PJM v.d. Vooren

Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes

Bruikleen of koop?

Een kennis van mij heeft een Humax 5200C, maar heeft geen idee of hij deze in bruikleen heeft van Ziggo of dat deze indertijd zelf door een familielid gekocht is. Kan hij dat zelf ergens nakijken? Hij heeft een ‘TV Standard met smartcard'-abonnement.

Piet.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Super bedankt @PJM van der Vooren ! Ik ben gelijk een duik in de gegevens gaan nemen. 

In dit geval gaat het om koopapparatuur die actief staat onder dat abonnement. Deze beide boxen die actief staan, zijn dus eigendom. 

 

Is daarmee je vraag helemaal beantwoord of kan ik je nog ergens anders mee helpen? 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators ( zij hebben “Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, mogelijkheden & rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.

Als de Humax 5200 langer dan 2 jaar in ‘bezit’ is, is deze volgens mij zijn eigendom geworden.
 

PJM v.d. Vooren
Topicstarter
Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes

Mijn vraag was eigenlijk ook bedoeld voor een moderator, maar als iemand anders het antwoord weet is het natuurlijk ook prima.

Piet.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
PJM van der Vooren wrote:

Mijn vraag was eigenlijk ook bedoeld voor een moderator, maar als iemand anders het antwoord weet is het natuurlijk ook prima.

Piet.


Als u even wacht, dan komt t.z.t. vanzelf een mod langs ( maar dat had u al begrepen ) .

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

@PJM van der Vooren

dat is zo niet te zeggen. Een moderator kan dat wel nakijken. Maar vanwaar de vraag? Een defect o.i.d? 

@Lycke Ziggo zou jij hier even naar willen kijken? 

@Pasi een mediabox word niet zomaar je eigendom. Ook niet na 2 jaar. 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @PJM van der Vooren , 

 

Een hele goede vraag! Ik kan mij voorstellen dat hier wat meer zekerheid over moet komen. Daar help ik je met alle liefde bij. 

Wil je voor mij de postcode en huisnummer van het abonnement dat het betreft in je profiel zetten? Dan neem ik een kijkje en kan ik je een duidelijk antwoord geven  .

 

 

PJM v.d. Vooren
Topicstarter
Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes

Postcode en huisnummer staan in het profiel.

Piet.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Voor zover ik me kan herinneren kon je bij het “oude” Ziggo alleen apparatuur kopen en werden er nooit recorders in bruikleen verhuurd.

In 2012, dus voor de fusie tussen UPC en Ziggo, zijn we abonnee bij het toenmalige Ziggo geworden.

We zijn begonnen met het kopen van een Cisco 8485 bij Ziggo zelf. Die werd met smartcard geleverd. Later in 2012 hebben we nog een Humax 5200c met een smartcard gekocht bij een andere leverancier dan Ziggo. Voor onze nieuwe TV hebben we toen ook nog een CI+-module met daar bij een derde smartcard gekocht. 

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Super bedankt @PJM van der Vooren ! Ik ben gelijk een duik in de gegevens gaan nemen. 

In dit geval gaat het om koopapparatuur die actief staat onder dat abonnement. Deze beide boxen die actief staan, zijn dus eigendom. 

 

Is daarmee je vraag helemaal beantwoord of kan ik je nog ergens anders mee helpen? 

PJM v.d. Vooren
Topicstarter
Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes

Hartstikke bedankt, @Marije Ziggo. Je hebt mijn vraag helemaal beantwoord!

Piet.

 

Uitgelicht topic