kemmie

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

betaling

mijn moeder (96) krijgt facturen van jullie terwijl alles automaties gaat hoe kan dit en hoe los ik het op

14 Reacties 14
Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Heeft ze ook een MijnZiggo account of alleen TV van n Ziggo?

Wat staat er op de factuur? Dat ze moet betalen en overmaken of dat het rond datum betaald word? 

kemmie
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ze heeft geen mijn ziggo account daarom gaat alles automaties en daarom is het vreemd dat er een factuur komt en het moet voor 13 jan. betaald zijn

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Met een MijnZiggo account gaat het normaal ook automatisch. Daarin staat wel elke maand een factuur klaar. 

Is er de afgelopen periode ooit een incasso mislukt of teruggestort door de bank? Dan stuurt een bedrijf ook vaak alsnog een te betalen factuur. Anders is het even afwachten tot een moderator van Ziggo hier reageert

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @kemmie 
Een warm welkom hier op de Ziggo Community. 

Het is zeker gek dat jouw moeder ineens zelf de factuur moet overmaken terwijl eerder alles automatisch werd afgeschreven. Ik neem graag een kijkje voor jullie achter de schermen om te kijken waar dit is misgegaan en uiteraard om het weer recht te zetten. Wil je in je Community profiel de adresgegevens van jouw moeder vermelden en mij een seintje geven? Dan duik ik erin. 

kemmie
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

het klantnummer is **** betkm ****

**Privacy gevoelige informatie verwijderd door moderator **

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @kemmie 

Ik heb even een kijkje achter de schermen genomen. Voorheen was de aansluiting van jouw moeder een '’TOM-aansluiting'’ zoals wij dat noemen. Wij incasseerden dan niet rechtstreeks van het rekeningnummer van jouw moeder, maar deze kosten werden collectief geregeld. Vaak wordt dit dan doorberekend in de huur. Vaak zie je zo'n dergelijke constructie bij verpleeghuizen oid. Opvallend is dat dit dus recent is gewijzigd en er nu 2 facturen per post zijn gestuurd met een acceptgirokaart. Deze betaalmethode wordt dan zo gezet aangezien wij niet beschikken over het nieuwe rekeningnummer. Ook op een ander huisnummer is dit gebeurd. Heb je hier toevallig iets over gehoord met betrekking tot de verhuurder?

Op dit moment staan er dus 2 facturen open. Zodra deze zijn overgemaakt dan kunnen we de betaalmethode aanpassen naar automatische incasso en het juiste rekeningnummer vermelden. Dan zal alles weer automatisch gaan. 

kemmie
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hartelijk dank voor de medewerking is zal het geld over maken,wat mij tegenvalt is dat je nooit een mens aan de lijn krijgt als je belt alleen maar kies 1 of 2 of 3 enz. ik ben echt uren aan het zoeken geweest op de ziggo site voor ik bij deze pagina kwam is er nu echt geen nummer dat bemenst is.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Snap ik @kemmie! Het is fijn als je direct een mens van vlees en bloed aan de lijn krijgt. Nu is het keuzemenu er natuurlijk zodat je wel uiteindelijk terecht komt bij de juiste persoon die je ook daadwerkelijk kan helpen, maar dan moet je daar uiteindelijk wel uitkomen. 

Wil je mij een seintje geven zodra de twee facturen zijn overgemaakt? Dan houd ik het in de gaten en kan ik de betaalmethode ook aanpassen. Je mag dan wel even een privéberichtje sturen met daarin ter controle de geboortedatum van jouw moeder en het rekeningnummer. Dan regel ik het gelijk voor jou en je moeder. Ik heb je '’gevolgd'’ zodat je te zijner tijd op mijn naam kunt klikken en mij een privébericht kunt sturen. 

kemmie
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik ga het deze week nog over maken en mijn moeder is van **geboortedatum en rekeningnummer verwijderd**

**Privacy gevoelige informatie verwijderd door moderator **

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Is goed @kemmie. Geef mij maar een seintje, dan houd ik het in de gaten en pas ik de betaalmethode aan zodra de betaling binnen is.

kemmie
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

goeie morgen ,ik heb gister de 44 euro overgemaakt en hoop dat het nu is opgelost als jullie het voortaan automaties kunnen afschrijven,graag bvd

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Super @kemmie. De betaling van € 44,90 is op dit moment (nog) niet binnen. Dit kan even duren in verband met de verwerkingstijd. Ik houd het de komende dagen in ieder geval in de gaten en zodra de betaling binnen is, dan pas ik de betaalmethode voor jouw moeder aan. Ik geef je dan uiteraard een seintje. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @kemmie, goedemorgen!
Even een update vanaf deze kant. Ik zag dat de betaling bij ons is verwerkt en heb de betaalmethode voor jouw moeder aangepast naar automatische incasso. 

kemmie
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Cecilia hartelijk dank voor de medewerking en een prettige dag verder.

Uitgelicht topic