PattexNL

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beheren van aangesloten WiFi apparaten (Horizon Mediabox)

We hebben thuis een Wifi beschikbaar op de Horizon Mediabox.

In de loop van de jaren hebben veel vrienden, familie en bezoekers van ons zich aangemeld op ons wifi netwerk. Nu zou ik graag de apparaten die aangesloten zijn allemaal eens willen opschonen.

Met andere woorden we willen een schone lijst met apparaten die aangesloten zijn.

Hoe kan ik dit doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Welkom op onze Community, PattexNL!

Je kan dit doen door de fabrieksinstellingen te herstellen van het modemgedeelte van je Mediabox XL. Wanneer je bent ingelogd op de interface ga dan naar Systeem en kies dan Fabrieksinstellingen. Als je de instellingen herstelt dan gaan dus wel eventueel eigen aanpassingen terug naar origineel.

Groet,
Thijs

Bekijk in context

5 Reacties 5
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Welkom op onze Community, PattexNL!

Je kan dit doen door de fabrieksinstellingen te herstellen van het modemgedeelte van je Mediabox XL. Wanneer je bent ingelogd op de interface ga dan naar Systeem en kies dan Fabrieksinstellingen. Als je de instellingen herstelt dan gaan dus wel eventueel eigen aanpassingen terug naar origineel.

Groet,
Thijs
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Wat Thijs voorstelt is natuurlijk de oplossing, maar erg drastisch. Met het veranderen van het WiFi-wachtwoord houdt u eventuele ongewenste (oud)gebruikers ook buiten de deur.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Klopt! Maar als het echt puur om een schone lijst gaat dan is het wel de enige oplossing.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Thijs Ziggo
Ik weet dat mijn iPad "weet" met welk netwerk hij ooit verbonden is geweest. Ik kan me voorstellen dat een router dan ook weet met welk apparaat hij eerder contact heeft gemaakt. Is een dergelijke lijst zichtbaar voor de doorsnee gebruiker?
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Het verschilt natuurlijk per type router maar sommigen zullen inderdaad een lijst aanleggen met apparaten die er ooit mee verbonden zijn geweest. De meesten laten alleen zien welke apparaten momenteel nog een IP-lease op de router hebben.

Uitgelicht topic