Zig-user

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bridge mode doet het niet meer

Al jaren ben ik een tevreden Ziggo internetter met een snelle en stabiele verbinding. Altijd in bridge mode gewerkt met een Asus router erachter. Toen ik dit weekend terugkwam van vakantie had ik geen internet meer. Een snelle inspectie leverde op dat er geen IP nummer aan mijn router werd uitgedeeld. Dat zei mijn router ook, die klaagde over DHCP van de ISP. De monteur kwam snel, er is een nieuw planningssysteem ingevoerd, waarvoor hulde. Het lukte echter niet om het aan de gang te krijgen. Dan maar een nieuwe connectbox uit de auto halen. Met nul resultaat. Het ding stond echt in de bridge mode (groen lampje) maar weer geen IP uitgedeeld. Ook met een laptop aan poortje 1 nix, nada. De monteur snapte het ook niet meer, en nu geen bridge mode meer voor mij en heb ik weer internet met de connectbox als router. Wat kan hier aan de hand zijn?
9 Reacties 9
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Heeft u uw ASUS router een reset gegeven?
Zig-user
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jan F. wrote:
Heeft u uw ASUS router een reset gegeven?


Jazeker. Zelfs een factory-reset. En toen dat niet hielp een tweede Asus Router erbij gehaald. Maar zoals ik schreef kreeg een aangesloten laptop ook geen IP uitgedeeld. Dus typisch een gevalletje hopeloos.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Heeft u nu met de nieuwe Connectbox een IPv4 of IPv6 adres?
Zig-user
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jan F. wrote:
Heeft u nu met de nieuwe Connectbox een IPv4 of IPv6 adres?


Goeie vraag! Eerst een IPv6 adres. Toen heb ik gevraagd om een monteur. Daarna gewoon IP4. En nu met een tweede connectbox ook weer IP4.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Een Connectbox met IPv6 kan inderdaad niet in bridge worden gezet. Met IPv4 zou dat wel moeten lukken.
Zig-user
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jan F. wrote:
Een Connectbox met IPv6 kan inderdaad niet in bridge worden gezet. Met IPv4 zou dat wel moeten lukken.


Ik neem dat onmiddellijk aan. Ik heb even IPv6 mogen aanschouwen. Zowel op mijn LAN als WAN. Facebook werkte, maar dat was zo ongeveer alles. Maar ook toen alles weer in IPv4 stond, geen bridge, want er werd geen IP uitgedeeld.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Zig-user . Ik zou je gegevens induiken om meteen even te kijken wat er aan de hand is. Ik zie echter dat er inmiddels een nieuwe monteur onderweg is. Ik denk dat het goed is dat we deze afspraak afwachten, voor ik in de materie duik.
Hou je ons op de hoogte? 🙂
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Zig-user wrote:

Jan F. wrote:
Heeft u uw ASUS router een reset gegeven?
Jazeker. Zelfs een factory-reset. En toen dat niet hielp een tweede Asus Router erbij gehaald. Maar zoals ik schreef kreeg een aangesloten laptop ook geen IP uitgedeeld. Dus typisch een gevalletje hopeloos.


Heb je de lan kabel tussen modem en asus router ook vervangen ?

Tip : probeer sowieso eens deze firmware voor je asus router 😉 https://www.asuswrt-merlin.net/
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hoe is het gegaan, Zig-user ?

Uitgelicht topic