RobbertP

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Connect Box instellingen kwijt - resetten helpt niet

Sinds een week of 2 werkt portforwarding met mijn eigen router niet meer. Ik maak gebruik van een Amplifi HD van Ubiquiti. Mijn connectbox stond in bridge mode. Toen ik mijn NAS niet meer kon bereiken bleken mijn portforwarding rules niet meer te werken.

Hierop contact opgenomen met Ziggo waar werd aangegeven dat ik het maar in de community moest proberen aangezien er geen ondersteuning kon worden gegeven op portforwarding.

Hierop gevraagd om mijn connectbox uit de bridge mode te halen, ik heb geprobeerd de forward op de connectbox aan te maken, dit werkte ook niet. Het vreemde is dat ik alleen via 192.168.100.1 bij de box kan. Dit is normaal het IP wat je gebruikt wanneer de box in bridge mode staat. Echter kan ik wel gewoon bij de portforwarding rules kan en ook wifi heb (wat ik ook aan en uit kan zetten).

Wanneer UpNP aan zet worden er enkele poorten soms open gezet, dezelfde poorten kan ik niet handmatig open zetten. Ik voor zover ik geen IPv6 adres ook in geen firewall instellingen die roet in het eten gooien.

Ook nog alles in DMZ gezet en met een andere router waren ook geen portforwarding rules aan te maken. Heeft iemand een idee? Heb de box overigens ook een harde reset gegeven dit werkt ook niet.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 629Oplossingen
  • 3978Likes
Hi
Wat leuk dat je de Ziggo Community hebt gevonden. Je komt direct met een leuke uitdaging. Welkom!

Standaard is de Connect Box op http://192.168.178.1/ bereikbaar. Nu bij jou de Connect Box op 192.168.100.1 bereikbaar blijft, vermoed ik dat de harde reset niet goed gegaan is. Wil je die nog eens uitvoeren?

Een harde reset (fabrieksreset) voer je als volgt uit:

  • Zorg dat het modem aan staat
  • Druk met een klein scherp voorwerp voor minimaal 10 seconden op de reset knop achterop het modem. (Tip: je kan de reset knop gemakkelijk met een vork in drukken)
  • Het opnieuw installeren van de software kan 5 - 7 minuten duren.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 629Oplossingen
  • 3978Likes
Hi
Wat leuk dat je de Ziggo Community hebt gevonden. Je komt direct met een leuke uitdaging. Welkom!

Standaard is de Connect Box op http://192.168.178.1/ bereikbaar. Nu bij jou de Connect Box op 192.168.100.1 bereikbaar blijft, vermoed ik dat de harde reset niet goed gegaan is. Wil je die nog eens uitvoeren?

Een harde reset (fabrieksreset) voer je als volgt uit:

  • Zorg dat het modem aan staat
  • Druk met een klein scherp voorwerp voor minimaal 10 seconden op de reset knop achterop het modem. (Tip: je kan de reset knop gemakkelijk met een vork in drukken)
  • Het opnieuw installeren van de software kan 5 - 7 minuten duren.
RobbertP
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,

Inmiddels harde reset gedaan, ip is weer 192.168.178.1. Echter is het nog steeds niet mogelijk welke portforwarding regel dan ook te laten werken.
RobbertP
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Helaas nog steeds geen oplossing meerdere malen een reset uitgevoerd maar geen oplossing. Heb nogmaals contact gezocht met Ziggo maar het blijft bij een verwijzing naar dit Forum. Bridgemodus (die voorheen goed werkte) bleek ook geen oplossing want de forwards die eerst gewoon werkten doen het geen van allen meer. Ik kan mijn nas niet meer bereiken. Deze heb ik toch met regelmaat op afstand nodig.

Ben wel op het punt aangekomen om afscheid te nemen van Ziggo, de kennelijk steeds verdere inperking van wat ik als gebruiker kan en mag is voor mij wel de hoofdreden. Zelf geen enkele aanpassing gedaan in mijn netwerk toch stopte eea van de ene op de andere dag met werken. Voorheen stopte mijn VPN verbinding ook al met werken waar toen ook al geen oplossing voor te vinden was.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Zie je hier een IPv6 adres? http://ipv6-test.com
RobbertP
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik zie geen IPv6 adres bij IPv6 adres krijg ik de melding "not supported".
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Dan kan misschien Folkert Ziggo nog eens meekijken, Ziggo moderators komen eens in de paar werkdagen langs in ieder topic.
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 629Oplossingen
  • 3978Likes
Hoi RobbertP,

Ik heb alles op afstand nagekeken en ik kan niet ontdekken waarom je geen port forwarding kan instellen. Technisch staat in mijn optiek alles goed. Kun je hier wat screenshots plaatsen van wat jij ziet als je in het modem inlogt?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Ter info: https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-101/port-forwarding-op-de-connectbox-16114
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Misschien mis ik iets maar in bridgemode bestaat er geen portforwarding. Portforwarding wordt in dat geval niet door de Connectbox gedaan maar door de router die erachter hangt. Dus vraag ik mij af waarom het in eerste instantie mis ging. TS geeft nl aan dat modem in bridgemode stond dus ga ik er vanuit dat er nog een router achter hangt.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Nog even een aanvulling. Als TS inderdaad eerst modem in bridge had en portforwarding had ingesteld op router en nu het modem uit bridge heeft, dan gaat het inderdaad niet werken. Je zit dan met dubbel NAT (2 routers achter elkaar) en daar werkt portforwarding niet.
RobbertP
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mijn eigen router staat nu in bridge modus dus geen dubbel nat. Dus dat is niet het probleem. Op dit moment werken op de connectbox de portforwardingrules (ontdekking gisteravond) weer wel. De forwards waren naar mijn 2 synology nassen en dit is een vrij eenvoudige aangelegenheid.
Ga nu het modem weer in bridgemodus laten zetten en kijken of dit weer werkt. De oude rules staan nog in mijn router dus hoop ik dat dit weer werkt.

Het was dus zo dat toen het modem in bridge stond van de ene op de andere dag mijn portforwarding rules niet meer werkten. Er is geen nieuwe firmware geplaatst of een andere aanpassing. Het werkte gewoon niet meer.

Vreemd maar ik ga nu verder kijken of alles weer werkend te krijgen is.

Uitgelicht topic