mari

Level 1
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connect box teleurstellende snelheid

Sinds 2 weken een connect box, daarvoor een TC. Wij doen hier in huis veel bekabeld, 2 ps4 met kabel en een accespoint welke ook een kabel heeft vanaf de connect box.

De connectbox is belabberd mag ik wel zeggen. Speedtesten (bekabeld) laten regelmatig zeer lage snelheid zien (ik zou 250/25 moeten hebben). En de ps4 is ook drama sinds de connectbox. Daarvoor ging dat perfect. Als ik op wifi zit op de telefoon, gaat regelmatig de mobiele data functie aan. Geen idee waarom.

Ik heb al twee keer een monteur gehad, die doen iets maar lost uiteindelijk niets op. Ziggo chat ed gedaan, alle kabels in de straat doorgemeten, geen problemen te zien. Nieuwe kabel van ziggo gekregen om direct de ps4 mee op de modem aan te sluiten, maakt geen verschil. 

Overigens, als we bij een trage ps4 direct een speedtest doen met een nieuwe laptop aangesloten op modem doen, dan laat deze ook een trage snelheid zien.

Ik kan zelf wel met wat trager internet werken (alhoewel ik daar natuurlijk niet voor betaal), maar vooral de ps4 gamer baalt hier ontzettend van. En ik baal weer van al die klachten!

Iemand suggesties? 

Ik overweeg:

  • overstap glasvezel KPN (deze wordt eind deze maand in mijn huis getrokken)
  • aanschaf router en de connect in bridge laten zetten. En op die router de ps4 bekabelen

 

 

7 Reacties 7
DennyW

Level 17
  • 3149Posts
  • 251Oplossingen
  • 919Likes

@mari 

Nu meldt je dat je twee weken een Connectbox hebt en regelmatig een slechte verbinding.Met de met het Technicolor modem dat je hiervoor had, ging het allemaal perfect. In een topic van jouw hand van een maand geleden, was er ook sprake van een slechte verbinding. Het komt bij mij over dat de vervanging van het modem niet veel geholpen heeft.
Als dat zo is, dan zou het in bridge zetten met een eigen router erachter ook de verbindigns kwaliteit niet verbeteren.

Wat was eigenlijk de reden dat de TC vervangen moest worden?

 

 

 

mari
Topicstarter
Level 1
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hmm heb ik een maand geleden hier iets over gezegd? Dat meen ik toch niet. Kan andere Mari zijn?

Ik lees wel dat ik 26 dagen geleden iets heb geplaatst over wifi boosters. Maar dat ging ergens anders over, niet over slechte verbinding van het modem. 

Maar goed, tc moest vervangen omdat ie de geest heeft gegeven. Op een morgen was het gewoon stuk. Was ook een modem uit 2011. Dus vandaar.

 

DennyW

Level 17
  • 3149Posts
  • 251Oplossingen
  • 919Likes
mari wrote:

Hmm heb ik een maand geleden hier iets over gezegd? Dat meen ik toch niet. Kan andere Mari zijn?

Ik lees wel dat ik 26 dagen geleden iets heb geplaatst over wifi boosters. Maar dat ging ergens anders over, niet over slechte verbinding van het modem. 

Maar goed, tc moest vervangen omdat ie de geest heeft gegeven. Op een morgen was het gewoon stuk. Was ook een modem uit 2011. Dus vandaar.

 


Sorry, ik denk dat ik de historie (ik was ook maar net wakker, had nog geen koffie gehad ) verkeerd gelezen Je hebt gelijk. Jij was de gene die dat topic startte, je regageerde ergens op.

Helaas is wordt de Technicolor niet meer verstrekt. Particulieren abonnees krijgen tegenwoordig een Connectbox.

Je geeft aan dat je al contact hebt gehad met de klantenservice (nieuwe kabel toegezonden gekregen). Heeft men toen niet eerst de moete genomen om op afstand in jouw modem te kijken hoe het zit met de verbinding van buitenaf en om het log te bekijken?  Ik denk dat het daar nu dan toch tijd voor wordt.

Hoe je zelf de Connecbox uit kan lezen kan ik niet precies vertellen, maar @Be rt of @KBX458 kunnen je dit vast wel haarfijn uitleggen. Vermeld ook postcode en huisnummer in jouw profiel. (Is alleen leesbaar voor moderators.

Steefb

Level 20
  • 15824Posts
  • 2990Oplossingen
  • 7233Likes
DennyW wrote:
mari wrote:

 

Hoe je zelf de Connecbox uit kan lezen kan ik niet precies vertellen,

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van...

mari
Topicstarter
Level 1
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alles is uitgelezen, modem kabels in de straat uitgelezen. Alles is goed. 

Maar in de praktijk niet dus. 

Ik werd al niet vrolijk van het krijgen van de connect box. Krijgt niet echt goede reviews. 

En ik weet ook niet zo goed meer wat ik nog voor mogelijkheden heb

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Je zou om te beginnen hier een screenprint kunnen plaatsen van de download, upload waarden en de netwerkhistorie van je modem. Hoe dat moet vind je in de link van @Steefb .

Een screenprint maken doe je eenvoudig door windowstoets + printscreen.

Plaatsen door te klikken op de paperclip. Dan kom je in verkenner en ga je naar schermafbeeldingen.

 

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Hoi Mari,

Je geeft aan dat het internet traag is maar welke snelheden haal je dan precies bedraad ?
Stel dat je alles van het modem loskoppelt en je alleen je laptop met een UTP kabel aansluit, is het probleem er dan ook ?

 

 

Uitgelicht topic