Donderdag is de monteur langs geweest. Hij vertelde mij dat er werkzaamheden zijn geweest in onze wijk. Dit heeft te maken met het schrappen van de analoge kanalen en het opnieuw inrichten van de bandbreedte o.i.d. Hierdoor zou er wat 'gezeur' zijn ontstaan in de communicatie. Ik weet er de details niet meer van.
Mijn AOP was inderdaad een ouwetje. Zodoende heeft de monteur een nieuw AOP gemonteerd. Na een reset van de connectbox zou het zaakje weer onderling met elkaar moeten communiceren. Hiervan was hij heilig overtuigd; na het indrukken van de reset knop is hij vertrokken. De boel is niet meer nagemeten. Dat was niet nodig.
Nadat de ConnectBox was gereset, heb ik de verbinding getest. Die leek in eerste instantie te werken. Maar ra ra... Nu heb ik alsnog geen goede / volledige verbinding.
De ConnectBox blijft tot nu toe wel gewoon aanstaan. Echter geeft deze nog wel 'Partial Bonding' aan. Ook geeft deze aan dat een bekabeld apparaat niet op de volledig duplex snelheid werkt, vanwege een beschadigde kabel / netwerkkaart (in de diagnose).
Wat betreft de 'Partial Bonding'... Er is dus nog steeds een download-kanaal dat niet volledig functioneert? Als ik het goed begrijp. Zie bijlage voor
Wat betreft het bekabelde apparaat... Hij zegt m'n Apple TV. Hiervan staat de snelheid op 100 mbps. Dit klopt wel, want streamen via de Ziggo Go App werkt verre van vlekkeloos. De streamkwaliteit wankelt steeds tussen slecht zeer slecht en een aantal seconden goed. Vervolgens heb ik (in de veronderstelling dat de kabel an de Apple TV beschadigd zou kunnen zijn) de kabel van m'n werkende PS (1000 mb/s) erop aangesloten. En nu... Nog steeds de foutmelding en 100 mb/s als snelheid. Ook alle poorten en nog twee kabels geprobeerd! Zou dit dan aan m'n Apple TV liggen?