rjroeloffzen

Level 1
  • 84Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Connect box in bridge mode herstart regelmatig.

Sinds een jaar heb ik internet van Ziggo en heb ik de connectbox gelijk in bridge mode laten zetten met een eigen router zodat ik via het externe IP adres bij mijn thuis netwerk kan komen.
Helaas heb ik sinds al die tijd regelmatig last van het spontaan herstarten van de connectbox.
De monteur is al een paar keer langs geweest, heeft de aansluiting gecontroleerd/vervangen en signaal gemeten. Volgens hem is het signaal in orde.
Toch zie ik regelmatig, soms een keer per dag tot soms verschillende keren per uur de connect box herstarten. Ik zie dan een wit lampje, vervolgens knipperend groen en daarna weer constant groen.
De webinterface van de connectbox laat dan ook zien via ‘Beschikbaarheid’ dat deze net opnieuw gestart is.
Terwijl ik dit getypt heb is de verbinding al weer twee keer uitgevallen… om hopeloos van te worden.
Heeft iemand tips ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
rjroeloffzen
Topicstarter
Level 1
  • 84Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Tijd voor wat actie...

 

Vanmorgen aan Ziggo gevraagd om het Ubee modem weer in router mode te zetten en daarna zag ik inderdaad de oude port-forwarding rules nog steeds staan!
Leerpuntje voor Ziggo om een reset/restore te doen vóór het modem in bridge te zetten.
Deze rules allemaal verwijderd en een ‘restore factory defaults’ en een ‘reset’ gedaan.
Daarna weer aan de lijn met Ziggo om het Ubee modem opnieuw in bridge mode te zetten en daarna zie ik bij een portscan inderdaad de open poorten van mijn eigen router.

Als het Ubee modem stabiel blijft en geen last heeft van de herstarts heb ik eindelijk na anderhalf jaar (!) een goed werkende internetverbinding met het modem in bridge mode.

Maar het heeft ontzettend veel tijd, moeite, geduld, koffie en frustratie gekost om dit voor elkaar te krijgen.

Bekijk in context

224 Reacties 224
rjroeloffzen
Topicstarter
Level 1
  • 84Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Het overzicht van de downstream: 

 

Gebundelde downstream-kanalen 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 602000000 1.2 38 256 qam 1
2 610000000 1.4 38 256 qam 2
3 618000000 1 38 256 qam 3
4 626000000 1 38 256 qam 4
5 658000000 1.9 38 256 qam 8
6 674000000 2 38 256 qam 10
7 682000000 1.5 38 256 qam 11
8 690000000 1.2 38 256 qam 12
9 698000000 0.5 38 256 qam 13
10 706000000 0.4 38 256 qam 14
11 714000000 0.9 38 256 qam 15
12 722000000 1.4 38 256 qam 16
13 730000000 1.7 38 256 qam 17
14 738000000 1.7 38 256 qam 18
15 746000000 1.5 38 256 qam 19
16 754000000 1.5 38 256 qam 20
17 762000000 1.4 38 256 qam 21
18 770000000 1 38 256 qam 22
19 778000000 1 38 256 qam 23
20 786000000 1.2 38 256 qam 24
21 826000000 1.5 38 256 qam 29
22 834000000 1.4 38 256 qam 30
23 842000000 0.9 38 256 qam 31
24 850000000 0 38 256 qam 32


 

Gebundelde downstream-kanalen 

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Locked 38.9 5 0
2 Locked 38.9 5 0
3 Locked 38.6 4 0
4 Locked 38.6 4 0
5 Locked 38.9 4 0
6 Locked 38.6 5 0
7 Locked 38.9 0 0
8 Locked 38.9 5 0
9 Locked 38.9 0 0
10 Locked 38.9 1 0
11 Locked 38.6 6 0
12 Locked 38.9 6 0
13 Locked 38.6 5 0
14 Locked 38.9 5 0
15 Locked 38.9 5 0
16 Locked 38.9 6 0
17 Locked 38.9 0 0
18 Locked 38.9 0 0
19 Locked 38.9 6 0
20 Locked 38.9 3 0
21 Locked 38.6 5 0
22 Locked 38.6 4 0
23 Locked 38.6 17 0
24 Locked 38.6 0 0
rjroeloffzen
Topicstarter
Level 1
  • 84Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Het overzicht van de upstream:

 

Gebundelde upstream-kanalen 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44500000 4.775 5120 64 qam 2
2 58800000 4.875 5120 64 qam 4
3 35999990 4.7 5120 64 qam 3
4 52000000 4.825 5120 64 qam 1


 

Gebundelde upstream-kanalen 

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 0 0
4 ATDMA 0 0 0 0

 

rjroeloffzen
Topicstarter
Level 1
  • 84Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

De configuratie:

 

Algemene configuratie

Netwerk toegang

Toegang tot internet

Maximaal aantal apparaten

2

Standaard beveiliging

Ingeschakeld

DOCSIS-Modus

Docsis30

Config bestand

bac1030001061835d12b010b


 

Primaire Downstream Service Flow

SFID 819177
Maximale snelheid 53500000
Maximum Traffic Burst 96000
Minimale snelheid 0


 

Primaire Upstream Service Flow

SFID 819176
Maximale snelheid 5350000
Maximum Traffic Burst 10000
Minimale snelheid 0
Maximum Concatenated Burst 10000
Roostertype BestEffort

 

rjroeloffzen
Topicstarter
Level 1
  • 84Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

De netwerk historie:

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
01/01/1970 00:01:45 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:2b:01:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:37 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:2b:01:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10/06/2020 17:55:25 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:2b:01:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:36 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:2b:01:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10/06/2020 16:29:35 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:2b:01:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:36 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:2b:01:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10/06/2020 11:30:34 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:2b:01:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:34 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:2b:01:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/06/2020 09:37:18 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:2b:01:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:35 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:2b:01:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/06/2020 15:52:26 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:2b:01:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:35 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:2b:01:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/06/2020 13:37:12 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:2b:01:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/06/2020 13:37:8 Let op! LAN login FAILED : Incorrect Username / Password / ConnectionType;CM-MAC=18:35:d1:2b:01:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
08/06/2020 13:26:22 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:2b:01:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:35 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:2b:01:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29/05/2020 19:35:19 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:2b:01:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:36 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:2b:01:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/05/2020 15:44:24 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:2b:01:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:34 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:2b:01:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;


 

rjroeloffzen
Topicstarter
Level 1
  • 84Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

De monteur heeft de splitter al vervangen en vandaag heb ik na klagen bij de helpdesk een nieuwe voeding ontvangen. Het maakt allemaal geen verschil en de verbinding blijft wegvallen.
Als ik wel verbinding heb, dan werkt het snel en prima, als ….. als ….

rjroeloffzen
Topicstarter
Level 1
  • 84Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

En de gegevens van de connectie:

 

Connect Box informatie

De onderstaande informatie geeft de Connect Box status weer.
 

Conform standaard specificaties :  DOCSIS 3.0 
Hardware versie :  10
Software versie :  9.1.1902.203
MAC-adres :  18:35:D1:2B:01:0B
Serienummer Connect Box :  AAAP82413154
Beschikbaarheid :  0 days 0h:23m:24s
Netwerk toegang :  Toegang tot internet

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemiddag @rjroeloffzen en welkom op de Community,

Goed dat je hiermee bij ons aanklopt. Wat ontzettend vervelend dat het modem regelmatig opnieuw opstart! Ik heb even gekeken naar de verbinding met het modem, maar dat ziet er verder prima uit.
Ervaar je deze uitval allen op het moment dat de bridged modus van het modem staat ingesteld, of zie dat ook op het moment dat het modem in routermodus staat geconfigureerd? 
Controleer ook in de instellingen van je router of daar mogelijk e.e.a. verkeerd geconfigureerd staat.

rjroeloffzen
Topicstarter
Level 1
  • 84Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Ik gebruik de Connect box alleen in bridged mode omdat ik remote het thuisnetwerk in moet kunnen.
De router is het enige apparaat dat met de connectbox verbonden is en staat goed ingesteld.

Het heeft altijd met KPN ADSL prima en zonder storingen en/of onderbrekingen zijn werk gedaan. De log van de router geeft aan dat de internetverbinding van de connect box weg valt.

Vorige week werd door Ziggo gesuggereerd dat mogelijk de netspanningsadapter van de connect box het probleem zou kunnen zijn. Na het ontvangen van een nieuwe adapter van Ziggo heb ik deze adapter aangesloten maar dat maakt geen enkel verschil.
Gisteren heeft Ziggo voorgesteld om een nieuwe Connect box op te sturen en als het goed is zal ik deze morgen ontvangen. Als dit het oplost, dan is dus de Connect box het probleem geweest. Maar als het probleem blijft, dan zal toch de verbinding van de Connect box naar Ziggo het probleem moeten zijn.

Ik heb hier niet de mogelijkheid om het probleem verder te onderzoeken aangezien ik geen toegang heb tot de infrastructuur/systemen bij Ziggo en ben dus helaas van Ziggo afhankelijk, al anderhalf jaar…..

rjroeloffzen
Topicstarter
Level 1
  • 84Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Overigens constateer ik dat de Ziggo box echt vanzelf opnieuw opstart, ik zie dan het witte lampje en daarna het groene lampje. Ook de log in de Connect box geeft aan dat hij opnieuw gestart is en daar heb ik (op welke wijze dan ook) niets voor gedaan. Ik zou niet weten hoe een apparaat dat in mijn thuisnetwerk is ervoor kan zorgen dat de Connect box opnieuw opstart.

ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes

Weer een voorbeeld van een Ziggo medewerker die niet in staat is om de netwerk historie log van het modem te begrijpen. Iedere keer dat je in die log meldingen ziet met een datum in 1970 dat weet je in ieder geval zeker dat het modem op het moment van het plaatsen van een dergelijke melding bezig was om de verbinding met de CMTS te herstellen en daarbij opnieuw de configuratie en registratie moet doorlopen. Op dergelijke momenten is internet verkeer van de gebruiker niet mogelijk en zal aangesloten netwerk apparatuur melden dat er geen internet verbinding is. Ofwel een onstabiele verbinding van het modem met de CMTS en een domme opmerking dat alles er prima uitziet.

rjroeloffzen
Topicstarter
Level 1
  • 84Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Gistermiddag de nieuwe connectbox ontvangen en gisteravond geinstalleerd.
Het wijkt iets af van het vorige model, de aan/uit schakelaar is 90 graden gedraaid en web interface ziet er wat anders uit. Wat me opvalt is dat tijdens het typen van het wachtwoord dit als gewone tekst te lezen is. ? Bij het vorige model werd dit opgelost door een update waarna de letters als identieke bolletjes verscheen, misschien zit er nog een update voor dit model in de pijplijn ?

Maar waar het om draait: de connectbox is vanmorgen weer twee keer herstart. ?
Wat ik nu wel in de log zie is een aantal post-RS errors dat ik bij het vorige model niet zag. 
Weet iemand of deze waarden normaal zijn ?

 

Gebundelde downstream-kanalen 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 602000000 2 38 256qam 1
2 610000000 2 38 256qam 2
3 634000000 2 38 256qam 5
4 650000000 2 38 256qam 7
5 658000000 2 38 256qam 8
6 674000000 2 38 256qam 10
7 682000000 2 38 256qam 11
8 690000000 2 38 256qam 12
9 698000000 1 38 256qam 13
10 706000000 1 38 256qam 14
11 714000000 1 38 256qam 15
12 722000000 2 37 256qam 16
13 730000000 2 38 256qam 17
14 738000000 2 38 256qam 18
15 746000000 2 38 256qam 19
16 754000000 2 38 256qam 20
17 762000000 2 38 256qam 21
18 770000000 1 38 256qam 22
19 778000000 1 38 256qam 23
20 786000000 1 37 256qam 24
21 826000000 1 37 256qam 29
22 834000000 0 37 256qam 30
23 842000000 0 37 256qam 31
24 850000000 0 37 256qam 32

 

Gebundelde downstream-kanalen 

Kanaal Locked Status RxMER (dB)  Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.983 320961981 6
2 Goed (Locked) 38.983 319710040 5
3 Goed (Locked) 38.605 319708001 7
4 Goed (Locked) 38.983 319707522 5
5 Goed (Locked) 38.983 319708513 6
6 Goed (Locked) 38.605 319709024 0
7 Goed (Locked) 38.983 319709562 8
8 Goed (Locked) 38.983 319708608 6
9 Goed (Locked) 38.605 319708388 5
10 Goed (Locked) 38.605 319713379 5
11 Goed (Locked) 38.605 319713866 12
12 Goed (Locked) 37.636 319714261 8
13 Goed (Locked) 38.605 319711010 7
14 Goed (Locked) 38.605 319711751 9
15 Goed (Locked) 38.605 319714419 9
16 Goed (Locked) 38.605 319714947 4
17 Goed (Locked) 38.605 319715477 6
18 Goed (Locked) 38.983 319716011 7
19 Goed (Locked) 38.983 319716509 7
20 Goed (Locked) 37.636 319717040 5
21 Goed (Locked) 37.636 319718211 14
22 Goed (Locked) 37.636 319717389 6
23 Goed (Locked) 37.636 319718561 7
24 Goed (Locked) 37.356 319719106 1

 

Gebundelde upstream-kanalen 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 36000000 46 5.120 64qam 3
2 58800000 48 5.120 64qam 4
3 44500000 47 5.120 64qam 2
4 52000000 48 5.120 64qam 1

 

Gebundelde upstream-kanalen 

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 2 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0

 

jorickh

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Niet om je topic te stelen maar ik heb exact hetzelfde probleem. Modem staat ook in bridge modus en ik krijg ook meldingen uit 1970.

De splitter en de modem is al vervangen maar het probleem blijft bestaan.

 

rjroeloffzen
Topicstarter
Level 1
  • 84Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes
jorickh wrote:

Niet om je topic te stelen maar ik heb exact hetzelfde probleem. Modem staat ook in bridge modus en ik krijg ook meldingen uit 1970.

De splitter en de modem is al vervangen maar het probleem blijft bestaan.

 

Dan hebben we waarschijnlijk hetzelfde probleem.
Ik denk dat de kwaliteit van de coaxkabel in de straat slecht is. De wijk is gebouwd rond 1970 met toen nog een CAI en waarschijnlijk iets later is door Casema (nu Ziggo) de groene coaxkabel in de grond aangelegd.

De datum 1970 geeft aan dat er een reset/herstart is geweest en dat tijdsynchronisatie nog niet plaats gevonden heeft, Linux start op dat moment met de datum 1/1/1970.
Het blijft vreemd dat de connectbox een herstart doet i.p.v. de lijn monitoren bij storingen totdat de kwaliteit weer voldoende is voor het herstellen van de verbinding. Aangezien een klein deel van de Ziggo klanten de connectbox in bridge mode gebruikt vermoed ik dat een onopgemerkte bug in de connectbox een oorzaak kan zijn en dat het niet de aandacht krijgt.
Als er meer mensen zijn met dezelfde problemen hoor ik het graag, ik denk niet dat wij de enigen zullen zijn.

rjroeloffzen
Topicstarter
Level 1
  • 84Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

De stand na één dag met de nieuwe connectbox:

  • 3 keer een spontane herstart/reboot.

Ik vraag me af of het aantal ‘post RS errors’ normaal is…
Alle downstream kanalen hebben deze fouten.

 

 

Connect Box informatie

De onderstaande informatie geeft de Connect Box status weer.

Conform standaard specificaties : DOCSIS 3.0
Hardware versie : 5.01
Software versie : CH7465LG-NCIP-6.12.18.26-3p6-GA-NOSH
MAC-adres : xxxxxxxxxxxx
Serienummer Connect Box : xxxxxxxxxxxx
Beschikbaarheid : 0day(s)3h:48m:13s
Netwerk toegang : Toegang tot internet

 

Status

                 

Ververs gegevens

Onderdeel Status Status
Ingesteld Downstream kanaal (Hz) 602000000 Goed (Locked)
Ingesteld Upstream kanaal (Hz) 36000000 Goed (Ranged)
Provisioning status Verbonden Goed (Operational)

 

Gebundelde downstream-kanalen 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 602000000 2 38 256qam 1
2 610000000 2 38 256qam 2
3 618000000 2 38 256qam 3
4 626000000 2 38 256qam 4
5 634000000 2 38 256qam 5
6 642000000 2 38 256qam 6
7 650000000 2 38 256qam 7
8 658000000 2 38 256qam 8
9 666000000 3 38 256qam 9
10 674000000 2 38 256qam 10
11 682000000 2 38 256qam 11
12 690000000 2 38 256qam 12
13 698000000 1 38 256qam 13
14 706000000 1 38 256qam 14
15 714000000 1 38 256qam 15
16 722000000 2 37 256qam 16
17 794000000 1 38 256qam 25
18 802000000 1 37 256qam 26
19 810000000 1 37 256qam 27
20 818000000 1 37 256qam 28
21 826000000 1 37 256qam 29
22 834000000 0 37 256qam 30
23 842000000 0 37 256qam 31
24 850000000 0 37 256qam 32

 

Gebundelde downstream-kanalen 

Kanaal Locked Status RxMER (dB)  Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.983 469669675 7
2 Goed (Locked) 38.983 468417723 4
3 Goed (Locked) 38.605 468420168 6
4 Goed (Locked) 38.983 468415720 9
5 Goed (Locked) 38.605 468422540 3
6 Goed (Locked) 38.605 468421010 5
7 Goed (Locked) 38.983 468418825 6
8 Goed (Locked) 38.983 468422742 4
9 Goed (Locked) 38.983 468421237 5
10 Goed (Locked) 38.605 468423805 7
11 Goed (Locked) 38.605 468424555 7
12 Goed (Locked) 38.605 468426459 6
13 Goed (Locked) 38.605 468428343 5
14 Goed (Locked) 38.605 468422371 5
15 Goed (Locked) 38.605 468429861 11
16 Goed (Locked) 37.636 468431909 6
17 Goed (Locked) 38.605 468432329 5
18 Goed (Locked) 37.636 468433639 6
19 Goed (Locked) 37.636 468434190 13
20 Goed (Locked) 37.636 468435751 12
21 Goed (Locked) 37.356 468432508 6
22 Goed (Locked) 37.636 468436444 6
23 Goed (Locked) 37.636 468436930 20
24 Goed (Locked) 37.356 468437464 1

 

Gebundelde upstream-kanalen 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 36000000 47 5.120 64qam 3
2 58800000 49 5.120 64qam 4
3 44500000 48 5.120 64qam 2
4 52000000 49 5.120 64qam 1

 

Gebundelde upstream-kanalen 

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 1 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0

 

Algemene configuratie

Netwerk toegang Toegang tot internet
Maximaal aantal apparaten 2
Standaard beveiliging Ingeschakeld
DOCSIS-Modus DOCSIS 3.0
Config bestand bac1030001066802b818ec4c

 

Primaire Downstream Service Flow

SFID 823279
Maximale snelheid 53500000 bps
Maximum Traffic Burst 96000 bytes
Minimale snelheid 0 bps

 

Primaire Upstream Service Flow

SFID 823278
Maximale snelheid 5350000 bps
Maximum Traffic Burst 10000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
Maximum Concatenated Burst 10000 bytes
Roostertype Best effort

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
14-06-2020 21:13:23 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[83.85.12.159];CM-MAC=68:02:b8:18:ec:4c;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-06-2020 17:27:23 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=68:02:b8:18:ec:4c;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-06-2020 17:27:17 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=68:02:b8:18:ec:4c;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:35 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:18:ec:4c;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:19 notice Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=68:02:b8:18:ec:4c;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-06-2020 12:06:38 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[83.85.12.159];CM-MAC=68:02:b8:18:ec:4c;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-06-2020 12:06:28 notice GUI Token verify failed; client ip=[83.85.12.159];CM-MAC=68:02:b8:18:ec:4c;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-06-2020 11:26:27 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[83.85.12.159];CM-MAC=68:02:b8:18:ec:4c;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-06-2020 09:30:42 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=68:02:b8:18:ec:4c;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-06-2020 09:30:36 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=68:02:b8:18:ec:4c;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:34 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:18:ec:4c;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:19 notice Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=68:02:b8:18:ec:4c;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-06-2020 05:04:13 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[83.85.12.159];CM-MAC=68:02:b8:18:ec:4c;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-06-2020 04:57:39 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:18:ec:4c;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-06-2020 04:57:14 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=68:02:b8:18:ec:4c;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-06-2020 04:57:09 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=68:02:b8:18:ec:4c;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:36 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:18:ec:4c;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:19 notice Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=68:02:b8:18:ec:4c;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-06-2020 00:15:50 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[83.85.12.159];CM-MAC=68:02:b8:18:ec:4c;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-06-2020 21:20:06 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=68:02:b8:18:ec:4c;CMTS-MAC=00:01:5c:70:94:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemiddag @rjroeloffzen,

Vreemd dat je toch nog uitval constateert met het nieuwe Connectbox modem! Is het modem rechtstreeks aangesloten met een nieuwe coaxkabel en splitter? Aan de verbinding zelf zie ik overigens qua signaalwaarden geen  bijzonderheden. 
Als je het hebt over uitval, zie je dan ook het modem daadwerkelijk opnieuw opstarten, of merk je dit op een andere manier?

rjroeloffzen
Topicstarter
Level 1
  • 84Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

De antwoorden heb ik hierboven al gegeven:

  • Ja, het nieuwe door Ziggo geleverde modem is rechtstreeks met een nieuwe door Ziggo geleverde coaxkabel aangesloten op een nieuwe door Ziggo geleverde splitter, direct op het punt waar de Ziggo kabel het huis binnenkomt.
  • Ja, ik zie het modem opnieuw opstarten. Dan zie ik eerst een wit lampje en een tijd daarna een groen lampje. Ook zie ik via de connectbox GUI dat de parameter ‘Beschikbaarheid’ gereset is en opnieuw vanaf 00:00:00 begint te tellen met de tijd.
  • Nee, ik heb geen vreemde apparatuur in huis. Op de connectbox is met een kabel alleen een router aangesloten en de apparatuur in huis maakt verbinding via die router.

Het probleem treedt willekeurig op, soms zeer frequent, soms minder frequent, op tijden dat we wel thuis zijn maar ook op tijden dat we niet thuis zijn.
Als de verbinding werkt en op is, dan werkt het snel en prima maar het probleem is de herstarts/onderbrekingen.
Als jullie metingen doen terwijl de verbinding op is, geloof ik graag dat jullie normale waarden zien. Er moet anders gezocht worden: wat veroorzaakt de herstarts en hoe kunnen we dat uitzoeken...

Zelf werk ik in de IT sector waarbij beveiliging erg belangrijk is. Als in mijn thuiswerksituatie de verbinding wegvalt doordat de connectbox herstart ben ik allereerst een paar minuten offline omdat de connectbox die tijd nodig heeft om te herstarten en daarna ben ik nog eens 10 minuten bezig om mijn beveiligde verbindingen weer te starten met o.a. opnieuw invoeren van de  wachtwoorden.
Het zal duidelijk zijn dat de onbetrouwbare kwaliteit van de Ziggo internetverbinding thuiswerken voor mij wel heel erg moeilijk maakt. 

Voorheen had ik KPN ADSL maar de hogere snelheid van Ziggo was de reden om over te stappen, een slechte keus. Met KPN ADSL heb ik zelden problemen met de verbinding gehad.

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@rjroeloffzen Heb je toevallig ook Siemens of Bosch keuken apparatuur aangesloten op je thuisnetwerk of de Connectbox? Dit is ook in dit topic bescheven

rjroeloffzen
Topicstarter
Level 1
  • 84Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Nee, geen Bosch of Siemens apparatuur.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@rjroeloffzen Ervaar je de problemen ook op het moment dat de Connectbox in Routermodus staat ingesteld? Als dat niet het geval is, kun je dan de instellingen van je router / randappartuur nog eens controleren?

Uitgelicht topic