Huubie

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Chromecast; rechten om te streamen

Goede avond

Ben een beetje pissig op jullie omdat jullie je ermee bemoeien op welk scherm ik naar de programma's die ik dik betaal moet kijken. Wat in 's hemelsnaam is jullie beweegreden om bepaalde programma's die ik achteraf wil kijken te verbieden voor casten? Ik mag op de iphone en ipad wel kijken, maar als ik het op het grote scherm wil zien dan komt de melding dat dat niet mag of niet kan of weet ik veel wat, Weten jullie dat er ook mensen zijn die gewoon minder goed kunnen zien? Dan is een iphone of ipad echt te klein. En als ik nu zou snappen waarom jullie dit doen? Niet dus, zoals bijv de extra uitzending over dat corona gedoe. Ik zit in het buitenland en ik kon dat via jullie app niet bekijken via de chromecast. Mijn zoon was hier en heeft de Telfort app en die laat dat wel toe, Leg me dat eens even uit svp beste Ziggo!!! Kan toch niet zo zijn dat ik bij jullie om die reden opstap!

Groet,

Huub Janssen

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/replay-tv-streamen-naar-chromecast-werkt-niet-53109?postid=55...

  

Rikst Ziggo wrote:

Hi @Liergod 

Welkom hier op de Community! Je wilt nog even een aflevering inhalen begrijp ik. De foutmelding geeft aan dat het niet lukt, alleen een beetje toelichting zou wel handig zijn.

Dit gaat om een Replay TV uitzending, die kun je wel bekijken in de Ziggo GO app maar niet streamen naar een Chromecast. Je kunt alleen live TV en On Demand content streamen naar je Chromecast, voor Replay TV beschikken we niet over de uitzendrechten om dit ook aan te kunnen bieden. 

 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/replay-tv-streamen-naar-chromecast-werkt-niet-53109?postid=55...

  

Rikst Ziggo wrote:

Hi @Liergod 

Welkom hier op de Community! Je wilt nog even een aflevering inhalen begrijp ik. De foutmelding geeft aan dat het niet lukt, alleen een beetje toelichting zou wel handig zijn.

Dit gaat om een Replay TV uitzending, die kun je wel bekijken in de Ziggo GO app maar niet streamen naar een Chromecast. Je kunt alleen live TV en On Demand content streamen naar je Chromecast, voor Replay TV beschikken we niet over de uitzendrechten om dit ook aan te kunnen bieden. 

 

Huubie
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bert, Bedankt voor het antwoord en de moeite. Ja die reactie ken ik inmiddels. uit andere items.

Maar dat is dus onacceptabele bullshit.

Feit is dat ik veel betaal, weinig kijk en als ik kijk, dan wil ik kijken op een tijdstip dat mij uitkomt en op een groot scherm omdat mijn vrouw slecht ziet en niks kan met die kleine schermpjes. En wij zullen niet de enige zijn. Als Telfort het wel kan regelen en Ziggo niet dan is Ziggo niet goed bezig en moeten ze maar kijken hoe ze dat gaan doen. In dit geval gaat het zelfs om een publieke zender!

Ik zie allerlei reclames van Ziggo waarin ze zich zelf helemaal geweldig vinden, maar ze zijn eigenlijk alleen maar duur en betuttelen de kijker.

Ik vergelijk dit met andere bullshit in het verleden mbt TVkijken binnen de EU. Mijn geheime wapen Neelie Smit-Kroes was nodig om, dat wat ik dan maar illegaal deed met VPN en zo, te legaliseren. Ik kan nu eindelijk mijn abonnement ook in het buitenland gebruiken en nu krijg je dit geneuzel.

Moet nu werkelijk weer een EU-commissie aantreden om de kijker zijn rechten te geven?

Ziggo moet gewoon met zijn tijd meegaan. Streamen als het je uitkomt is het nieuwe TV kijken. Veel interessanter dan dat giga gedoe waar ze zo trots op zijn. Klanten moeten hen daar op wijzen en dat doe ik dus bij deze.

Jammer dat Neelie met pensioen is. Die wist tenminste van wanten.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Huubie schreef “Maar dat is dus onacceptabele bullshit.”

“en nu krijg je dit geneuzel.”

Het is zoals het is, je kunt kiezen uit verschillende providers in Nederland en de beste zoeken die bij je past.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Toch vreemd dat je wel via chrome browser replay’s kan kijken (https://www.ziggogo.tv/nl.html)

Ik kijk nu de replay van Studio Sport via de chromecast, hoezo rechten of geldt dit voor bepaalde programma's ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@mguzz het gaat over de Ziggo Go app, daar is dat geblokkeerd.

Gelukkig werkt het wel met de Chrome browser wel, goed dat je dat hier meld.

Uitgelicht topic