Indus55

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bepaalde mappen in postvak-in worden grade-out en dubbel weergegeven.

Beste Community,

Sinds een aantal maanden heb ik het probleem dat ik mappen in postvak IN van naam heb veranderd en heb verwijderd, deze blijven terugkomen ook al verwijder je ze. Nu velen dingen geprobeerd te hebben is mijn postvak IN vertroebeld met mappen die dezelfde naam hebben en zelf op mijn Iphone en Webmail Ziggo zijn bepaalde mappen grade-out weergegeven, dit betekent dat ik er niet meer op kan klikken en er dus niet meer bij kan.
Ik heb dit probleem laten bekijken door en ervaren IT specialist en die heeft diverse dingen geprobeerd.


  • Zoals emailaccounts op telefoon en ipad volledig verwijderen en weer op nieuwe
instellen, zodat misschien een conflict was en dit nu verwijderd is. Helaas
tevergeefs. Alle mappen bleven terugkomen die ik wilde verwijderen.

  • Daarnaast hebben we ook bij Outlook op de PC via gegevensbestanden een kopie
gemaakt van het account en nieuw account ingesteld via Outlook. Helaas dezelfde
problemen bleven terugkomen.

Deze zaken geprobeerd te hebben, lijkt het dus dat het aan de hoofdserver te liggen bij Ziggo. Dus vandaar dat ik dit probleem nu neerleg bij de community of jullie iets weten. Ik heb gebeld naar klantenservice en deze wisten me niet te helpen.

Daarnaast wil ik ook melden dat postvakken van verwijderde items en verzonden items ook een aantal maanden geleden in een keer leeg waren, dus geen mails meer in stonden. Dit vond ik raar, daar ik nooit deze opdracht heb gegeven.

Hieronder heb ik een aantal printscreens van van de mappen structuur van Webmail Ziggo en van Outlook PC.


2 Reacties 2
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
Ik denk dat je even moet kijken in je Ziggo webmail bij de IMAP-abonnementen.
Via Instellingen --> Email --> Naar beneden scrollen --> Wijzig IMAP abonnementen.
Daar kun je mappen aan-/uitvinken. Bij uitvinken verdwijnen ze uit je mappenlijst van je Iphone en Outlook.
Mappen verwijderen uit je Ziggo webmail doe je door met je rechtermuisknop op een map te klikken en dan verwijderen te kiezen. Ze horen dan ook te verdwijnen uit je andere mailprogramma's

Ik hoop dat dit helpt.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Buiten dat kan niet genoeg blijven hameren op zelf maken van mailbackups zie waarom

Lijkt mij een stuk veiliger dat je dat eerst op orde hebt voordat je e.a. gaat wijzigen verwijderen enz.

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/met-ziggo-mail-en-imap-altijd-een-backup-is-best-misleidend-pas-op-36993

Uitgelicht topic