arjenotto

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

CEC op de Mediabox XL aan zetten

Ik lees overal dat op de Horizon CEC zoiu moeten werken maar bij lijkt het tegenovergestelde. Geen CEC? Kan ik die aanzetten, of kan Ziggo dat of moet ik een andere Horizon Box aanschaffen. Ik wil gewoon dat als ik de Box aan gaat de TV ook aangaat (of source switch) en anderom?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Misschien helpt dit topic je op weg:
https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/het-hdmi-cec-protocol-van-de-horizon-box-zet-me-sony-hts-uit-13983

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Misschien helpt dit topic je op weg:
https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/het-hdmi-cec-protocol-van-de-horizon-box-zet-me-sony-hts-uit-13983
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Welkom op de Community, arjenotto.

Gemak dient de mens zeggen we dan! Be rt heeft al een mooi topic voor je gevonden. Dus qua gemak geen gebrek. Hopelijk gaat het ook lukken met de CEC functie.
arjenotto
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Heb Topic al gezien maar daar werkt de CEC op de BOX wel.
Als ik met een CEC-Client een scan doe zie ik de Box niet?
Wel de TV, SP4, SP3 en Rpi maar geen Horizon Box, lijkt dus wel uit te staan? Kan dat of is er iets anders wat ik over het hoofd zie...
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Goedemorgen arjenotto,

De CEC functie is niet handmatig uit- of in te schakelen op de Mediabox XL. Dus wat er nu aan de hand is, durf ik je zo niet te zeggen. Misschien is het handig ter aanvulling aan te geven wat voor tv je in gebruik hebt. Misschien weet een ander Community lid de oplossing.
Jos1409

Level 9
  • 356Posts
  • 4Oplossingen
  • 87Likes
Even ter ondersteuning van Arjenotto: bij mij werkt de CEC-implementatie van de Mediabox XL ook niet. Even mijn setup: Samsung TV met anynet+: CEC ingeschakeld. Pioneer BDP-180 Blu Ray speler: HDMI control (CEC) ingeschakeld. Pioneer VSX-S520 receiver: HDMI control ingeschakeld. NVDIA Shield mediaspeler met Android TV: CEC ingeschakeld. Ziggo Mediabox XL: CEC inschakelen niet mogelijk (geen menu-item).

De Samsung TV vindt mijn receiver, mijn Blu-Ray speler en de NVIDIA zonder problemen. Het geluid van de receiver is met de afstandsbediening van de TV zonder problemen te bedienen. Via mijn TV kan ik (met de source knop) kiezen voor de blu-ray, de NVIDIA, de receiver of de TV waarna de receiver waarop alles is aangesloten (TV via ARC) meteen naar de goede HDMI ingang schakelt. Vervolgens kan ik de NVIDIA en de BDP nagenoeg volledig bedienen. En dat allemaal met alleen de remote van de TV. Tot zover perfect.

De Ziggo Mediabox XL wordt echter op geen enkele wijze gevonden en plopt dus ook niet op in de rij van sources op mijn TV. Dat betekent dus TV en Mediabox aanzetten met de AB van de mediabox, receiver naar de HDMI ingang van de mediabox schakelen. Jammer en ten opzichte van hoe alle andere apparaten omslachtig. De Mediabox (toch ook Samsung) ondersteunt CEC dus niet of doe ik iets verkeerd? Iemand?

Uitgelicht topic