Immers, je wilt in je gehele woning wifi-bereik hebben. En dus die router op een centrale plek monteren.

NB. Een verlengkabel met mantel zou toch voldoende moeten zijn tegen dergelijke ruis?
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Kasper van Wijk,

Is dat je eerste aansluitpunt? Of komt deze in de meterkast binnen? Tegenwoordig sluit Ziggo namelijk een Braun AOP (aansluitpunt) aan met enkel een TV punt. De radio kan dan verbonden worden met een Poa03 splitter van Ziggo.

uptime 0 bedoel ik inderdaad als dat hij helemaal reset en uitgaat.
Kasper van Wijk
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dit is (helaas) de enige aansluiting. Deze zit in de hoek van de woonkamer. In een tussenwoning in Rotterdam noord (woning uit 1935). Er zit verder niks in de meterkast
Kasper van Wijk
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Even aanvullend:

De verleng-kabel die ik gebruik is inclusief passieve suppressors. (ferriet-kern neem ik aan). En is 2,5m lang.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
OK, dan heb je een oude AOP die niet de 4G straling eruit houdt.

Chat met Ziggo, leg je klachten daar neer en vraag om een monteur voor een hedendaagse AOP om het probleem op te lossen.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat

Laat SVP het vervolg hier weten?
Kasper van Wijk
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dat zal ik morgen ochtend even doen! Tot zover dank voor alle snelle reacties!

Updates volgen zsm.
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Succes Kasper van Wijk! Hou er rekening mee dat er een kans kan bestaan dat de monteur begint over eventuele oude connectoren of kabels. Als hij dat wil gaan vervangen voor je rekenen ze 50 euro kosten. (wordt uiteraard gevraagd)
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Gelukkig wordt niet gelijk € 50,00 aan kosten gerekend.:relaxed:

Als de monteur toch al in huis is voor de AOP, wordt daarna per kwartier gerekend en de materialen zijn voor kostprijs.:relaxed:

De monteur mogelijkheden en kosten.

Extra materiaal tegen kostprijs
Kasper van Wijk
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Afspraak is gemaakt voor aankomende donderdag. Even afwachten dus. Ik zal naderhand verslag doen.
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Succes Kasper van Wijk! Hopelijk wordt het donderdag opgelost 🙂
Kasper van Wijk
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Donderdag is de monteur langs geweest. Hij vertelde mij dat er werkzaamheden zijn geweest in onze wijk. Dit heeft te maken met het schrappen van de analoge kanalen en het opnieuw inrichten van de bandbreedte o.i.d. Hierdoor zou er wat 'gezeur' zijn ontstaan in de communicatie. Ik weet er de details niet meer van.

Mijn AOP was inderdaad een ouwetje. Zodoende heeft de monteur een nieuw AOP gemonteerd. Na een reset van de connectbox zou het zaakje weer onderling met elkaar moeten communiceren. Hiervan was hij heilig overtuigd; na het indrukken van de reset knop is hij vertrokken. De boel is niet meer nagemeten. Dat was niet nodig.

Nadat de ConnectBox was gereset, heb ik de verbinding getest. Die leek in eerste instantie te werken. Maar ra ra... Nu heb ik alsnog geen goede / volledige verbinding.

De ConnectBox blijft tot nu toe wel gewoon aanstaan. Echter geeft deze nog wel 'Partial Bonding' aan. Ook geeft deze aan dat een bekabeld apparaat niet op de volledig duplex snelheid werkt, vanwege een beschadigde kabel / netwerkkaart (in de diagnose).

Wat betreft de 'Partial Bonding'... Er is dus nog steeds een download-kanaal dat niet volledig functioneert? Als ik het goed begrijp. Zie bijlage voor

Wat betreft het bekabelde apparaat... Hij zegt m'n Apple TV. Hiervan staat de snelheid op 100 mbps. Dit klopt wel, want streamen via de Ziggo Go App werkt verre van vlekkeloos. De streamkwaliteit wankelt steeds tussen slecht zeer slecht en een aantal seconden goed. Vervolgens heb ik (in de veronderstelling dat de kabel an de Apple TV beschadigd zou kunnen zijn) de kabel van m'n werkende PS (1000 mb/s) erop aangesloten. En nu... Nog steeds de foutmelding en 100 mb/s als snelheid. Ook alle poorten en nog twee kabels geprobeerd! Zou dit dan aan m'n Apple TV liggen?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Je hebt nog wel ergens last van instraling, dat zie je aan het aantal pre rs errors. Controleer of je coax kabels wel goed vastzitten. Dit kan ook een slechte coax of splitter/aansluiting zijn. Maar kan ook Ziggo zijn.

"Hiervan was hij heilig overtuigd; na het indrukken van de reset knop is hij vertrokken. De boel is niet meer nagemeten. Dat was niet nodig."
Eigenlijk vind ik dit niet kunnen, je werkzaamheden testen moet je altijd, een foutje is zo gemaakt.


"De ConnectBox blijft tot nu toe wel gewoon aanstaan. Echter geeft deze nog wel 'Partial Bonding' aan" Hiervoor zou ik de box opnieuw starten.

"Ook geeft deze aan dat een bekabeld apparaat niet op de volledig duplex snelheid werkt, vanwege een beschadigde kabel / netwerkkaart (in de diagnose)."

De box geeft het al aan, dat is geen fout maar een melding, een van je apparaten werkt op 100 mb/s


Werk je nog steeds met die lange coax? Dat kan heel goed de reden van deze verstoring zijn.
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Kasper van Wijk,

De monteur was wel heel stellig dat het zo was opgelost. Ik zou gelijk weer contact zoeken met Ziggo. Vervang dan eerst wel even die lange kabel voor een nieuwe 4G proof kabel.
Kasper van Wijk
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
"Eigenlijk vind ik dit niet kunnen, je werkzaamheden testen moet je altijd, een foutje is zo gemaakt."

Ja! Eens!

"De ConnectBox blijft tot nu toe wel gewoon aanstaan. Echter geeft deze nog wel 'Partial Bonding' aan" Hiervoor zou ik de box opnieuw starten."

Reeds geprobeerd, zonder succes.

" Werk je nog steeds met die lange coax? Dat kan heel goed de reden van deze verstoring zijn. "

Ik had tot nu toe inderdaad nog steeds de verlengde coax kabel. Heb het zojuist zonder geprobeerd. Verbinding is nu stabieler, maar nog steeds veel errors op kanaal 19.

Inmiddels ook de Apple TV via de WiFi getest, nu wel volledige snelheid - en dus goede beeldkwaliteit - behaald. Vreemd verhaal als je het mij vraagt...

Uitgelicht topic