Janny734

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Bufferingsproblemen Ziggo GO op laptop i.c.m Windows 10

Hallo,

Ik kijk tv op mijn laptop met windows 10 met ziggogo tv.
Maar elke keer komt het woordje “buffering” in beeld en dan wordt mijn tv uitzending onscherp.
En soms gebeurt het dat er een melding komt dat ziggogo tv even niet werkt.
Of als je naar een uitzending kijkt wordt het opeens onderbroken met de melding dat de video is
onderbroken. Heeft iemand hier ook last van en wat te doen hieraan? En ook vind ik het geluid wat 
zacht. En bij Movies en series is het geluid nog zachter, volgens mij was dit veel harder in het verleden.
Wat is hier aan te doen, mijn geluid van de laptop staat op 100%  open.

Alvast bedankt voor het antwoord.

23 Reacties 23
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Kijk je via de Microsoft Store App of via een browser?

Janny734
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi MaxH,

Ik kijk via een browser, Chrome en als het daar niet goed gaat ga ik naar Micorsoft Edge.
Maar daar gaat het ook even later niet goed.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @Janny734 , 

 

Allereerst van harte welkom hier op de Ziggo Community! 

Super goed dat je ons hier hebt gevonden om de situatie en vragen over Ziggo GO neer te leggen. Ik ga mijn uiterste best doen om de irritante bufferproblemen te laten verdwijnen. 

 

Wanneer je met bufferingsproblemen zit en de kwaliteit minder wordt, is dit bijna altijd een teken dat Ziggo GO niet genoeg heeft aan het internetsignaal dat deze ontvangt. Hierdoor wordt de verbinding dan minder goed en wordt de kwaliteit bijgesteld. 

 

Hoe is jouw laptop verbonden met het internet? Via een bekabelde verbinding of een wifi verbinding?

 

 

Janny734
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Marije,

Ik kijk via wifi. 
Wat ik ook nog heb is dat ik soms niet iets kan opnemen via de tv gids.
Het programma dat ik wil opnemen staat er dan niet, er staat dan dat er geen informatie beschikbaar is. En dat is op mijn smartphone ook zo.
Als ik dan via mijn tv dat ga doen, gaat het prima. Wat  kan hier de oorzaak van zijn?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

We hebben onlangs een probleem gehad met de tv gids in Ziggo GO, waardoor de gids niet goed gevuld werd. Inmiddels is dit opgelost en mag je daar nu geen problemen meer mee ervaren. 

 

Ik raad je aan om je laptop eens met een internetkabel te verbinden aan je modem van Ziggo. Zet dan wifi uit op je laptop en ga via Ziggo GO iets kijken. De verbinding moet dan ten alle tijden stabiel werken en de kwaliteit moet goed blijven. 

Hoe gaat dat?

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Marije Ziggo  Hier een voorbeeld van vandaag en gisteren , ik had ook al een topic gestart .

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/programmagids-slecht-gevuld-51663

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Ik moet inderdaad even terug komen op mijn antwoord van een paar minuten geleden @Steefb . Ik kom er net achter dat er weer een nieuw probleem mee is 

Echt handig. Super sorry!

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Janny734 wrote:

Hoi MaxH,

Ik kijk via een browser, Chrome en als het daar niet goed gaat ga ik naar Micorsoft Edge.
Maar daar gaat het ook even later niet goed.

Ik heb ook een probleem met Edge (sinds ze Chromium gebruiken). Daarom de App uit de Microsoft Store geïnstalleerd. Daar gaat het wel mee goed. Ga maar Start en dan de tegel Microsoft Store.

hpvijn

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb sinds een paar maanden precies hetzelfde probleem als Janny734: steeds na een paar minuten buffering of onderbroken video (die dan weer opnieuw moet worden gestart en waarmee je dan een stuk kwijt bent). Ik kijk Ziggo Go op mijn desktop met Windows 10, browser Firefox, vaste DSL-netwerkverbinding met een snelheid van 107,7 Mbit/sec down, 22,2 up, meer dan genoeg lijkt mij. Die snelheden worden ook gehaald (gecontroleerd met de Ziggo speedtest). Het lijkt erop dat Ziggo te weinig capaciteit heeft om al z'n klanten via internet te bedienen.

Janny734
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Goedemorgen Marije en MaxH,

Ik heb nu ook de app voor op de laptop gedownload en geïnstalleerd.
De eerste vijf seconden is het beeld even onscherp maar dat hersteld dan weer en blijft 
het scherp.
Alleen het geluid mag wel wat harder van mij, gisteravond naar een film in Movies en Series gekeken, daar is het geluid nog zachter, mag wel op gekrikt worden.

Fijne dag allemaal.

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Janny734 wrote:

Alleen het geluid mag wel wat harder van mij, gisteravond naar een film in Movies en Series gekeken, daar is het geluid nog zachter, mag wel op gekrikt worden.

 

‘Opgekrikt’ bedoel je neem ik aan  

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Fijn dat het beeld nu beter lijkt te zijn @Janny734  Houd dit de komende dagen even goed in de gaten. Lijken de bufferingsproblemen terug te komen, dan wil ik je vragen om ook de verbinding met een netwerkkabel eens te testen als je Ziggo GO op jouw laptop hebt draaien. Wat betreft het geluid. Dat is een lastige. Ervaar je dit ook als je Ziggo GO (browser of app) kijkt op een ander apparaat? En kun je ergens in jouw laptop ook nog de volume-instellingen wijzigen waardoor het mogelijk wel luider wordt? 

@hpvijn Die snelheid is inderdaad dikke prima om te kijken via Ziggo GO. Ik ben ook benieuwd of het probleem bij jou weg is als je kijkt via een andere browser (bijvoorbeeld Chrome) of via de Ziggo GO App voor Windows 10. Is het probleem dan niet meer aan de orde van de dag, dan raad ik je aan om te controleren of je versie 52 of hoger gebruikt van Firefox en zo ja, een cache clean te doen van de browser en eventuele cookies te verwijderen. 

hpvijn

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Cecilia Ziggo wrote:

Fijn dat het beeld nu beter lijkt te zijn @Janny734  Houd dit de komende dagen even goed in de gaten. Lijken de bufferingsproblemen terug te komen, dan wil ik je vragen om ook de verbinding met een netwerkkabel eens te testen als je Ziggo GO op jouw laptop hebt draaien. Wat betreft het geluid. Dat is een lastige. Ervaar je dit ook als je Ziggo GO (browser of app) kijkt op een ander apparaat? En kun je ergens in jouw laptop ook nog de volume-instellingen wijzigen waardoor het mogelijk wel luider wordt? 

@hpvijn Die snelheid is inderdaad dikke prima om te kijken via Ziggo GO. Ik ben ook benieuwd of het probleem bij jou weg is als je kijkt via een andere browser (bijvoorbeeld Chrome) of via de Ziggo GO App voor Windows 10. Is het probleem dan niet meer aan de orde van de dag, dan raad ik je aan om te controleren of je versie 52 of hoger gebruikt van Firefox en zo ja, een cache clean te doen van de browser en eventuele cookies te verwijderen. 

@Cecilia Ziggo Het probleem doet zich ook voor bij Chrome. En het is heel onvoorspelbaar. Soms komt het achter elkaar voor, soms blijft het een tijdje weg. Ook gebeurt het op diverse zenders. Ik erger me er vooral aan op NPO1  en NPO Nieuws omdat ik daar het journaal kijk. Maar het gebeurt ook op bijv. Nickelodeon. Dan merkte ik nog iets vreemds op toen ik het probleem met Chrome wilde onderzoeken en Firefox nog op ZiggoGo had openstaan. Ik kreeg de melding dat ZiggGo slechts 3 x geopend kon worden en ik dus één versie moest sluiten. Maar ik had dus geen 3 versies openstaan en probeerde slecht een 2e te openen. Ik gebruik Firefox 72.0.2 64 bits, de meest recente versie. De cache clean ik regelmatig (ook van Chrome) en cookies zouden m.i. geen probleem moeten zijn (als de cookies van Ziggo het probleem veroorzaken dan zou Ziggo daar iets aan moeten doen)

Janny734
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Cecillia,

Ik heb nu sinds vorige week de Ziggogo app op mijn laptop draaien.
Het beeld is nu goed, alleen als ik hem net gestart heb een tv programma b.v., dan is het
beeld even onscherp maar dat hersteld zich na een seconde of drie.
En afgelopen zondag kreeg ik toch wat storingen erbij, het beeld en geluid verdwijnen dan en dan draait er een cirkeltje in het rond en dan na een paar seconden komt alles weer terug.
Het viel me op dat als je de app lang gebruikt dat dit dan gebeurd, heb de app even uit
gezet en weer aan gezet en toen waren die problemen voorbij.
Of ik het geluid harder kan zetten op mijn laptop, dat weet ik niet. Zou ik moeten uitzoeken. Het valt me op dat het geluid bij "Movies en Series” als je een film kijkt ook zachter is, zachter dan de tv uitzendingen. Maar ik kijk nu naar een serie in "Movies en Series” "Midsummer Murders” en die is van BBC First en dat dat geluid wel mooi hard is. En dan denk ik hé het kan wel dus. 

hpvijn

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
hpvijn wrote:
Cecilia Ziggo wrote:

Fijn dat het beeld nu beter lijkt te zijn @Janny734  Houd dit de komende dagen even goed in de gaten. Lijken de bufferingsproblemen terug te komen, dan wil ik je vragen om ook de verbinding met een netwerkkabel eens te testen als je Ziggo GO op jouw laptop hebt draaien. Wat betreft het geluid. Dat is een lastige. Ervaar je dit ook als je Ziggo GO (browser of app) kijkt op een ander apparaat? En kun je ergens in jouw laptop ook nog de volume-instellingen wijzigen waardoor het mogelijk wel luider wordt? 

@hpvijn Die snelheid is inderdaad dikke prima om te kijken via Ziggo GO. Ik ben ook benieuwd of het probleem bij jou weg is als je kijkt via een andere browser (bijvoorbeeld Chrome) of via de Ziggo GO App voor Windows 10. Is het probleem dan niet meer aan de orde van de dag, dan raad ik je aan om te controleren of je versie 52 of hoger gebruikt van Firefox en zo ja, een cache clean te doen van de browser en eventuele cookies te verwijderen. 

@Cecilia ZiggoHet probleem doet zich ook voor bij Chrome. En het is heel onvoorspelbaar. Soms komt het achter elkaar voor, soms blijft het een tijdje weg. Ook gebeurt het op diverse zenders. Ik erger me er vooral aan op NPO1  en NPO Nieuws omdat ik daar het journaal kijk. Maar het gebeurt ook op bijv. Nickelodeon. Dan merkte ik nog iets vreemds op toen ik het probleem met Chrome wilde onderzoeken en Firefox nog op ZiggoGo had openstaan. Ik kreeg de melding dat ZiggGo slechts 3 x geopend kon worden en ik dus één versie moest sluiten. Maar ik had dus geen 3 versies openstaan en probeerde slecht een 2e te openen. Ik gebruik Firefox 72.0.2 64 bits, de meest recente versie. De cache clean ik regelmatig (ook van Chrome) en cookies zouden m.i. geen probleem moeten zijn (als de cookies van Ziggo het probleem veroorzaken dan zou Ziggo daar iets aan moeten doen)

@Cecilia Ziggo Het lijkt mij echt een capaciteitsprobleem bij Ziggo; als je een druk bezette zender kijkt komt het vaak voor. Zoals nu op CNN (5 febr. 00.57 uur uitzending caucus Ohio). Zou leuk zijn als Ziggo er wat aan deed….

hpvijn

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
hpvijn wrote:
hpvijn wrote:
Cecilia Ziggo wrote:

Fijn dat het beeld nu beter lijkt te zijn @Janny734  Houd dit de komende dagen even goed in de gaten. Lijken de bufferingsproblemen terug te komen, dan wil ik je vragen om ook de verbinding met een netwerkkabel eens te testen als je Ziggo GO op jouw laptop hebt draaien. Wat betreft het geluid. Dat is een lastige. Ervaar je dit ook als je Ziggo GO (browser of app) kijkt op een ander apparaat? En kun je ergens in jouw laptop ook nog de volume-instellingen wijzigen waardoor het mogelijk wel luider wordt? 

@hpvijn Die snelheid is inderdaad dikke prima om te kijken via Ziggo GO. Ik ben ook benieuwd of het probleem bij jou weg is als je kijkt via een andere browser (bijvoorbeeld Chrome) of via de Ziggo GO App voor Windows 10. Is het probleem dan niet meer aan de orde van de dag, dan raad ik je aan om te controleren of je versie 52 of hoger gebruikt van Firefox en zo ja, een cache clean te doen van de browser en eventuele cookies te verwijderen. 

@Cecilia ZiggoHet probleem doet zich ook voor bij Chrome. En het is heel onvoorspelbaar. Soms komt het achter elkaar voor, soms blijft het een tijdje weg. Ook gebeurt het op diverse zenders. Ik erger me er vooral aan op NPO1  en NPO Nieuws omdat ik daar het journaal kijk. Maar het gebeurt ook op bijv. Nickelodeon. Dan merkte ik nog iets vreemds op toen ik het probleem met Chrome wilde onderzoeken en Firefox nog op ZiggoGo had openstaan. Ik kreeg de melding dat ZiggGo slechts 3 x geopend kon worden en ik dus één versie moest sluiten. Maar ik had dus geen 3 versies openstaan en probeerde slecht een 2e te openen. Ik gebruik Firefox 72.0.2 64 bits, de meest recente versie. De cache clean ik regelmatig (ook van Chrome) en cookies zouden m.i. geen probleem moeten zijn (als de cookies van Ziggo het probleem veroorzaken dan zou Ziggo daar iets aan moeten doen)

@Cecilia ZiggoHet lijkt mij echt een capaciteitsprobleem bij Ziggo; als je een druk bezette zender kijkt komt het vaak voor. Zoals nu op CNN (5 febr. 00.57 uur uitzending caucus Ohio). Zou leuk zijn als Ziggo er wat aan deed….


Correctie op mijn laatste bericht: het is niet Ohio maar Iowa …Sorry!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Juist die onvoorspelbaarheid maakt het nu ook zo lastig om er precies een vinger op te leggen @hpvijn. In mijn vorige bericht heb ik ook nog gevraagd of je het probleem ook ervaart als je de Ziggo GO App gebruikt? Waar ik ook benieuwd naar ben is of het op meerdere devices aan de orde is en ook of het bufferen speelt als je apparaat met een netwerkkabel is verbonden. Puur om te testen, zodat we het probleem zo concreet mogelijk kunnen maken. Hoe meer informatie je kunt aanleveren, hoe beter. Denk hierbij aan het doorgeven van de betreffende apparaten, besturingssysteem, softwareversie, geteste browsers, Ziggo Go App en ziggogo.tv, wifi-verbinding (2.4 en 5.0 Ghz), verbinding via een netwerkkabel, verbinding via 4G (als je ook test op een mobiele telefoon), de betreffende programma's waarbij het speelt en vanaf welk moment in dit programma de bufferingen komen opspelen. 

Zonder direct overhaast conclusies te trekken denk ik zelf niet zozeer dat het aan de capaciteit ligt. Het heeft namelijk niet te maken met het bekijken van een druk bezette zender, maar het aantal streams wat wordt geopend. Er is capaciteit om ontzettend veel streams te openen, maar stel dat er een belangrijke wedstrijd of F1 race op de planning staat dan ligt het aantal streams wat tegelijkertijd gestart wordt natuurlijk vele malen hoger dan op een andere willekeurige dag. Het zou in zo'n situatie aannemelijker zijn dat je bufferingen ervaart dan op een moment zoals bijvoorbeeld afgelopen nacht. 

wilno

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de zelfde klacht en baal en erger mij flink aan dat stotteren van het beeld en bufferen op mijn laptop .Ik vind het echt KLOTE !!

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@wilno Hoe maakt je laptop verbinding met het modem of gaat het nog via een ander wifipunt?

Welke apparatuur hen je in gebruik? Modem en laptop?

Uitgelicht topic