Ruben.

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Chromecast valt weg om de 10-20 min

Ik verbind via de Ziggo GO app met mn chromecast alleen om de 10 a 20 minuten valt ie weg...
Iemand die hier verstand van heeft?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
rubenOm eerst even uit te testen: geef bij evt gebruik de 2.4 en 5ghz een andere naam. ( de chromecast "KAN" hier wat gevoelig zijn als deze een zelfde naam hebben mocht dit het geval zijn) Iden bij meerdere netwerken. Geef evt die ook een andere naam.

Wel is het zo, om als je dan iets wilt instellen gebruik dan de google home app in de band 2.4 of 5ghz of netwerk waar je cast hebt ingesteld, voor een betere resultaat, is mijn ervaring.

Test dit dus eerst even uit. Gr Rob

Bekijk in context

7 Reacties 7
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
rubenOm eerst even uit te testen: geef bij evt gebruik de 2.4 en 5ghz een andere naam. ( de chromecast "KAN" hier wat gevoelig zijn als deze een zelfde naam hebben mocht dit het geval zijn) Iden bij meerdere netwerken. Geef evt die ook een andere naam.

Wel is het zo, om als je dan iets wilt instellen gebruik dan de google home app in de band 2.4 of 5ghz of netwerk waar je cast hebt ingesteld, voor een betere resultaat, is mijn ervaring.

Test dit dus eerst even uit. Gr Rob
Emporio

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
T heeft te maken met de update die chromecast en ziggo Go als laatste hebben gedaan, deze communiceren niet goed met elkaar
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Emporio wrote:
T heeft te maken met de update die chromecast en ziggo Go als laatste hebben gedaan, deze communiceren niet goed met elkaar



Niet verkeerd bedoeld, maar de vraag is 2 maanden geleden al gesteld, en toen reeds ook beantwoord door robbo. En gezien er geen reactie is meer gekomen van TS, mag je ervan uitgaan dat de vraag ook tot de oplossing heeft geleid.

Desondanks uiteraard dank voor het meedenken.
Niccc

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hij valt inmiddels nog steeds weg. Is er eenandere oplossing?
HaasjeJo

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb hier ook last van, maar dan alleen met het streamen van de ZiggoGO app naar de chromecast. Valt inderdaad iedere 10-20 min weg, maar chromecast heeft wel verbinding met wifi. Wat ook opvalt is dat er soms meerdere pogingen nodig zijn om te kunnen streamen, iemand dit zich hier ook in herkent?
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Ik denk dat jullie issues wellicht in de hoek zitten van een algemeen probleem.

@Niccc,
Heb je ook last van Wifi issues of het streamen naar de Chromecast met andere apparaten?

@HaasjeJo,
Je hebt al vast gesteld dat alleen de combi Chromecast en Ziggo GO problemen geeft. Ik neem daarom aan dat je bedoeld dat andere apparaten wel goed kunnen streamen naar de Chromecast?

We onderzoeken hier problemen met de Chromecast en Ziggo Go, vul alsjeblieft alle informatie in:
https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/problemen-ziggo-go-in-combinatie-met-chromecast-29273/index3.html

Gr,
HaroldFrl

Level 11
  • 628Posts
  • 11Oplossingen
  • 76Likes
Ik had ook problemen met Chromecast, vooral de Eurosport Player werkte vrijwel niet.
Maar nadat ik een nieuwe Chromecast had gekocht waren alle problemen verdwenen.
Dus als je nog een oude type hebt, kan geen kwaad om naar een nieuw type Chromecast uit te zien.

Uitgelicht topic