Casagris17

Level 4
  • 56Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Code 1010

Ik heb een digitale ontvanger aangeschaft, maar omdat ik ook op wil nemen heb ik een Mediabox aangeschaft.
Met de digitale ontvanger heb ik perfect beeld, nu haal ik deze er tussen uit en monteer de Mediabox op exact dezelfde manier en nu krijg ik foutcode 1010 in beeld.
Heeft iemand de gouden tip ?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Casagris17,
Ik heb nog geen antwoord op mijn vraag hoe je aan de boxen gekomen bent, als onderdeel van een pakket in bruikleen gekregen of gekocht?
Als je het als onderdeel van een pakket gekregen hebt, heb je recht op installatiegarantie binnen 8 weken na ontvangst en moet misschien het AOP vervangen worden, ziet er verouderd uit. In de regel worden tegenwoordig alleen nog maar 1-gats AOP's gemonteerd.
Zijn de boxen gekocht dan wordt het een ander verhaal.

Bekijk in context

18 Reacties 18
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Heb je even een foto van je huisaansluiting?? het zou kunnen zijn dat je aansluiting niet retourgeschikt is. Als een bijvoorbeeld een UMU is geplaatst.
Dus even een foto dan kunnen we verder.

gr Teun
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Casagris17,
zie onderstaande link:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/foutcodes/foutcode-1010/
Ik heb een digitale ontvanger aangeschaft, maar omdat ik ook op wil nemen heb ik een Mediabox aangeschaft.

Wat bedoel je met aangeschaft? Heb je die boxen bij een pakket in bruikleen ontvangen of elders gekocht?
Casagris17
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb echt volgens mij alles al geprobeerd. Splitter er tussenuit gehaald. Mijn halve huis verbouwd om de meegeleverde kabel te testen. Hij blijft met de foutcode komen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Casagris17,
Ik heb nog geen antwoord op mijn vraag hoe je aan de boxen gekomen bent, als onderdeel van een pakket in bruikleen gekregen of gekocht?
Als je het als onderdeel van een pakket gekregen hebt, heb je recht op installatiegarantie binnen 8 weken na ontvangst en moet misschien het AOP vervangen worden, ziet er verouderd uit. In de regel worden tegenwoordig alleen nog maar 1-gats AOP's gemonteerd.
Zijn de boxen gekocht dan wordt het een ander verhaal.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Inderdaad een te oude aop. Ook ik ben benieuwd: gekocht of huur ziggo??

Teun
Casagris17
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
De mediabox en de digitale ontvanger heb ik gekocht bij Ziggo. Het AOP? ziet er misschien verouderd uit en dat kan kloppen. Hier hebben wij nooit iets aan gewijzigd. Wij hebben namelijk met de digitale ontvanger perfect en scherp beeld. Dus waarom zouden we de aansluiting dan veranderen ?
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Toch moet daar een nieuwe in, vooral met gebruik van de mediabox xl.

Als je hem nog maar net in huis hebt, kun je zoals N.N. al zegt gebruik maken van een gratis mounteur.

Teun
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Casagris17,
bij Ziggo koop je niets meer, maar krijg je in bruikleen of huur je, na afloop of wijziging abo moet alles weer retour Ziggo.
De mediabox werkt interactief met retoursignalen, dat kan je huidige AOP niet (goed meer) aan vandaar de foutmelding.
Na vervanging AOP door Ziggo moet het probleem verholpen zijn.
Even de klantenservice bellen, kan nog tot 22u00 en vragen om een gratis installatiemonteur om de AOP te vervangen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Casagris17 wrote:
De mediabox en de digitale ontvanger heb ik gekocht bij Ziggo. Het AOP? ziet er misschien verouderd uit en dat kan kloppen. Hier hebben wij nooit iets aan gewijzigd. Wij hebben namelijk met de digitale ontvanger perfect en scherp beeld. Dus waarom zouden we de aansluiting dan veranderen ?


De Digitale ontvanger heeft voldoende aan inkomend signaal. Voor je nieuwe Mediabox heb je echter ook retoursignaal nodig.
Ik zie dat je inmiddels al een afspraak met een monteur hebt staan. Deze gaat het vast en zeker verhelpen. Top! Geef je ons hier nog een update wanneer de monteur geweest is?
Casagris17
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
Ik begrijp je tip goed. Maar ik lees ook veel op internet dat het AOP bij storingen standaard word vervangen door Ziggo en dat het achteraf aan de mediabox bleek te liggen. Maar hoe kan het dan zijn dat ik met mijn digitale ontvanger haarscherp beeld heb. Als de AOP niet goed is, zou dit beeld toch ook anders moeten zijn ? En wat betekent het vervangen van het AOP, betekent dit alleen een andere aansluiting aan de muur ?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Casagris17,
Het AOP vervangen betekent inderdaad alleen een andere aansluiting op/in de muur, dat 2-gats AOP op je foto wordt dan vervangen door een Ziggo-monteur.
Wat ik en de moderator al eerder schreven, je nieuwe mediabox XL werkt ook met retoursignalen, die kan je oude AOP niet aan en je andere decoder hoeft alleen maar signalen te ontvangen en dat kan je huidige AOP (nog) wel aan.
Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Alleen de aansluiting in de muur en de horizon box heeft een retour signaal nodig en jouw huidige decoder niet, dus dat gaat wel goed. Met de horizon dus niet. Er MOET een nieuwe in.

Teun.
Casagris17
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
Ok, iedereen bedankt voor zijn reactie. Het is me nu duidelijk hoe de diverse ontvangers werken. Ik heb een afspraak gemaakt met een monteur, dus die zal dan wel het AOP vervangen zodat alles weer naar behoren werkt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Casagris17

Is dit de eerste aansluiting van Ziggo in je huis?
Of is de eerste aansluiting in de meterkast en naar deze doorverbonden?

Maakt niets uit voor de installatiegarantie, die zorgt ervoor dat je Mediabox XL gaat werken, wat er ook moet gebeuren.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Top dat je een afspraak gemaakt hebt, @Casagris17. Geef je ons hier een update wanneer hij geweest is zodat we kunnen lezen hoe het dan gaat? 🙂
Casagris17
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels is de monteur bij ons geweest en heeft het AOP vervangen. Hij heeft alles getest en het werkt nu hartstikke goed !! Tot op dit moment zien we daarom erg veel voordeel aan de Mediabox, alleen jammer dat je maandbedrag zo omhoog gaat 😉
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Super dat het nu goed werkt, @Casagris17. Super ook dat je ons hier op de hoogte brengt nog. #LekkerBezig!
Met meer voordelen/opties, gaat een maandbedrag helaas vaak ook omhoog. Je zult zien dat het het waard is. Geniet er van!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Veel kijkplezier gewenst. :relaxed:

Uitgelicht topic