Toon

Level 7
  • 153Posts
  • 16Oplossingen
  • 32Likes

Blokken in het beeld

Blokken in het beeld via mediabox next maar alleen bij national geographic

Dit is sinds enkele dagen, via dvb-c geen blokken.

De coax kabel heb ik nagekeken en geen onderbrekingen gevonden.

Is hier hier iets  van bekend.

Graag reactie en alvast bedankt.

8 Reacties 8
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Wat bedoel je met “via dvb-c geen blokken”?

Bedoel je daarmee replay of opnames? Of  via de tuner van je tv?

 

Misschien een andere kabel proberen of die van de next omwisselen met de tv.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/storingen-en-stoorbronnen-uitsluiten

Stoorbronnen

Elk signaal heeft een eigen frequentie. Dit geldt ook voor het signaal van een tv zender. De meeste frequenties zijn zo verschillend dat ze geen last van elkaar hebben. Soms lijken de frequenties wel op elkaar. Je tv of mediabox heeft dan problemen om uit alle verschillende frequenties de juiste er uit te pakken en dan kan er storing ontstaan. Deze storing herken je dan aan:

  • Blokken en strepen op één of meerdere kanalen
  • Geen beeld of een foutmelding op één of meerdere kanalen

 

Toon
Topicstarter
Level 7
  • 153Posts
  • 16Oplossingen
  • 32Likes

 

Bedankt voor de reactie.

Met dvb-c bedoel ik de tv tuner.

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Gebruik je daarvoor een andere coax? Of plug je hem om?

Toon
Topicstarter
Level 7
  • 153Posts
  • 16Oplossingen
  • 32Likes

Ik heb een andere coax kabel gebruikt maar het resultaat was hetzelfde (blokken).

Maar sinds vandaag geen problemen meer, ik hoop dat het zo blijft.

 

Bedankt voor het mee denken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Toon Mocht het nog terugkomen, wil je dan een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Toon
Topicstarter
Level 7
  • 153Posts
  • 16Oplossingen
  • 32Likes

Bert,

Bedankt voor het advies,

Ter informatie het AOP is in april 2018 vervangen door een monteur van Ziggo.

Tevens is er door een aannemer op straat een las in de toevoer kabel van Ziggo vervangen.

Sindsdien was alles in orde.

Zie onderstaande foto's

Verder ter informatie AOP doorverbonden met FRA 752X van hier uit naar de connectbox en naar 2 TV aansluitingen. Bij de TV aansluiting een splitter geplaatst wel naar de TV en naar de mediabox next gaat. Alles werkt nog naar behoren (geen blokken in beeld)

Groet Toon.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Probeer de Next eens op een versterking lager op de versterker te zetten.

Mogelijk heeft hij last van oversturing.

Toon
Topicstarter
Level 7
  • 153Posts
  • 16Oplossingen
  • 32Likes

Bert, bedankt voor het mee denken, je suggestie neem ik zeker mee mocht het probleem zich opnieuw voordoen zal ik de versterking lager zetten.

Momenteel heb ik geen problemen meer.

Groet, Toon.

Uitgelicht topic