Bosgro

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Buffering problemen Ziggo GO

Sinds 1 augustus 2018 ben ik nieuwe klant van Ziggo. Ik had eerder glasvezel en was zeer verbaasd en tevreden dat ziggo snelheden tot 180 Mbps kon bieden op ouderwetse kabel. We hebben geen televisie maar kijken via iPads of computer (iMac) of PC dmv ZiggoGo. Zaterdag avond een filmpje gekeken, kinderen een andere film. Na 10 minuten begon de film te bufferen, na een tijdje was het niet meer te doen. Had een ethernet kabel in de iMac zitten. Speedtest gaf snelheden van +/- 130Mbps ondanks dat kinderen een filmpje keken elders in huis. Ben toen zelf maar even naar een sport zender gaan kijken. Dat werkte prima. Op basis van dit verhaal lijkt het mij logisch dat ziggo zelf capaciteitsproblemen heeft om films te distribueren. Gezien het aantal toppics over dit en soortgelijke thema’s verwacht ik geen makkelijke oplossing. Ik kijk het even aan, bel een monteur en als dat niet lukt ga ik terug naar glasvezel en KPN. Dan maar geen tV en sport.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ziggo levert voor consumenten maximaal 400 Mbps en voor zakelijke klanten maximaal 500 Mbps op de kabel.
Dat zijn snelheden die behaald kunnen worden bekabeld op een modem met 1 computer.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ziggo levert voor consumenten maximaal 400 Mbps en voor zakelijke klanten maximaal 500 Mbps op de kabel.
Dat zijn snelheden die behaald kunnen worden bekabeld op een modem met 1 computer.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
En als aanvulling Op het verhaal van N.N. moet dat meer dan genoeg zijn.

En die ouderwetse kabel kan straks snelheden aan tot wel https://www.nlconnect.org/wp-content/uploads/2014/02/Factsheet-Docsis-3.1.pdf
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Weer als aanvulling op Ron.
Voor Ziggo Go streaming heb je een bandbreedte nodig van gemiddeld 4 Mbps, mat max uitschietes van 10Mbps. Dat is dus zeker het probleem niet.

Het is goed je opties te kennen.
Je hebt de App (In store bij Android, iOS en Win 10) en de Web Variant via een Web Browser.
https://www.ziggogo.tv/

Er is geen verschil in functionaliteit tussen Web gebruik en App.
Ik heb gemerkt dat het ene wel goed kan werken en het andere minder.
De Browser keuze voor de Web Variant kan ook een factor voor succes zijn.

Dat is allemaal niet fraai en zou snel beter moeten. Meestal is er voor elk Platform
dat je wilt gebruiken wel een oplossing die goed werkt.
Misschien ook bij jou.

Gr Han

NOOT
Sinds kort kun je ook off-line kijken, tgv van een download.
Niet elke bedoelde verbetering werkt meteen goed uit en kan zelfs
een niet voorzien negatief effect hebben op de bestaande goede werking.
Hoe dat precies zit in dit geval, weet ik niet.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Bosgro schreef: "Gezien het aantal toppics over dit en soortgelijke thema’s verwacht ik geen makkelijke oplossing."

Gelukkig zijn het er niet meer dan de tientallen topics die er nu zijn, met meer dan 2 miljoen TV klanten.
Dat wil zeggen dat het wel goed kan werken op de meeste plaatsen.
Maar daar heb je nu niets aan.

De snelheden die ik hier ervaar zijn nu nooit minder dan 403 Mbps down en 41 up.
Wat is de snelheid die bij je abonnement hoort?
Heb je een apart modem of via de Mediabox XL?

Uitgelicht topic