Fienpluis

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bridge mode of wifi uit

Wat is het verschil tussen mijn Connect box in bridge modus zetten en de wifi uitschakelen van de Connect box. Ik wil mijn wifi Netwerk netwerk met mijn netgear modem maken. Is het dan beter om de Bridge modus aan te zetten of kan ik gewoon de wifi uitschakelen zodat ik minder

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Met bridge zet je de firewall en de router uit op het modem en is je modem/router alleen een router.

Je router neemt dan de DHCP en firewall functie over en ben je zelf verantwoordelijk voor alle juiste instellingen in je router.
Doe dit alleen als je precies weet wat je doet, want 1 instelling verkeerd en je netwerk ligt open voor de hele wereld.

Ik zou in eerste instantie de Netgear als Acces Point gebruiken en deze in bridge zetten of de DHCP server uit zetten, dan blijft je modem de firewall en router.
Laat je deze functies aanstaan in je Netgear aanstaan heb je 2 DHCP servers in je netwerk en dat vergt wel wat aangepaste instellingen, zeker als je port forward wil gebruiken.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Met bridge zet je de firewall en de router uit op het modem en is je modem/router alleen een router.

Je router neemt dan de DHCP en firewall functie over en ben je zelf verantwoordelijk voor alle juiste instellingen in je router.
Doe dit alleen als je precies weet wat je doet, want 1 instelling verkeerd en je netwerk ligt open voor de hele wereld.

Ik zou in eerste instantie de Netgear als Acces Point gebruiken en deze in bridge zetten of de DHCP server uit zetten, dan blijft je modem de firewall en router.
Laat je deze functies aanstaan in je Netgear aanstaan heb je 2 DHCP servers in je netwerk en dat vergt wel wat aangepaste instellingen, zeker als je port forward wil gebruiken.

Fienpluis
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als ik de netgear in bridge zet kan het toch geen ( WiFi) accespoint meer zijn? Dan heeft deze toch geen WiFi netwerk meer?  Moet toch een van de twee zijn?
 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je de Netgear in bridge zet, zet je alleen de DHCP server uit en de firewall, maar wifi kun je dan prima gebruiken, die functie blijft intact.

Een router in bridge is anders dan het modem in bridge.

djv

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik ben het even kwijt ; ik wil mijn Ziggo modem in bridge hebben om de volle functionaliteit van mijn Hawk Netgear router te hebben.  Omdat deze functie niet in de router (meer) staat dit gevraagd aan de Ziggo helpdesk.  Hun antwoord "als je de wIFI uitzet staat de router in bridge".  Ik geloof dat niet echt ; volgens mij staat dan alleen de WIFI uit maar niet de firewall en de DHCP server. Wie helpt ?

vankol

Level 1
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Volgens mij staat in bridge alles uit en werkt hij alleen als doorvoer van het internet signaal.

Dus geen Wifi en DHCP en geen firewall

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@djv schreef: “Hun antwoord "als je de wIFI uitzet staat de router in bridge".”

Als dit letterlijk zo gezegd is, is dit volledig onjuist.

Of je kunt zelf je modem in bridge zetten in oud- UPC gebied, in oud-Ziggo gebied kun je dit niet zelf en moet dit altijd gebeuren door de helpdesk.

Zie de gebruiksaanwijzing en als je het zelf niet kunt, dan wordt je naar de contactpagina geleid waar ook chatmogelijkheid komt als er iemand beschikbaar is.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/bridge-modus/

djv

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Telefonisch contact om de WIFi uit te zetten "dan stond de Ziggo box vanzelf in bridgemodus” was natuurlijk onzin.

Vandaag via chatsessie prima geholpen. (mdem is op afstand in bridge gezet omdat mijn software die mogelijkheid niet heeft).  Modem staat nu in bridge en mijn (Nighthawk) router draait prima met mijn eigen voorkeur instellingen (eigen DNS, verschillende namen voor 2.4 en 5 G netwerk, etc.)

Internet snelheid voor het laden van sites is drastisch verbeterd, geen stotterende Netflix meer, etc. Had ik eerder moeten doen

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

TOP, veel internetplezier gewenst.

Uitgelicht topic