tvkijker2

Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

c1 module

wij hebben 2 tv toestellen, 1 in de woonkameren 1 in de slaapkamer. In de woonkamer kijken we via de C1 module. Dat willen we ook in de slaapkamer. De modules hebben we zelf aangeschaft omdat dat voordeliger is dan voor onbepaalde tijd huren voor € 2,00 per maand bij Ziggo.

Volgens de medewerker van de klantenservice staat onze tv in de woonkameropde C1 module maar de andere smartcard staat op mediabox en kan dit nietveranderd worden. Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

Ik lees graag julli suggesties en/of oplossingen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@tvkijker2 Alleen een module is niet voldoende, je huurt bij Ziggo niet alleen de module, maar tegelijk ook de noodzakelijke smartcard die erin moet zitten, die decodeert de gecodeerde tv-signalen en die smartcard is niet los te koop.

Bekijk in context

29 Reacties 29
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@tvkijker2 Alleen een module is niet voldoende, je huurt bij Ziggo niet alleen de module, maar tegelijk ook de noodzakelijke smartcard die erin moet zitten, die decodeert de gecodeerde tv-signalen en die smartcard is niet los te koop.

tvkijker2
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik heb ook een 2e smartcard, dus dat kan het probleem niet zijn lijkt me

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Over wat voor modules, smartcards en mediabox gaat het dan?

Heb je die smartcard van de mediabox al eens in die module geprobeerd?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@tvkijker2 Staat die 2e smartcard ook in Mijn Ziggo onder Producten → Televisie → Digitale ontvanger en smartcards?

Zo ja en je hebt hem lang niet gebruikt, dan moet hij opnieuw geactiveerd worden, dit kun je doen met de TV aan, door in Mijn Ziggo op de link te klikken onder de smartcard Zenders en pincode herstellen en op de volgende pagina onder Zenderaanbod ophalen klikken op Opnieuw ophalen.

tvkijker2
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De smartcard staat onder mijn producten en ik heb beide kaarten ook al eens verwisseld,

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Werken beide smartcards wel in je TV in de woonkamer?

Of is er één die daar ook niet werkt?

tvkijker2
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

beide werken in de woonkamer

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Dus 1 module doet het niet of installeert niet goed.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK, de smartcards zijn uitgesloten als oorzaak, nu de modules.

Werkt de module van de slaapkamer wel in de woonkamer? @tvkijker2 

tvkijker2
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ook dar kan ik ja op antwoorden

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK, modules goed, smartcards goed.

Welke TV heb je op de slaapkamer? Graag merk en modelnummer.

tvkijker2
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Staat er UE43TU7000WXXN achter het modelnummer op het typeplaatje van de TV?

tvkijker2
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

nee, wat er wel staat kan ik niet lezen maar dat niet

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@tvkijker2 Dan ben ik bang dat het een tv-model is die gemaakt is voor één of ander buitenland en niet voor de Nederlandse markt en dan komt het vaak voor dat de CI+ niet werkt vanwege het ontbreken van de juiste software in de TV.

Bij wie heb je de TV gekocht?

tvkijker2
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

gekocht bij Cool Blue maar bij de infostond dat hij geschikt was voor Ziggo en het is een model van 2020 dus ga ik er niet van uit dat het hier aan kan liggen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Jawel, op websites staat van alles, maar wat heb je werkelijk in huis?

Het enige wat zekerheid kan bieden is het volledige modelnummer met letters, want Samsung TV's worden voor tig regio's gemaakt en er zal maar een verkeerde in je doos hebben gezeten.

 

Ziggo ondersteunt alleen de UE43TU7000WXXN zie ik op deze pagina:

Scroll naar beneden op onderstaande pagina naar: 

Controleer of je toestel geschikt is voor Digitale TV van Ziggo

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@tvkijker2 Vervolg op mijn bericht hier zojuist boven:

Staat de laatste software erop?

 

tvkijker2
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik heb nog een keer goed gekeken met vergrootglas en ik heb idd de juiste tv

Uitgelicht topic