Kiran

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Chromecast Ultra + Ziggo app / Fox Sports app = 4K / Full HD / 720p / ...?

De vraag is simpel, wat als ik de Ziggo iOS app gebruik met een Chromecast Ultra, op welke resolutie / kwaliteit streamt deze live televisie? Bijv. met Fox Sports wedstrijden van Feyenoord? En verschilt de kwaliteit met de originele app van Fox Sports?

Mijn gevoel zegt dat de Fox app het minder goed doet dan die van Ziggo, maar zeker weten doe ik het niet. 4K snap ik ook wel dat die waarschijnlijk niet zal doen, maar een man mag dromen... toch? 😉
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Kiran,

Zoals door onze Community leden al is aangegeven zijn er wel degelijk wat variabelen om rekening mee te houden:


  • Het airplay apparaat
  • Kwaliteit van de TV
  • De internetsnelheid
  • De aangeboden kwaliteit van de zender


Zodra je gaat streamen vanaf de Ziggo GO app naar een TV, moet ook de kwaliteit omhoog. Dit is natuurlijk logisch omdat de televisie vaak een stuk groter is dan je mobiel of tablet. We maken gebruik van Adaptive Streaming. Als bovenstaande lijst volledig is afgetikt wordt er gecast met 50 frames per seconde. Als de zender ons HD aanbiedt, geven we dit ook door. De zender FOX Sports is een HD kanaal. Dus als FOX Sports de sportwedstrijd in HD uitzendt, krijg je deze kwaliteit ook via de stream. De maximale kwaliteit met de juiste omstandigheden is 1920 x 1080.

Nu je vraag: heb ik beter/mooier beeld via de Ziggo GO app of via de FOX Sports app in combinatie met de Chromecast? Het antwoord qua beeldkwaliteit van ons heb je nu binnen. Wat FOX Sports aan FPS aanbiedt via het casten, durf ik natuurlijk niet te zeggen. Daar heb je de collega's van FOX voor nodig. Als je antwoord hebt gekregen van FOX Sports, laat het dan weten!

In ieder geval wens ik je voor vanavond veel kijkplezier! Let wel dat Feyenoord op RTL7 wordt uitgezonden 😉

Bekijk in context

16 Reacties 16
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Kiran, er wordt met de resolutie uitgezonden zoals het door de programmamaker wordt uitgezonden.
Je kunt de resolutie vaak verlagen om het dataverbuik bij mobiel te verminderen en toch een acceptabele kijkkwaliteit hebben.
Kiran
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En welke wordt er door de programmamaker uitgezonden? En daarbij hoe kom je erbij dat ik de resolutie zou willen verlagen?
Mess89

Level 1
  • 226Posts
  • 28Oplossingen
  • 22Likes
Je bitrate is vebindingssnelheid afhankelijk, maar in principe streamt de Ziggo Go app afhankelijk van je schermgrootte

https://tweakers.net/nieuws/128899/ziggo-zet-limiet-op-bitrate-in-ziggo-go-app-voor-smartphones-en-tablets.html

Ik weet niet of het aangepast wordt wanneer je op je tv streamt.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Kiran wrote:
En welke wordt er door de programmamaker uitgezonden? En daarbij hoe kom je erbij dat ik de resolutie zou willen verlagen?

Is gewoon een tip om data (dus kosten) te besparen.
Deze tip is gratis, dus dat heb je alvast verdiend.:relaxed:
Kiran
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hij is gratis, maar ook totaal irrelevant - in Nederland kennen vrijwel geen huishoudens een datacap op hun internetverbinding thuis en de Chromecast wordt vrijwel louter in die omgeving gebruikt. Dusja.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Kiran wrote:
Hij is gratis, maar ook totaal irrelevant - in Nederland kennen vrijwel geen huishoudens een datacap op hun internetverbinding thuis en de Chromecast wordt vrijwel louter in die omgeving gebruikt. Dusja.

Hallo Kiran,
wel relevant, want ik had het in mijn eerste reactie over mobiel dataverbruik en daar borduurde ik op voort.
Kiran
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ehm, mobiel dataverbruik op een apparaat dat alleen in de huiskamer wordt gebruikt?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Kiran wrote:
Ehm, mobiel dataverbruik op een apparaat dat alleen in de huiskamer wordt gebruikt?

ZiggoGo wordt óók op mobiele apparaten gebruikt en van daaruit gecast naar een tv thuis, vandaar mijn reactie.
Nu tevens mijn laatste reactie over dit onderwerp.
Fijne dag verder.
Kiran
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dan begrijpt u niet hoe de combinatie met een Chromecast werkt, het lijkt me verstandiger dat u inderdaad stopt met reageren.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Kiran ik denk zo maar dat je N.N. met zijn ruim 12000 reacties hier op de community niet snapt..........hij bedoelde dat een mobiel apparaat wat de data bundel van de provider gebruikt relatief snel je data bundel opsnoept.

En de resolutie is zeker weten max 1920X1080 Full HD , 4K gaat hem zeker nog niet worden omdat 4K content nog relatief zeldzaam is en erg veel data gebruikt

Dus de aanbieder ( zender ) bepaalt de resolutie en Ziggo gaat daar in mee tot max full HD

En ikzelf vind de chromecast een slechte beeldchip hebben
Kiran
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, dat slaat toch nergens op in deze discussie? Daarbij weet kennelijk niemand hier echt hoe het zit en Ziggo zelf geeft ook geen antwoord. Iedereen heeft het over de Chromecast die theoretisch X kan. Ben nu aan het uitwijken naar Fox, hopelijk betere response.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
En daarbij je moet toch een werkende wifi verbindingen hebben om een AppleTV of Chromecast te kunnen gebruiken?
Via een 4G verbinding valt er dus helemaal niets af te spelen op je TV.
Van Chromecast weet ik dat niet zeker, heb ik niet.
Maar zodra ik mijn iPhone op 4G zet is mijn AppleTV niet meer te gebruiken om ZiggoGO af te spelen.
Dus de discussie over mobiel dataverbruik is niet van toepassing.

De resolutie zal echt niet boven de 720p uitkomen ben ik bang.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Kiran wrote:
Ja, dat slaat toch nergens op in deze discussie? Daarbij weet kennelijk niemand hier echt hoe het zit en Ziggo zelf geeft ook geen antwoord. Iedereen heeft het over de Chromecast die theoretisch X kan. Ben nu aan het uitwijken naar Fox, hopelijk betere response.


Hij kan wel 4 K aan maar dan moet de content , film , voetbal , serie ook in 4 K worden uitgezonden , en dat is nu juist waar het om draait Kiran Bij Ziggo kan je dat voorlopig wel vergeten.
Of Fox voetbal uitzend of andere sporten in 4 weet ik niet ( is me ff te veel werk nu om ddat uit te zoeken 😉 )
En wat verwacht je dan van Fox >? zo van ja meneer we zenden uit in 4 K maar de providers ondersteunen dat niet..... , mogelijk dat hun een internet stream beschikbaar hebben en dat je op die manier 4 K kan kijken via de Chromecast
Kiran
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat ik verwacht van Ziggo / Fox? Antwoord op de vraag of er verschil zitten tussen de Ziggo en Fox app qua kwaliteit en welke kwaliteit ze daadwerkelijk doorsturen ipv wat het kastje wel / niet kan.

En wat betreft 4K blijkt de niet-kunnen-lezen-epidemie hier te zijn uitgebroken. Waarom reageren jullie eigenlijk allemaal hier? Worden jullie betaald door Ziggo?
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Kiran wrote:
Wat ik verwacht van Ziggo / Fox? Antwoord op de vraag of er verschil zitten tussen de Ziggo en Fox app qua kwaliteit en welke kwaliteit ze daadwerkelijk doorsturen ipv wat het kastje wel / niet kan.

En wat betreft 4K blijkt de niet-kunnen-lezen-epidemie hier te zijn uitgebroken. Waarom reageren jullie eigenlijk allemaal hier? Worden jullie betaald door Ziggo?


NEE wij zijn klanten ( met bovengemiddelde kennis van Ziggo en andere hard/software ) die er lol in hebben andere klanten met vragen en problemen te helpen.

Dus daarom reageren wij hier.

En oké als ik de post nog een X goed teruglees is ook mijn 4 K reactie en uitleg
wat te uitgebreid te noemen en een beetje of topic , maar vooral de opmerking van dromen zal het hem in dit geval gedaan hebben 😉
Ik denk persoonlijk dat de Ziggo Go app een betere kwaliteit levert, maar zover ik weet is beide full HD
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Kiran,

Zoals door onze Community leden al is aangegeven zijn er wel degelijk wat variabelen om rekening mee te houden:


  • Het airplay apparaat
  • Kwaliteit van de TV
  • De internetsnelheid
  • De aangeboden kwaliteit van de zender


Zodra je gaat streamen vanaf de Ziggo GO app naar een TV, moet ook de kwaliteit omhoog. Dit is natuurlijk logisch omdat de televisie vaak een stuk groter is dan je mobiel of tablet. We maken gebruik van Adaptive Streaming. Als bovenstaande lijst volledig is afgetikt wordt er gecast met 50 frames per seconde. Als de zender ons HD aanbiedt, geven we dit ook door. De zender FOX Sports is een HD kanaal. Dus als FOX Sports de sportwedstrijd in HD uitzendt, krijg je deze kwaliteit ook via de stream. De maximale kwaliteit met de juiste omstandigheden is 1920 x 1080.

Nu je vraag: heb ik beter/mooier beeld via de Ziggo GO app of via de FOX Sports app in combinatie met de Chromecast? Het antwoord qua beeldkwaliteit van ons heb je nu binnen. Wat FOX Sports aan FPS aanbiedt via het casten, durf ik natuurlijk niet te zeggen. Daar heb je de collega's van FOX voor nodig. Als je antwoord hebt gekregen van FOX Sports, laat het dan weten!

In ieder geval wens ik je voor vanavond veel kijkplezier! Let wel dat Feyenoord op RTL7 wordt uitgezonden 😉

Uitgelicht topic