PVANHECKE

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Blokkerig beeld op SBS6

Elke zender is ok. Waarom krijg ik Sbs6 in blokjes?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi PvanHecke,

SBS6 wordt uitgezonden op een frequentie die ook gebruikt wordt voor mobiel internet. Oudere spullen zijn vaak niet goed afgeschermd tegen deze instraling op het tv signaal en dat kan dus heel goed de reden zijn waarom (voor het oog) alleen SBS6 blokjes geeft. Om helder te krijgen wat nu precies de oorzaak bij jou is, ben ik benieuwd waarmee je tv kijkt? Is dat een mediabox (zo ja, welke?) of met een CI+ module?

En kun je hier een foto plaatsen van het AOP (de plek waar Ziggo je huis binnenkomt) en als je op een ander punt je tv hebt aangesloten (een wandcontactdoos) zou je daar dan ook een foto van kunnen plaatsen?

Groet,
Evert

Bekijk in context

18 Reacties 18
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi PvanHecke,

SBS6 wordt uitgezonden op een frequentie die ook gebruikt wordt voor mobiel internet. Oudere spullen zijn vaak niet goed afgeschermd tegen deze instraling op het tv signaal en dat kan dus heel goed de reden zijn waarom (voor het oog) alleen SBS6 blokjes geeft. Om helder te krijgen wat nu precies de oorzaak bij jou is, ben ik benieuwd waarmee je tv kijkt? Is dat een mediabox (zo ja, welke?) of met een CI+ module?

En kun je hier een foto plaatsen van het AOP (de plek waar Ziggo je huis binnenkomt) en als je op een ander punt je tv hebt aangesloten (een wandcontactdoos) zou je daar dan ook een foto van kunnen plaatsen?

Groet,
Evert
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Welkom op de Community, @PVANHECKE.

Deze vraag komt vaker voorbij. Daarom heeft mijn collega Thijs hier een topic over geschreven. Deze vind je hier. Dit geeft je vast meer duidelijkheid.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Ik heb dit topic van Thijs ook doorgelezen, maar de verbeteringen toegepast, maar mag ook niet helpen, zowel blokjes op SBS6 maar ook RTL Telekids 24/7 kanaal 312 op de CI+ module,
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Beste manier om te testen is om met een (lange) coax de box of tv even rechtstreeks op de AOP aan te sluiten en dan te kijken of de blokken er ook zijn, dan zie je meteen of het binnenshuis zit of van buitenaf al fout zit.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
xGarfieldx-Dave, heb je op je Mediabox XL er geen last van? Dan kan het goed zijn dat bijvoorbeeld een wandcontactdoos of connector naar die CI+ module te oud is. Hoe is die tv met CI+ module aangesloten? Zit die direct op de splitter of versterker bij het AOP of zit er nog iets anders tussen, bijvoorbeeld nog een splitter of WCD?

Groet,
Evert
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Evert96 wrote:
xGarfieldx-Dave, heb je op je Mediabox XL er geen last van? Dan kan het goed zijn dat bijvoorbeeld een wandcontactdoos of connector naar die CI+ module te oud is. Hoe is die tv met CI+ module aangesloten? Zit die direct op de splitter of versterker bij het AOP of zit er nog iets anders tussen, bijvoorbeeld nog een splitter of WCD?

Groet,
Evert


De kabel komt vanuit de versterker in de meterkast, gaat ie rechtstreek naar de TV toe, hij heeft direct TV Signaal, mijn Media Box XL heeft nergens last van. Ik heb in de slaapkamer voor module gekozen en de extra Media Box eruit gehaald en weer terug naar Ziggo gezonden.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Zou je dan een foto van je AOP met versterker willen plaatsen? Ik ben benieuwd wat voor een connector erop zit. Misschien kan het ook helpen om de TV op de slaapkamer op een iets sterkere uitgang van de versterker te zetten?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Deze hangt in me meterkast, 1 voor naar de WCD beneden en 1 omhoog

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dat ziet er gewoon perfect uit! Heb je bij de TV op de slaapkamer dezelfde connector erop zitten?
Zo ja, probeer dan de kabel voor je slaapkamer eens op poort 4 te zetten.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Evert96 wrote:
Dat ziet er gewoon perfect uit! Heb je bij de TV op de slaapkamer dezelfde connector erop zitten?
Zo ja, probeer dan de kabel voor je slaapkamer eens op poort 4 te zetten.


Ik ga het morgen even proberen, dank je voor de tip, dan laat ik het je weten :wink: :thumbsup_tone2:
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Prima, succes alvast! En een fijne avond 🙂
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Evert96 wrote:
Prima, succes alvast! En een fijne avond 🙂


thnx :thumbsup_tone1: Jij ook fijne weekend en komt goed ?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Evert96

Ik zou gister berichten maar kwam iets tussen, vanmiddag even de plug naar de laatste gezet en vanavond in bed kijk ik even hoe en wat, hoor je morgen van me.

Tevens alles even weer goed vast gedraaid want er zat erg veel los :disappointed:


Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
xGarfieldx-Dave, geen probleem!

Als de schroefjes wat los zaten is dat geen probleem, maar als de connectoren wat los zaten, kon dat wel een probleem zijn. Misschien lig je al in bed, dus hoe is SBS6 nu? 😉

En wat is nu eigenlijk de signaalsterkte? Het kan namelijk zijn dat het signaal nu iets te versterkt wordt..
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Goedemorgen Evert96

Televisie kijken in bed was beter te bekijken en de tv reageerde ook sneller. Ook logo van DTV en wifi mast waren zichtbaar, dat had hij ervoor niet.

Ik heb de schroeven netjes handvast aangedraait, na 3 jaar door de monteur geïnstalleerd te hebben, was dat wel even nodig, merkte ook dat me Media Box nu ook wat beter reageerd.

Dank je voor de tip en hulp :wink: :thumbsup_tone1:
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
xGarfieldx-Dave,

Daar is het dus zeker niet minder geworden! Evert96 bedankt voor de goede zorgen:relieved:
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Het is hier goed opgelost, ja zeer dank baar :thumbsup_tone2:
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Super! 🙂 Kun jij er weer even tegenaan :muscle_tone2: :wink:

Uitgelicht topic