Juist die onvoorspelbaarheid maakt het nu ook zo lastig om er precies een vinger op te leggen @hpvijn. In mijn vorige bericht heb ik ook nog gevraagd of je het probleem ook ervaart als je de Ziggo GO App gebruikt? Waar ik ook benieuwd naar ben is of het op meerdere devices aan de orde is en ook of het bufferen speelt als je apparaat met een netwerkkabel is verbonden. Puur om te testen, zodat we het probleem zo concreet mogelijk kunnen maken. Hoe meer informatie je kunt aanleveren, hoe beter. Denk hierbij aan het doorgeven van de betreffende apparaten, besturingssysteem, softwareversie, geteste browsers, Ziggo Go App en ziggogo.tv, wifi-verbinding (2.4 en 5.0 Ghz), verbinding via een netwerkkabel, verbinding via 4G (als je ook test op een mobiele telefoon), de betreffende programma's waarbij het speelt en vanaf welk moment in dit programma de bufferingen komen opspelen.
Zonder direct overhaast conclusies te trekken denk ik zelf niet zozeer dat het aan de capaciteit ligt. Het heeft namelijk niet te maken met het bekijken van een druk bezette zender, maar het aantal streams wat wordt geopend. Er is capaciteit om ontzettend veel streams te openen, maar stel dat er een belangrijke wedstrijd of F1 race op de planning staat dan ligt het aantal streams wat tegelijkertijd gestart wordt natuurlijk vele malen hoger dan op een andere willekeurige dag. Het zou in zo'n situatie aannemelijker zijn dat je bufferingen ervaart dan op een moment zoals bijvoorbeeld afgelopen nacht.