Sharonanino

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Connect box status (toegang geweigerd)

Hi allemaal,

sinds een weekje klant bij ziggo en nu al veel problemen met het internet. Eerst zat de wifi in de mediabox XL verwerkt, maar dit vonden wij niet handig dus hebben wij een aparte modum laten bezorgen, de connect box. Deze heeft het enige tijd gedaan maar wel met veel schommelingen met als toppunt dat nu de toegang van het internet op geweigerd staat, ik heb al van alles geprobeerd van resetten tot coaxkabel checken maar niks helpt. Is hiervoor echt een monteur nodig of is dit nog zelf op te lossen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hoi,

De UPC aansluiting ziet er verouderd uit.

Je hebt de Connectbox verbonden met de Mediabox. Dit kan problemen geven, zeker als de Mediabox in Thuisnetwerkmodus staat.
Be rt wrote:

Er bestaat de mogelijkheid om de Mediabox XL op te nemen in een thuisnetwerk.

Helaas kan dit nu storingen opleveren of zelfs geheel niet werken door een bug in de software.

Mogelijke storingen:

* In het geheel niet kunnen installeren.
* Haperende verbindingen en uitvallend thuisnetwerk.
* Niet kunnen bereiken van andere apparaten in het thuisnetwerk.
* Haperingen van replay en apps zoals Netflix en Videoland.

Hoe deze storingen weer kwijt te raken:

* Haal de kabel tussen de Mediabox XL en het modem of andere apparaten af.

* De Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen:
Ga naar Menu
Ga naar Opties
Ga naar Mijn Thuisnetwerk
Ga naar Instellen Thuisnetwerk
Kies Op de Mediabox
Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen

Controleer daarna bij Thuisnetwerkmodus. Staat deze nu op Gateway Modus? Dan is het gelukt!

Bekijk in context

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Hoe is het aangesloten?
Problemen met wifi of bekabeld?
Kunt u een foto plaatsen van het aop ( waar Ziggo het huis binnenkomt )
Sharonanino
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De connect box staat in de woonkamer naast de mediabox XL deze staan in verbinding door een LAN kabel. Beide worden samen gevoegd in de wandcontactdoos dmv een splitter.
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hoi,

De UPC aansluiting ziet er verouderd uit.

Je hebt de Connectbox verbonden met de Mediabox. Dit kan problemen geven, zeker als de Mediabox in Thuisnetwerkmodus staat.
Be rt wrote:

Er bestaat de mogelijkheid om de Mediabox XL op te nemen in een thuisnetwerk.

Helaas kan dit nu storingen opleveren of zelfs geheel niet werken door een bug in de software.

Mogelijke storingen:

* In het geheel niet kunnen installeren.
* Haperende verbindingen en uitvallend thuisnetwerk.
* Niet kunnen bereiken van andere apparaten in het thuisnetwerk.
* Haperingen van replay en apps zoals Netflix en Videoland.

Hoe deze storingen weer kwijt te raken:

* Haal de kabel tussen de Mediabox XL en het modem of andere apparaten af.

* De Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen:
Ga naar Menu
Ga naar Opties
Ga naar Mijn Thuisnetwerk
Ga naar Instellen Thuisnetwerk
Kies Op de Mediabox
Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen

Controleer daarna bij Thuisnetwerkmodus. Staat deze nu op Gateway Modus? Dan is het gelukt!
Sharonanino
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
in de tussentijd is de box vanzelf weer op online gegaan, ingelogd op de modum en hier stond dat het internet op verbonden stond alleen bleven de sites haken op mijn telefoon. Nadat ik de stappen had doorlopen werkt alles weer naar behoren, ik hoop dat dit nu zo blijft. In ieder geval bedankt voor de hulp !!
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Mooi zo, goed dat het weer werkt.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
#LekkerBezig@Beeblebrox!

Uitgelicht topic