M-Aandewiel

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connectbox activeren

Hallo,
Wij hebben sinds gisteren internet van Ziggo. Ik heb exact de installatie gevolgd, echter blijft het groene lampje onderaan knipperen en de WiFi logo blijft constant branden. Er stond dat dit een kwartier kon duren en ik ben ondertussen al een dag verder, dus ik zit nu nog steeds zonder internet ziggo al 2 x aan de bel gehad kunnen niet in de modem ( vreemd verhaal) en moet maar wachten dat de modem zichzelf activeert!
Kan je de modem zelf niet activeren?
zit nu in de modem zelf te kijken staat bij connect box informatie netwerktoegang blocked!!
dit is wel erg vervelend in de kerstdagen met kinderen die graag op de tv willen!
18 Reacties 18
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Al gekeken in mijn ziggo onder produkten, of het nieuwe modem al geactiveerd is of nog steeds het oude? Activering duurt gewoonlijk tot 72 uur. U kunt dus proberen het oude modem te gebruiken, tenzij u voor het eerst klant bent.
M-Aandewiel
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben nieuwe klant,
Bij producten staat alleen type modem Mac nummer maar niets over geactiveerde modem
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Hebt u dit stappenplan al gevolgd? https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/doet-het-niet/kabel/
Probeer in elk geval eerst de steker uit het stopcontact en na een minuut er weer in.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
M-Aandewiel wrote:
Ben nieuwe klant,
Bij producten staat alleen type modem Mac nummer maar niets over geactiveerde modem


Hoi,
Kan je een paar foto's plaatsen hoe je het technisch hebt aangesloten ?

En voorheen geen klant van Ziggo geweest langdurig ?

En ik las dat jullie geen TV hebben ?
M-Aandewiel
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja heb de stappen al 3x door gelopen en opnieuw aangesloten geeft aan met de modem test bekabeling goed aangesloten stekker ook al meerdere keren verwijderd!
M-Aandewiel
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
M-Aandewiel
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit is het punt waar de kabel het huis binnen komt
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
M-Aandewiel wrote:
Dit is het punt waar de kabel het huis binnen komt


Oke duidelijk , is dit echt het punt waar de groene kabel binnenkomt ? deze doos lijkt namelijk niet echt op een originele Ziggo doos, dat moet namelijk een 1 gats doos zijn tegenwoordig.

Als je geen TV hebt sluit dan in 1e instantie alleen de tv aan op deze doos en ga in het instellingen menu van je Tv zenders zoeken , mogelijk woon je in een gebied waar analoog nog werkt en dan moet je zowieso beeld zien.
En digitaal ook zoeken , als je geen beeld ziet of er ook maar iets wat daar op lijkt dan heb je geen signaal.

En zit je niet in de radio aansluiting ? kan ik niet goed zien maar ..........

Wat ook nog zou kunnen is dat als er lang geen Ziggo abonnement heeft gezeten dat je fysiek bent afgesloten in de kast buiten op straat en als Ziggo er "nog " geen monteur naar toe heeft gestuurd om aan te sluiten gaat het ook niet werken en dit kunnen ze op de helpdesk zien in het klantensysteem of er een aansluitbon is gemaakt, dit kunnen ze niet zo maar zien moet echt op gezocht worden.

En wat ook nog kan is dat als je nog een contra stekker ( coax ) hebt waar je die splitter in kan doen , maak je de doos los en op de kabel sluit je die stekker aan en daar de splitter in.

Dit heb ik niet gezegd 😉 maar betreffende de kerstgedachte is het een trucje om te kijken of de doos niet stuk is .

Officieel mag dit niet maar........
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Officieel mag dit niet maar........
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.:relaxed:

Chat met Ziggo om een afspraak te maken voor een monteur die dit gratis op komt lossen.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
M-Aandewiel
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je bericht! De groene kabel is zichtbaar heb na gekeken buiten hier komt daadwerkelijk de kabel het huis in!
ga ff puzzelen om het voor elkaar te krijgen, ga ook maar even vragen voor een monteur
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
M-Aandewiel wrote:
Bedankt voor je bericht! De groene kabel is zichtbaar heb na gekeken buiten hier komt daadwerkelijk de kabel het huis in!
ga ff puzzelen om het voor elkaar te krijgen, ga ook maar even vragen voor een monteur



monteur zeker doen , maar kijk of je iets kan met mijn tips , 1e kijken of je de tv aan de praat kan krijgen dat is veel makkelijker om te beoordelen of er signaal op de kabel staat.

Maar hoe lang is het nu geleden dat er een ziggo abonnement in jou huis is geweest ?
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi M-Aandewiel, wat leuk dat je ons gevonden hebt en je je vraag hier voorlegt. De aanleiding is natuurlijk wel wat minder! Heb je inmiddels al contact gehad voor een oplossing of een monteur?
M-Aandewiel
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alles geprobeerd niets werkt! Zaterdag komt er een monteur.
ph2m

Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
Ik heb de afgelopen week het zelfde probleem gehad, oorzaak (bij mij) coax-kabel naar onze huis aansluiting was niet aangesloten in de straatkast, helaas kan alleen een monteur dit voor jou regelen :sleepy:
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hey M-Aandewiel, de monteur is inmiddels als het goed is geweest. Wat is de stand van zaken, werkt alles nu naar behoren?
M-Aandewiel
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jazeker gelukkig wel heeft even geduurd en wat irritatie van het gezin! Nu alleen nog de tv boven aan de praat krijgen die vind geen zenders met de dongel internet staat ingesteld krijg het nog niet voor elkaar
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
M-Aandewiel om op je tv zenders te zoeken heb je wel een coaxkabel nodig.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
M-Aandewiel Misschien een overbodige vraag, maar stap 1: Heb je boven wel een coax kabel aangeloten aan de TV?

Uitgelicht topic