DeNeMan

Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bediening afstandsbediening Mediabox XL traag

Zijn er meer leden die last onder vinden van het traag reageren van de afstandsbediening van de box xl ?

Ik heb het meest last ervan als je door het on demand menu heen zapt. Dan reageert hij verschrikkelijk traag en dat word pittig irritant.

Heeft dit ergens mee te maken of ligt het aan de box zelf ?

Er zit al een setje nieuwe batterijen in en dat heeft weinig geholpen.

Gr Leon
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ruud R.

Level 1
  • 637Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes
Ik zie een paar (foute) reacties over met wat voor signaal de AB met de box communiceert, dat gaat niet via WiFi of Bluetooth, maar via RF. Hieronder de link naar het topic over de AB.

https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/afstandbediening-ir-of-rf-3841

Bekijk in context

25 Reacties 25
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Zit je box toevallig in je netwerk??


Teun.
ceskens

Level 1
  • 217Posts
  • 19Oplossingen
  • 19Likes
Heb je deze problemen al vanaf het begin? En heb je de box in een tv meubel staan? De afstandsbediening werkt namelijk via wifi en de reactietijd kan flink verslechteren als deze geblokt wordt door tv meubel of andere apparatuur boven de box.
DeNeMan
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Teun wrote:
Zit je box toevallig in je netwerk??


Teun.
Nee niet meer.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
ceskens wrote:
Heb je deze problemen al vanaf het begin? En heb je de box in een tv meubel staan? De afstandsbediening werkt namelijk via wifi en de reactietijd kan flink verslechteren als deze geblokt wordt door tv meubel of andere apparatuur boven de box.


Afstandsbediening werkt via bluetooth hoor en gaat prima door meubels e.d..

gr Teun
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
DeNeMan wrote:
Teun wrote:
Zit je box toevallig in je netwerk??


Teun.
Nee niet meer.


ook ingelogd in de box en alles uitgezet?? wifi e.d.

gr Teun
DeNeMan
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
ceskens wrote:
Heb je deze problemen al vanaf het begin? En heb je de box in een tv meubel staan? De afstandsbediening werkt namelijk via wifi en de reactietijd kan flink verslechteren als deze geblokt wordt door tv meubel of andere apparatuur boven de box.


In het begin was het beter volgens mij. Box staat niet in tv meubel. Staat wel bovenop een tv meubel waar voor de rest niks in de weg staat. Wel naast de tv maar dat moet geen probleem zijn lijkt mij. Wifi verbinding is niet heel slecht volgens mij. Signaal ontvangst van de box is wel matig maar dat word aan gewerkt als het goed is. Misschien dat het daar dan aan ligt..
DeNeMan
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Teun wrote:
DeNeMan wrote:
Teun wrote:
Zit je box toevallig in je netwerk??


Teun.
Nee niet meer.


ook ingelogd in de box en alles uitgezet?? wifi e.d.

gr Teun
Teun wrote:
DeNeMan wrote:
Teun wrote:
Zit je box toevallig in je netwerk??

Teun.
Nee niet meer.


ook ingelogd in de box en alles uitgezet?? wifi e.d.

gr Teun


Nee dat is niet gebeurd volgens mij
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Dat zou je nog eens kunnen proberen en even kijken naar de laatste software.

Teun
DeNeMan
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Teun wrote:
Dat zou je nog eens kunnen proberen en even kijken naar de laatste software.

Teun


Top, ga ik daar even naar kijken.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Misschien overbodig, maar heb je al deze stappen uitgevoerd om uit het thuisnetwerk te komen?
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580
Ruud R.

Level 1
  • 637Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes
Ik zie een paar (foute) reacties over met wat voor signaal de AB met de box communiceert, dat gaat niet via WiFi of Bluetooth, maar via RF. Hieronder de link naar het topic over de AB.

https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/afstandbediening-ir-of-rf-3841
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Hoi DeNeMan,

Ik heb voor de zekerheid nog enkele instellingen op je box getweakt. Hoor graag of dat samen met de eerdere tips heeft geholpen!

Groet,
Thijs
DeNeMan
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Misschien overbodig, maar heb je al deze stappen uitgevoerd om uit het thuisnetwerk te komen?
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580


Deze stappen zijn uitgevoerd en de box staat op gateway modus
DeNeMan
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Thijs Ziggo wrote:
Hoi DeNeMan,

Ik heb voor de zekerheid nog enkele instellingen op je box getweakt. Hoor graag of dat samen met de eerdere tips heeft geholpen!

Groet,
Thijs


Ik ga dit straks even testen. Alvast bedankt.

Gr Leon
DeNeMan
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Thijs Ziggo wrote:
Hoi DeNeMan,

Ik heb voor de zekerheid nog enkele instellingen op je box getweakt. Hoor graag of dat samen met de eerdere tips heeft geholpen!

Groet,
Thijs


De snelheid van de afstandsbediening is idd verbeterd. Bedankt daarvoor.

Ik heb geprobeerd draadloos in te loggen op de media xl box maar dit is nog niet gelukt.

Er moet een wachtwoord ingevoerd worden maar heb niet het juiste wachtwoord. Ik zie ook een afbeelding van de Connect box als ik naar deze link ga http://192.168.100.1 en niet van de media xl box.

Ga het straks bedraad proberen als ik een lange netwerk kabel kan vinden.
DeNeMan
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Is al gelukt. Had zelf het ww veranderd maar was dit vergeten.

Bedankt voor de reacties.

Gr Leon
mandatory

Level 1
  • 149Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes
Heb sinds vandaag ook de XL box, en inderdaad, het is rete-traag, vooral ook in de EPG. Frimware is de laatste versie. Voor mij bijna een reden om maar weer terug te gaan naar de CI module aangezien ik de EPG intensief gebruik.
DeNeMan
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Het is bij mij na de aanpassingen wel verbeterd.

Misschien kan Thijs van Ziggo hetzelfde bij jou doen als wat hij bij mij in de box heeft veranderd.
Mr_Fire

Level 6
  • 92Posts
  • 4Oplossingen
  • 15Likes
mandatory wrote:
Heb sinds vandaag ook de XL box, en inderdaad, het is rete-traag, vooral ook in de EPG. Frimware is de laatste versie. Voor mij bijna een reden om maar weer terug te gaan naar de CI module aangezien ik de EPG intensief gebruik.


Je bent niet de enige, inmiddels hier de mediabox XL in originele doos in de schuur liggen. Wat ons betreft CI module is veel sneller.

Uitgelicht topic